Compania nationala vrea, probabil, sa intre in Cartea Recordurilor: o cursa programata, ieri, intre Bucuresti si Sofia, a intarziat peste patru ore! Motivul este, deja, o “traditie a casei” – “probleme tehnice detectate la aeronava.”
In ultimul timp, incidentele legate de zborurile Tarom s-au tinut lant si au dus la investigatii suplimentare pentru siguranta aeronavelor companiei de stat, initiate de Ministerul Transporturilor.
Reprezentantii Tarom vor trebui sa explice pasagerilor cum a fost posibil ca o cursa, de sub 400 de km, sa aiba o intarziere de 4 ore si 35 de minute. A constata, doar, ca exista defectiuni tehnice, nu linisteste pe nimeni. Tarom are o flota imbatranita(printre altele, doua Airbus A 310, cumparate in 1992, au iesit din uz), preturi si costuri mari, nu face fata concurentei companiilor low-cost si a raportat, anul trecut, o pierdere de 49 de milioane de lei, in conditiile in care 2015 a fost un an foarte bun pentru companiile de transport aerian – pretul kerosenului a scazut cu peste 33%. Situatia nu s-a ameliorat nici in 2016, cand, in primul semestru, Tarom are pierderi de peste 6 milioane de euro, o cifra de opt ori mai mare decat cea estimata in bugetul de venituri si cheltuieli.
La sfarsitul lunii septembrie, cursa Tarom cu destinatia Amsterdam, a facut cale intoarsa la Bucuresti din cauza unor defectiuni la instalatia de climatizare. La nici doua saptamani are loc un alt incident: o aeronava pe ruta Bucuresti – Iasi are probleme(se pare cu trenul de aterizare) si rateaza decolarea de pe aeroportul Henri Coanda. Vineri, o alta cursa, Bucuresti – Timisoara, a fost amanata doua ore din cauza unui difuzor defect etc. Cam multe “probleme tehnice” pentru o companie nationala aeronautica, si asa neprofitabila. “Rivalul” CFR a gasit, deja, drumul spre faliment: vara asta, trenurile plecate din Bucuresti ajungeau in Timisoara dupa zece ore…