Prima întrebare pe care și-o pune oricine este cine naiba este statul ăsta? Primul răspuns este, bineînțeles, unul de sorginte regală și franceză dat de Regele Soare, Ludovic al XIV-lea, care a spus foarte clar, concis și răspicat că “ Statul sunt eu!”. In extenso, deci: statul suntem noi!
Altă întrebare!
Și această replică a devenit celebră în România grație folosirii ei în public în cadrul unui imens scandal, de către un ministru al PSD care împreună cu figura feței lui (asemănată de mulți cu cea a unui șmenar de rând) au devenit memorabile și o “ștampilă” asociată autorului. Cum orice nesimțire se ia precum ciuma, expresia a fost rapid preluată și folosită și de către președintele turist de tristă amintire, Iohannis, ca să nu fie singur primul.
Revenind, o altă întrebare este: ce face statul, adică noi, nu?
Răsfoind Cartea Cărților în materie, adică Constituția, găsim o groază de lucruri pe care noi le facem începând cu cel de a alege reprezentanții statului, adică ai noștri!
Deci noi ne alegem pe noi pentru ca să ne reprezentăm pe noi, ceva gen calul călare pe cal al lui Adrian Păunescu!
Când statul își ucide proprii cetățeni
Adică noi ne omorâm singuri! Și cazurile din Rahova și Popa Tatu ne ajută să înțelegem exact cum și în ce fel. Așa că vom analiza în cele ce urmează crimele și criminalii noștri ai tuturor și o să începem cu Criminalul numărul unu = Primăria Municipiului București (denumită în continuare PMB)!
Se zice că a fost cerută și impusă de afară descentralizarea și deconcentrarea instituțiilor statului așa că acum PMB este cea care:
– eliberează Certificatul de Urbanism necesar și obligatoriu oricărei construcții de orice fel
– primește și verifică, aprobând sau nu, dosarul tehnic anexat cererii de eliberare a autorizației de construire
– nu mai poate retrage autorizația de construire acordată chiar dacă constată că a fost încălcată!
Incredibil nu-i așa?
În Popa Tatu problema este clară pentru că:
– certificatul de urbanism nu a fost respectat
– autorizația de construire a fost dată cu încălcarea legii și a fost cras încălcată
– au fost modificate în mod ilegal rețelele publice și private de utilități încă din planurile false depuse, planuri verificate și aprobate de către … PMB!
– cu toate că PMB a constatat modificarea ilegală a propriilor rețele a refuzat din 2011 și până în prezent luarea oricărei măsuri de eliminare a pericolului generat de acestea și de sancționare a vinovaților în speță chiar concesionarul sau ApaNova precum și Distrigaz și PPC.
Nota bene: PMB are totuși mijloace legale de sancționare a încălcărilor și anume:
a) amenda contravențională care se poate da non stop până la soluționarea situației și care ar aduce venituri uriașe la bugetul PMB. Aici este și o portiță de intrare a celebrei șpăgi pe care cei vinovați o dau ca să fie neamendati și fie să scape prin prescripție fie cel mult să fie sesizat Parchetul în cazul mai ales al construcțiilor ilegale realizate în zonele protejate
b) sesizarea Parchetului, care printr-un acord tacit între cele două instituții fie devine un mijloc de presiune politică fie un biet dosar care stă în nelucrare până la prescriere
În PMB există diverse comitete și comiții, vorba lui Nenea Iancu, care ar trebui în numele nostru să vegheze la respectarea legii dar care sunt dresate special să:
– răspundă aiurea-n tramvai
– răspundă la calendele grecești și Pastele Cailor împreună
– răspundă în mod deliberat cu date greșite, incomplete și/sau false care să nu permită folosirea lor în instanță
– motiveze în mod incredibil inacțiunea și refuzul de aplicare a legii
– arunce vina și obligația intervenției pe alte instituții ale statului
Corb la corb nu își scoate ochii!
Și acum să dăm un exemplu concret tot în cazul Popa Tatu și anume:
– am trimis către Președintele și Primul Ministru al României, Ministerelor Energiei, de Interne, Administrației Publice, ISU, PMB „Notificarea publică privind pericolul de incendiu și explozie din strada Popa Tatu 66”, document publicat în mass media.
