Cauta

Taxe unice la Registrul Comertului

Guvernul a stabilit taxe unice pentru o serie de activitati ori servicii oferite de Registrul Comertului.

Taxe unice la Registrul Comertului - Ziarul National
Informatile solicitate la Registrul Comertului vor costa mai mult

Potrivit unui proiect de hotarare de guvern, in acest an va fi introdus un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii. Sistemul prevede ca operatiunile din Registrul Comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent.

Iata care vor fi noile tarife, in functie de serviciile oferite:

–         250 de lei: pentru pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea, autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere);

–         90 de lei: pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale;

–         45 de lei: pentru cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru, taxa fiind unica atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale);

–         220 de lei: pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua sau mai multe operatiuni, solicitate de firme;

–         4 lei, plus 0,2 lei/pagina certificata: pentru cererea de copii certificate;

–         8 lei/firma: pentru informatiile de baza despre o firma (numarul de ordine in registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii);

–         24 de lei/firma: pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) referitoare la firme;

–         250 de lei: pentru un raport al unui istoric despre o firma.

Spre comparatie, sistemul actual, care nu prevede taxe unice, stabileste ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar in cazul unei persoane fizice autorizate – 30 lei/inregistrare. De asemenea, in prezent, pentru informatii privind forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii etc., taxa este de 0,85 lei/informatie, iar pentru raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei, plus trei lei pentru fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.

Ultimele stiri

  • S-a aflat! Vlad Filat, fostul premier al Republicii Moldova, dat în urmărire internațională de Interpol
  • Complexul Energetic Oltenia, vizat de un atac cibernetic de tip ransomware. Activitatea companiei, parțial afectată
  •  Patru bărbați au jucat șah pe o saltea gonflabilă, în apa Mării Negre, în a doua zi de Crăciun – VIDEO
  • ANM, noi avertizări COD GALBEN și PORTOCALIU: vânt puternic, ninsori viscolite în mai multe zone – HARTA/Cum va fi vremea în București
  • Știai că mersul pe jos timp de 20 de minute reduce inflamația din corp? – Sportul ca antiinflamator natural
  • Imagini înfiorătoare! Accident grav pe o autostradă din Japonia: un mort și 26 de răniți, peste 50 de vehicule implicate – VIDEO
  • Trump, avertisment pentru Zelenski înainte de întâlnirea de duminică: „Nu are nimic până nu îmi dau acordul”
  • Bătrân suspectat că și-a omorât în bătaie soția, de Crăciun, apoi a chemat o asistentă medicală. Femeia a sunat la Poliție/Bărbatul din Dolj, reținut
  • Sfântul Ștefan, prăznuit pe 27 decembrie. Tradiții și obiceiuri. Preot: „Această zi reprezintă un prilej de reflecție”
  • FOTO. Pompierii din Giurgiu au salvat un cățeluș dintr-un apartament în care izbucnise un incendiu. „Toto este acum în siguranță”
  • Exit mobile version