Românii pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, a anunţat joi Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).
E vorba despre site-ul https://eccromania.ro/, din câte a precizat MEAT, pe pagina oficială de Facebook a Ministerului.
De ce nu poate intervenit ANPC-ul în acest caz
„Acest site este pus la dispoziția consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor și recuperarea prejudiciilor.
Este important de reținut că Protecția Consumatorului ANPC NU poate interveni și NU poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanță în România”, mai anunță Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.
Citiți și: Wizz Air SUSPENDĂ o rută din Europa. Guvernul României, plângeri către Comisia Europeană!
Conform sursei citate, cetățenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european, vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European și vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.
De altfel, la finalul lunii trecute, ministrul Economiei, Ştefan-Radu Oprea, anunța că a discutat cu Didier Reynders, comisarul european pentru Justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului.
„I-am cerut sprijin Comisarului Reynders în cazul companiei Wizz Air care în ultima vreme înregistrează numeroase întârzieri și din păcate și anulări la zborurile pe care le operează din România. Compania nu răspunde pe liniile de telefon dedicate reclamațiilor clienților, nu are persoane de contact în țară, ceea ce îngrădește posibilitățile de intervenție ale Agenției pentru protecția consumatorului din România”, a transmis ministrul Oprea, pe Facebook, în 25 iulie.