Cauta

Taxe unice la Registrul Comertului

Guvernul a stabilit taxe unice pentru o serie de activitati ori servicii oferite de Registrul Comertului.

Informatile solicitate la Registrul Comertului vor costa mai mult

Potrivit unui proiect de hotarare de guvern, in acest an va fi introdus un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii. Sistemul prevede ca operatiunile din Registrul Comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent.

Iata care vor fi noile tarife, in functie de serviciile oferite:

–         250 de lei: pentru pentru inregistrarea in registrul comertului a unei persoane juridice (incluzand autorizarea constituirii, inmatricularea, autorizarea functionarii si declaratia pe propria raspundere);

–         90 de lei: pentru inregistrarea unei persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori familiale;

–         45 de lei: pentru cererile de mentiuni simple (verificarea disponibilitatii sau rezervarii denumirii unei firme, numirea lichidatorului, extrasul de registru, taxa fiind unica atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate, intreprinderi familiale ori individuale);

–         220 de lei: pentru cererile de mentiuni complexe, cu doua sau mai multe operatiuni, solicitate de firme;

–         4 lei, plus 0,2 lei/pagina certificata: pentru cererea de copii certificate;

–         8 lei/firma: pentru informatiile de baza despre o firma (numarul de ordine in registrul comertului, denumirea, forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, durata de functionare, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii);

–         24 de lei/firma: pentru informatii extinse (situatii financiare anuale) referitoare la firme;

–         250 de lei: pentru un raport al unui istoric despre o firma.

Spre comparatie, sistemul actual, care nu prevede taxe unice, stabileste ca pentru inregistrarea unei persoane juridice sa fie achitat un tarif de 120 lei/inregistrare, iar in cazul unei persoane fizice autorizate – 30 lei/inregistrare. De asemenea, in prezent, pentru informatii privind forma juridica, codul unic de inregistrare, sediul social, capitalul social, administratorii, asociatii sau actionarii etc., taxa este de 0,85 lei/informatie, iar pentru raportul istoric al unei firme trebuie platit 20 lei, plus trei lei pentru fiecare depunere de act sau mentiune inregistrata.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version