Proiectul de lege pentru adoptarea Statutului personalului din transport public regulat urban și metropolitan, inițiat de parlamentarii USR, creează o nouă categorie de tineri pensionari. Astfel, șoferii de tramvaie, autobuze și troleibuze vor putea ieși la pensie la vârsta de 55 de ani, deputații considerând această profesie una extrem de solicitantă.
Împlinirea a 30 de ani în activitate le va da dreptul șoeferilor mijloacelor de transport în comun să se pensioneze la 55 de ani, propun deputații USR. Totodată, la o vechime de 25 de ani, șoferii pot ieși la pensie la 57 de ani, iar la 20 de ani de activitate, pensionarea se poate face la 60 de ani. Drepturile acestei categorii profesionale nu se opresc aici. Astfel, în cazul conducătorilor de tramvaie, autobuze și troleibuze, salariul minim brut garantat în plată se va majora cu un coeficient de 1,70, salarii mai mari decât ale acestora putând avea doar angajații cu studii superioare de scurtă și lungă durată. Potrivit proiectului de lege, toți șoferii vor beneficia de autorizație de călătorie gratuită pe mijloacele de transport în comun, precum și decontarea a 50% din cheltuielile ocazionate de efectuarea concedului de odihnă, suma decontată fiind de cel mult de trei ori salariul minim brut pe țară. De asemenea, șoferii vor avea tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă sau alte tipuri de tichete de valoare acordate potrivit legii, precum și asigurări de viață, de sănătate și asigurări pentru pagubele produse în cazul accidentelor rutiere.
Condiții de muncă deosebite
În expunerea de motive a proiectului legislativ se arată că șoferii de autobuz, de troileibuz și vatmanii din sectorul trabnsportului public și metropolitan sunt expuși la numeroși factori de risc pentru sănătatea și securitatea angajatului. Astfel, șoferii au condiții de muncă deosebite, precum ”șederi prelungite în poziții obositoare, grad de suprasolicitare accentuat și de opririle și pornirile dese generate de traficul din orașe, suprasolicitare psihică din cauza numeroaselor situații înregistrtate zilnic în condițiile traficului intens din orașele țării, situații în care conducătorul auto trebuie să ia o decizie imediată pentru a evita accidentele din trafic, precum și riscuri de a dezvolta boli psihice din cauza unor evenimente, precum accidente rutiere cu vctime, amenințări și agresiuni ale călătorilor”.
Ar fi ceva normal
Doamne ajuta sa se puna in practica.
Pana nu se publica in monitorul oficial legea..e doar vrajeala pt electorat…
Noi tineretul nu vom avea salari mari la privat din cauza pensionarilor care au pensie 25 mil si 30 mil salariu =55 mil pe lună, patronul nu plateste nimic pentru ei la stat si le convine mai mult pensionari decat tineretul care pentru ei platesc la stat iar noi tineretul stăm pe minimul pe economie vom ieși la pensie cu 5 mil pensie din cauza Boșorogilor ???
Va pot sfătui cum să ajungeți șofer de autobuz,pompier,medic…
Dacă ști carte cât un argat pe ce vrei salariu mare?
Ma intreb cata carte stie un conducator auto ca sa poata vorbi astfel si mai ales sa merite astfel de privilegii!
Din pacate, in tara asta, in fiecare zi apar tot felul de categorii privilegiate. Peste cativa ani vor ramane probabil 1 milion de salariati sa plateasca pensii.
Si ne mai intrebam de ce pleaca romanii din tara!
Halal tara!!!
Nu conteaza cartea . Conteaza sufletul de om care nu te loveste cand tu imi tai cale de rulare! Fara sa te asiguri ,eu avand calatori!
Nu conteaza cartea . Conteaza sufletul de om care nu te loveste cand tu imi tai calea de rulare! Fara sa te asiguri ,eu avand calatori!
mda ,vorbesti fara sa judeci ,stiai ca un sofer in transportul public daca munceste 30 de ani el practic a muncit 36 fiindca ei lucreaza si in zilele de sambata si duminica (cam 2 sambete si 2 duminici intr-o luna) asta ar veni 6 zile pe saptamana socotit la 30 de ani da 36 de ani lucrati fara sa mai punem la socoteala orele suplimentare din cursul saptamanii(aceasta categorie de oameni lucreaza in medie 9,5 ore pe zi )?Tu ai habar ce inseamna sa fi in trafic 9 ore pe zi plus sa aiba grija si de oamenii pe care ii transporta (incepand cu urcarea si terminand cu debarcarea acestora la destinatie) ? Sincer tu ce siguranta ai avea sa mergi cu un mijloc de transport condus de un sofer de 65 de ani care in toti acesti ani mai si sufera de o gramada de boli? Oare te-ai gandit si la aceste aspecte sau asta depaseste nivelul tau de gandire?
Termina mai nene cu văicăreala,nu îți convine la stat te aștept în mediul privat ,sint mii de locuri de munca libere ca șofer,însă nu pe 5000-7000 Ron net, vouchere de vacanță,tichete de masa ,35 zile concediu odihnă,parcă șofezi vreo statie spațială,dacă guvernanții o vor tine așa cu îmbelșugarea bugetarilor s-ar putea sa transporti doar pensionari și bugetari ,restul o sa plecam dracu in alte tari,ne-am saturat doar să plătim taxe și impozite uriașe pentru bugetarii speciali.
Pai tu nu esti conducator tramvai!
Condițiile de munca într-adevăr sunt deosebite și nu ți poți permite relaxare la volan ca dai cu subsemnatul la politie din orice… Sa fie cu realizare.
