Filmul de animaţie al studioului Disney a devenit pelicula cu cele mai mari încasări din istoria box-office-ului din Statele Unite, a strâns deja 1,337 miliarde de dolari, cifră care depăşeşte recordul deţinut până acum de „Frozen” (2013), cu 1,276 mdl. dolari.
Totuşi e un succes care stă sub semnul unei confuzii, pentru că în timpul campaniei promoţionale, Disney nu a definit producţia ca un film de animaţie sau unul cu acţiune reală, fiind doar „un remake” al originalului din 1994. O strategie ambiguă care însă a pus în evidenţă uluitoarea tehnologie hiperrealistă folosită de regizorul Jon Favreau pentru o peliculă care seamănă mai mult cu un documentar, deşi a fost creată de computere. Imaginea răsăritului de soare deasupra savanei americane, cu care începe filmul, este singurul plan care nu a fost realizat digital. The Lion King este surclasat doar de „Avengers: Endgame” (2019), o altă ofertă a Disney care a devenit recent cel mai de succes film din box-office (2,795 miliarde de dolari), reuşind să depăşească deja clasicul „Avatar” (2,789 miliarde) din 2009. Încasările The Lion King se referă la cifrele absolute obţinute la box-office şi nu au în vedere variaţia preţurilor de-a lungul timpului.
Dacă un asemenea film a putut să-i „zăpăcească”, pe americani, pentru mine e clar ce fel de popor este ❗❗❗