AcasăNewsTIR-urile ATI sunt suprasolicitate și cedează. Medic din Ploieşti: „Mai tot timpul...

TIR-urile ATI sunt suprasolicitate și cedează. Medic din Ploieşti: „Mai tot timpul am avut probleme”

TIR ATITIR-urile ATI sunt suprasolicitate și cedează. Medic din Ploieşti: „Mai tot timpul am avut probleme”

Unităţile mobile de terapie intensivă sunt folosite de aproximativ 10 luni pentru tratarea pacienţilor infectaţi cu Covid-19. Unii le consideră utile, în timp ce alţii susţin că o astfel de unitate poate fi utilizată doar temporar şi pe perioade scurte.

TIR-urile aflate în administrarea IGSU sunt utile, așadar, doar în caz de calamități, precum cutremure sau inundații, dar nu sunt o soluție pe termen lung, motiv pentru care „toate spitalele din lume care au nevoie de locuri suplimentare construiesc spitale modulare”, a explicat Oana Gheorghiu, co-fondatoare a Asociației Dăruiește Viață, potrivit hotnews.ro.

La Ploieşti, medicii au avut tot timpul probleme cu TIR-ul ATI, iar câteva săptămâni acesta a fost nefuncţional, după ce instalaţia de climatizare a cedat. „Tot timpul am avut probleme cu TIR-ul ATI. În vara anului trecut, a scăzut presiunea oxigenului, erau pacienţi în TIR. Nu erau toţi foarte grav, unii puteau respira. Din fericire, am găsit atunci loc pe secţia de terapie intensivă din spital şi i-am dus acolo. Nu au fost pierderi de vieţi”, a declarat un medic din Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, potrivit Adevărul. „Vara nu răceşte, iarna nu încălzeşte. (…) Unităţile de acest tip sunt făcute pentru evacuare. Ţii bolnavii o zi, două, apoi îi duci în spital”, a precizat medicul.

TIR-urile ATI rămân fără căldură

La Piteşți, unitatea mobilă a fost un real ajutor, consideră autorităţile, care transmite că din punct de vedere tehnic nu au fost probleme cu TIR-ul. A fost însă o perioadă, în iarnă, în care a fost nevoie de intervenţia echipei de mentenanţă pentru a izola termic unitatea, întrucât temperatura interioară scăzuse, odată cu răcirea vremii.

Cinci TIR-uri ATI se află în România. Acestea au fost cumpărate de la Optima Technic din Turcia, pentru 264.930 de dolari bucata, potrivit Mediafax. Primele probleme la aceste unități mobile au apărut în octombrie, la Spitalul Victor Babeș din Timișoara. În februarie, și „Marius Nasta” din Capitală a raportat probleme. Atunci, un generator s-a aprins și a scos fum, existând riscul apariției unui incendiu.

Luni, trei pacienți internați în TIR-ul ATI din curtea Spitalului „Victor Babeș” din Capitală au murit după ce ventilatoarele s-au defectat. Opt pacienți COVID-19 erau internați în unitatea mobilă de Terapie Intensivă de la Spitalul Victor Babeș din București, pusă în funcțiune sâmbătă. Departamentul pentru Situații de Urgență a transmis că toate ventilatoarelor din TIR-ul ATI au intrat în avarie, iar reprezentantul firmei distribuitoare a ventilatoarelor, sosit la fața locului, a refuzat intrarea în unitate, în final plecând.

author avatar
Andreea Vlad