Ți’ai dracu’ să fiți cu cine V-a pus covrigu’ ori manipula-n mână ❗
Vai steaua ta!!! Dacă ai conduce o semicursa măcar, ți-ai toca-o și ti-ai da-o la rate ca n-ai mai ști de tine!
Corect! Sunt oameni care s-au angajat la stb si intr-o saptamana vroiau sa pleceeeeee!
Grasule vezi ce vorbesti! Daca te invit sa vezi ce fac eu faci infarct instant!????
vezi ce vorbesti! Daca te invit sa vezi ce fac eu faci infarct instant!
Conu tu baa
Grasule ,tu nu ai fii in stare sa conduci un cal da pai un toleibuz!
Are cumva usr firme de transport si vor si ei să angajeze după aceea pensionari.Nimeni nu spune că după pensionare nu mai poti ocupa postul respectiv.An multe meserii sunt angajati din nou,de aici rezulta simplu ca nu au de ce sa fie scosi la pensie mai devreme pot lucra an continuare .
Cum te poți simți în siguranță într-un autobuz când vezi la volan un bătrân ce abia daca mai sta pe picioare. După o anumită vârstă nu mai au reflexe și nu pot face munca riscând viața noastră.
Corect .. ai dreptate. Dar asta este situatia!
Da,și ăla bătrân cum mai poate lucra pe un șantier la 65 ani ?Nu îl mai angajează nimeni ! Doar voi munciți in aceasta tara !
Din punct de vedere psiholigic este foarte greu sa conduci un troleibuz …. Participantii la trafic sunt foarte violenti cu noi ,care conducem troleibuze …Deci !discutati!…
Nu mai dicutam si de faptul ca suntem poluati si de autovehoculele cu,care stam in trafic! Sute de ore … (nu avem filtre de polen)
Pai daca analfabetii astia care conduc tramvaie dupa un curs de 6 luni sunt pensionati asa devreme atunci pilotii trebuie pensionati dupa 2 ani.Tara de idioti.
De ce nu conduci și tu un tranvai sau troleibuz, deșteptule?
Întradevăr este o treabă bună. Controlează medical șoferii de autobuze metropolitane, șoferii de cursa lunga și ai să observi că sunt plini de fel de fel de boli. Diabet, hipertensiune, depresii… Sunt multi factori care le scurtează viața și care le dă dreptul să iasă la pensie mai repede. Le propun sa se facă șoferii celor invidioși, celor care au impresia că le face un cadou parlamentul.
Nu va bateti capul sa dati expicatii la toti cei ce nu au habar de aceste profesii.Sa fie pusi in situatia de a conduce un astfel de vehicul si apoi sa-si dea cu parerea!!
sunt piloti de supersonice?
Cel care nu crede cit ii de mare stresul si oboseala ca Sofer sau Vatman, sa lucreze o saptamina dar orele sa i se prelungeasca sa vada cum ii,ieseam la ora 4 in traseu si daca avea nevoie ma apuca si ora 18 sau 19 ajungeai acasa de nici mincare nu ti mai trebuea.
Fratilor soferi si vatmani,hai sa-i lasam pe soferii astia „profesionisti” sa comenteze,ei nici macar nu stiu cu ce se mananca meseria noastra.La multi ani si sa fim sanatosi!
Alti noi bugetari speciali care se cred niste dumnezei,doar ei șofează in București,cel mai mulț merita aceste privilegii deșănțate vatmanii de pe linia tramvaiului 16 care stau la Pipera și dormm la capăt cate o ora,mai ales seara, probabil doar prostii cotizanți din privat se vor pensiona la 65-70 ani,eu a -si lua un văicăreț din asta de tramvai sau troleibuz să-l bag într-o sală de comanda a unei hidrocentrale,nava maritimă, statie electrica de transformare de înaltă tensiune sa vedem ce dracu știu să facă,au ajuns toți bugetarii sa se creadă zeități unicate, incredibil !
Vad aici în comentarii… DEȘTEPȚI ???… care mai de care… JOS PĂLĂRIA PENTRU TOȚI ȘOFERII DIN TRANSPORT PERSOANE❗
**DESTEPTILOR**… NOI CEI DIN TRANSPORT PERSOANE…. daaa, exact cum citiți, NOI, suntem examinați din 5 în 5 ani, examinați anual, dar ce e mai interesant, asa pentru DEȘTEPȚI, ZILNIC AVEM EXAMEN PE TRASEU CU CEI CARE NU RESPECTA NORMELE BUNULUI SIMT ÎN TRAFIC, ÎN INTERIORUL AUTOBUZULUI SAU TROLEIBUZUL UI, așadar, luați loc pana ‘la prima, apoi va rog politicos sa coborâți PĂLĂRIA ÎN FATA NOADTRA?❗
Măi nea specialule,ai coborât vreodată în vreo mină de vreun fel ?Nu te tine nimeni cu forța în STB,Sint mii de locuri libere în mediul privat ca șofer,însă nu cu 5000_7000 Ron salariu,ci la sfert ,nu primești vouchere de vacanță,prime, tichete de masa,35 zile concediu, voi bugetarii veți falimenta aceasta țară !
Dar noi soferii de mare tonaj oare nu merită acelasi conditii?noi oare nu avem răspunderi uriase ? Noi care muncim 13-15ore zilnic si si de multe ori valoarea mărfii pe care le transportăm depăseste 1milion de euro
Pentru toți acea ce comentează ei stiu ca noi răspundem de călători de la urcare pînă la coborîre ! Oare stiti ?
Sint locuri de munca în combinat petrochimice, sau luat grupele în 2001,nici măcar grupa a 2 nu exista, în lege este descris, lucrul cu produse petrochimice, extracția și prelucrarea țițeiului, dar se lucrează fără grupe, decizia guvernului, aranjamente și cu angajatorul!