– în urma acestei comunicări Primul Ministru a transmis Notificarea către ISU și PMB.
– ISU a venit la fața locului și în seara zilei de 5 noiembrie a constatat masivă scurgere de gaze ce putea provoca o explozie dar și montarea unor șuruburi pe capacul reizerului stradal în scopul blocării accesului la sistemul de închidere de siguranță a gazelor. Trebuie să știm însă ca acțiunea de modificare a sistemului de siguranță a gazelor este o infracțiune extrem de gravă pe care polițiștii celebrei Secții 3 a Poliției Sectorului 1 au refuzat să o consemneze în procesul verbal și să dispună demararea cercetărilor
– tot reprezentanții ISU au constatat și încălcarea normelor tehnice obligatorii cu privire la distanțele dintre rețelele de utilități publice și private situația sesizată prin Notificare dar nu au putut interveni nefiind în atribuțiile lor de intervenție ci în cele ale altor departamente din cadrul ISU!
Care departamente au refuzat să ia orice măsură de ani de zile ca să aibe și ei unde interveni zic unii!!
Ce a făcut însă Primăria Capitalei? Păi nimic! Ba, pardon, și-a întărit poziția de criminal numărul 1 al nostru!
În mod concret, zic unii, a micționat pe notificarea înaintată lor așa încât nu a catadicsit să trimită pe cineva până acum la fața locului.
De ce? Pentru că PMB ar fi trebuit să constate în scris faptul că:
– Distrigaz a executat în mod ilegal în luna decembrie 2022, reizerul stradal fără autorizație de construire, acordul administratorului drumului, avizul societăților PPC și ApaNova
– Distrigaz a aprobat în scris și tacit încălcarea prevederilor legale din Legea 50/1991 art 24 lit a, HGR 273/1994 art 5 și 22 precum și normele ANRE denumite NTPEE
– Distrigaz a executat lucrările ilegale de modificare a capacului reizerului
– ApaNova, concesionară a PMB adică, a încălcat prevederile legale din Legea 50/1991 art 24 lit a, HGR 273/1994 art 5 și 22, normele ANRE denumite NTPEE dar și Legea Apelor. Și aici avem aceeași infracțiune comisă în două locuri însă, precum cea de la capacul reizerului deoarece un capac metalic de acces la robinetul de siguranță amplasat stradal a fost închis cu un șurub metalic iar altul a fost deasemenea eliminat și astupat cu pământ, beton și asfalt pentru a se ascunde ilegalitatea modificării rețelei respective
– PPC a încălcat prevederile legale din Legea 50/1991 art 24 lit a, HGR 273/1994 art 5 și 22 precum și normele ANRE denumite NTPEE.
Dar PMB ar fi trebuit dacă ar fi constatat cele de mai sus să:
– aplice în acest caz amenda contravențională celor trei societăți
– sesizez organele de cercetare cu privire la săvârșirea infracțiunilor mai sus descrise
În plus PMB ar fi trebuit să sesizeze aceleași organe de cercetare cu privire la infracțiunea de ștergere și distrugere a probelor săvârșiță de către angajații Distrigaz prin aceea ca au eliminat capacul metalic al reizerului modificat ilegal și au turnat asfalt deasupra astupând accesul către sistemul de închidere de urgență care nu se știe dacă a fost lăsat sau a fost scos. Asta ca în viitor să știm de unde se sare în aer!
Rahova, nu uita: guvernanții sigur te vor uita!
Ca să vedem și situația din Rahova unde, așa după cum am anticipat, explozia a avut ca sursă de producere situația avariilor rețelei publice de curent electric a PPC și a celei de gaze a Distrigaz.
Iar până acum din motive mai mult sau mai puțin legale dar mai ales politice, nu a indicat nimeni dacă au fost respectate sau nu obligațiile prevăzute în normele tehnice emise de ANRE cu privire la distanțele între rețelele de utilități NTPEE.
Deci români cereți și susțineți ca fiecare candidat al vostru să declare ca vor aplica legea și vor solicita ridicarea licențelor Distrigaz, PPC și ApaNova!
Va continua…


