AcasăNewsStudenții români blocați în Turcia, dezvăluiri terifiante după marele cutremur: „Nu e...

studentiStudenții români blocați în Turcia, dezvăluiri terifiante după marele cutremur: „Nu e ceva cu care pot să compar, puteai să spui doar Tatăl Nostru!” / foto: jurnalul.ro

Un grup de studenți români Erasmus a solicitat ajutor consular în Turcia, după cutremurul devastator din sudul țării. Cei nouă studenți și profesorul coordonator erau cazați la un hotel din Kahraman Maraş, oraș distrus de seism.

Premierul Nicolae Ciucă a dispus măsuri speciale pentru transportul studenților captivi în Turcia, care au cerut repatrierea după dezastrul care a luat peste 4300 de vieți.

Studenții au trăit clipe de coșmar în timpul cutremurului

Ioana Alexandra Alexe, alături de 3 colegi ai săi, studenți la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară, se află în Kayseri, la nord de epicentrele celor două cutremure majore.

Tânăra studentă a povestit momentele de coșmar prin care a trecut în Turcia și a arătat cum intenționează să ajungă acasă.

„Cei de la ambasadă și cei de la consulat nu pot să spun că ne-au fost de mare ajutor. Rectorul Sorin Câmpeanu ne-a ajutat. Ni s-au găsit deja bilete de avion. O să plecăm în Ankara. Din Ankara o să luăm avionul pe 8, de dimineață, și o să ajungem România de dimineață, sperăm cu bine.

A fost groaznic (…) Nu e ceva cu care pot să compar. Efectiv toată casa era un roller-coaster (…) tablourile cădeau, farfuriile, vedeai cum se dărâmă totul și puteai să spui doar ‘Tatăl nostru’.

Opt români, repatriați cu un zbor umanitar MApN

După ce s-a terminat, ne-au scos pe toți în stradă. Am prins două replici. După aceea, am ieșit în stradă. Am așteptat în stradă. Până nu s-a terminat, cu ghilimelele de rigoare, n-am intrat înapoi. Apoi, când s-au liniștit treburile, am intrat, am prins următorul seism.

Am avut timp doar să ne facem bagajele. Noi acum suntem în fața scării, urmează să ajungem în Ankara, iar în Ankara ni s-a găsit deja cazare de către facultatea noastră. O să rămânem peste noapte iar pe data de 8 noi sperăm să ajungem în România”, a spus aceasta la Antena 3. Din fericire, studenții captivi în Turcia au reușit să ia legătura cu familiile lor din România.

Opt români – cinci studenți și trei cadre didactice – au fost îmbarcați pentru a fi repatriați de pe Aeroportul din Adana, Turcia, prin intermediul unui zbor umanitar MApN organizat ca parte a misiunii de sprijin a Departamentului pentru Situații de Urgență. În aeronavă vor fi și doi polonezi.