Fondatorul si directorul general al gigantului din Shenzen anunta reduceri a vanzarilor si productiei, ca efect al presiunii la care sunt supuse afecerile in urma sanctiunilor Administratiei Trump.
“Huawei Technologies se asteapta ca vanzarile sa scada la aproximativ 100 de miliarde de dolari in 2019 si in 2020. Nu ne asteptam sa fim atacati in atat de multe feluri. In urmatorii doi ani, compania va reduce productia cu 30 de miliarde de dolari”, a declarat Ren Zhengfei, care a comparat Huawei cu un “avion aflat in deruta”, estimand o redresare a business-ului abia in 2021, cand “isi va gasi vitalitatea”. Cei 30 de miliarde reprezinta aproape o treime din productia companiei, in contextul in care vanzarile au atins 93,5 miliarde euro in 2018. Desi Ren a dat asigurari ca nu vor fi reduse investitiile in cercetare-dezvoltare, in pofida degradarii situatiei financiare a Huawei, analistii estimeaza o scadere a livrarilor anul acesta cu 24% daca sanctiunile raman in vigoare, existand chiar posiblitatea ca smartphone-urile sale sa dispara de pe piata internationala.“Huawei ar putea fi nevoit sa concedieze mii de angajati si sa dispara ca jucator global o perioada”, a precizat Stewart Randall, de la compania de consultanta Intralink. „Huawei ar putea disparea anul viitor de pe piata telefoanelor mobile inteligente din Europa Occidentala daca pierde accesul la Google”, explica Linda Sui, director in cadrul Strategy Analytics. Deja Google si ARM au anuntat ca vor opri livrarile si actualizarile catre Huawei, iar potentialii cumparatori se vor indrepta spre smartphone-urile celor de la Samsung si Apple. Gigantul chinez de telecomunicatii (si numarul doi mondial pe piata telefoanelor mobile) a devenit “oaia neagra” a Washingtonului – pe fondul razboiului comercial cu Beijingul, presedintele Donald Trump a interzis grupurilor americane sa dezvolte afaceri cu firme straine considerate periculoase pentru securitatea nationala, decizie care vizeaza in special Huawei. Compania are o cota de piata de aproape 30% pe plan global si a livrat anul trecut 208 de milioane de smartphone-uri, din care jumatate pe pietele din afara Chinei.