Cauta

Șoferii de autobuze și tramvaie, pensionați la 55 de ani

Proiectul de lege pentru adoptarea Statutului personalului din transport public regulat urban și metropolitan, inițiat de parlamentarii USR, creează o nouă categorie de tineri pensionari. Astfel, șoferii de tramvaie, autobuze și troleibuze vor putea ieși la pensie la vârsta de 55 de ani, deputații considerând această profesie una extrem de solicitantă.

Împlinirea a 30 de ani în activitate le va da dreptul șoeferilor mijloacelor de transport în comun să se pensioneze la 55 de ani, propun deputații USR. Totodată, la o vechime de 25 de ani, șoferii pot ieși la pensie la 57 de ani, iar la 20 de ani de activitate, pensionarea se poate face la 60 de ani. Drepturile acestei categorii profesionale nu se opresc aici. Astfel, în cazul conducătorilor de tramvaie, autobuze și troleibuze, salariul minim brut garantat în plată se va majora cu un coeficient de 1,70, salarii mai mari decât ale acestora putând avea doar angajații cu studii superioare de scurtă și lungă durată. Potrivit proiectului de lege, toți șoferii vor beneficia de autorizație de călătorie gratuită pe mijloacele de transport în comun, precum și decontarea a 50% din cheltuielile ocazionate de efectuarea concedului de odihnă, suma decontată fiind de cel mult de trei ori salariul minim brut pe țară. De asemenea, șoferii vor avea tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă sau alte tipuri de tichete de valoare acordate potrivit legii, precum și asigurări de viață, de sănătate și asigurări pentru pagubele produse în cazul accidentelor rutiere.

Condiții de muncă deosebite

În expunerea de motive a proiectului legislativ se arată că șoferii de autobuz, de troileibuz și vatmanii din sectorul trabnsportului public și metropolitan sunt expuși la numeroși factori de risc pentru sănătatea și securitatea angajatului. Astfel, șoferii au condiții de muncă deosebite, precum ”șederi prelungite în poziții obositoare, grad de suprasolicitare accentuat și de opririle și pornirile dese generate de traficul din orașe, suprasolicitare psihică din cauza numeroaselor situații înregistrtate zilnic în condițiile traficului intens din orașele țării, situații în care conducătorul auto trebuie să ia o decizie imediată pentru a evita accidentele din trafic, precum și riscuri de a dezvolta boli psihice din cauza unor evenimente, precum accidente rutiere cu vctime, amenințări și agresiuni ale călătorilor”.

 

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version