Cauta

Taxe unice la Registrul Comertului

Guvernul a stabilit taxe unice pentru o serie de activitati ori servicii oferite de Registrul Comertului.

Informatile solicitate la Registrul Comertului vor costa mai mult

Potrivit unui proiect de hotarare de guvern, in acest an va fi introdus un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii. Sistemul prevede ca operatiunile din Registrul Comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent.

Iata care vor fi noile tarife, in functie de serviciile oferite:

–         250 de lei: pentru pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea, autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere);

–         90 de lei: pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale;

–         45 de lei: pentru cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru, taxa fiind unica atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale);

–         220 de lei: pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua sau mai multe operatiuni, solicitate de firme;

–         4 lei, plus 0,2 lei/pagina certificata: pentru cererea de copii certificate;

–         8 lei/firma: pentru informatiile de baza despre o firma (numarul de ordine in registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii);

–         24 de lei/firma: pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) referitoare la firme;

–         250 de lei: pentru un raport al unui istoric despre o firma.

Spre comparatie, sistemul actual, care nu prevede taxe unice, stabileste ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar in cazul unei persoane fizice autorizate – 30 lei/inregistrare. De asemenea, in prezent, pentru informatii privind forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii etc., taxa este de 0,85 lei/informatie, iar pentru raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei, plus trei lei pentru fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.

Ultimele stiri

  • O bătălie sângeroasă ar distrage atenția Rusiei de la Ucraina. Va supraviețui Putin?
  • Dana Budeanu a căzut cu tronc politicienilor de pe Planeta Venus
  • Dinamo joacă în „Misiune Imposibilă”
  • O monedă mai puternică decât orice ban. Frica
  • Revoluție în fotbal: camere video pentru arbitri!
  • UPDATE. Incendiu cu degajări mari de fum în Sectorul 2 al Capitalei/O persoană a murit
  • Un bărbat a murit după ce a căzut de pe podul care trece peste Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari
  • Dramă pe drumurile din România. Părinţii Părintelui Nicolae Zaharia au murit într-un accident de maşină
  • Burduja cere fotografii cu Bucureștiul pe care Nicușor Dan „refuză să îl vadă”: „Să îl aducem pe Primarul Capitalei cu picioarele pe pământ”
  • Criza forţei de muncă în România, rezolvată cu lucrătorii asiatici. Cine sunt oamenii care trăiesc în cartierul Komitat București Sud
  • Exit mobile version