AcasăNews”Sistemul”, miluit cu bani de rate

”Sistemul”, miluit cu bani de rate

Cadrele din institutiile de forta, ajutate de stat la cumpararea locuintelor

Mai multi parlamentari pesedisti, in frunte cu Mihai Weber, propun ca banii dati de stat politistilor si cadrelor militare pentru plata chiriei sa poata fi folositi la achitarea ratei pentru locuinta.

Cadrele din institutiile de forta ajutate de stat la cumpararea locuintelor

Beneficiari ai noii legi urmeaza sa fie cadrele din MAI, MApN, SRI, SIE, STS si SPP – deci angajatii asa numitelor institutii de forta. Initiatorii sustin ca toti acestia trebuie ”recompensati proportional cu rolul si locul pe care il ocupa in societate”, motiv pentru care vor sa le faciliteze achizitionarea unei locuinte. Si asta pentru ca multi angajati ai institutiilor enumerate sunt mutati, in interesul serviciului, in alte localitati decat cel in care domiciliaza, motiv pentru care sunt obligati ori sa inchirieze, ori sa-si cumpere o locuinta. Propunem ca suma compensatorie acordata cu titlu de chirie cadrelor vizate sa poata fi utilizata de catre acestea fie in vederea achitarii chiriei, fie in vederea achitarii ratei (fractiunii din rata) pe care o platesc pentru achizitia unei locuinte. In considerarea realitatilor contemporane vizand deficitul de cadre si plecarea acestora din sistem (pensionari masive), opinam ca este necesar un set de masuri pentru loializarea acestui acestui personal”, pledeaza parlamentarii PSD care sustin acest proiect de lege. In ceea ce priveste cuantumul sumei propuse, compensatia lunara pentru chirie/rate locuinta ar putea fi de 50% din salariul de baza.

author avatar
Simona Badulescu
709 afisari

3 COMENTARII

  1. Barbi ! Sa achite restantele la pensionari ( compensatoriile ) si sa nu-i amageasca pe cei care-s activi . Oricum i-ati mintit !

    • Adica sa nu dea pensii mai mari decat salariile celor activi, nu?!! Ar fi, cel putin, o chestiune de bun simt. Ca sa nu mentionez imensul nonsens al situatiei actuale din Sistemul National de Securitate – cei pasivi au venituri mai mari decat cei activi!!!! Care mai e motivatia celor ramasi in serviciu sa munceasca si sa faca performanta cand cei plecati au venituri si de doua ori mai mari decat salariile ce se platesc pe functii similare!!! Chiar nu vede nimeni lucrurile astea??? CHIAR DORMIM CU TOTII?!!! Pe langa pensii nejustificate pentru nivelul economiei mai vreti si compensatorii!! Esti cretin!

  2. Situatia de criza economico-financiara, manifestata acut pe plan mondial si in Romania impune stringent pe langa o analiza critica GLOBALA la nivel national si una SECTORIALA la nivelul fiecarui sistem ori subsistem privind folosirea resurselor interne si externe.
    Constrangerile bugetare din ultimii ani manifestate societatea romaneasca si in cadrul MAI, datorita nu numai lipsei de fonduri ci si risipei pe diverse cai arhicunoscute, au condus la, neajunsuri inclusiv in asigurarea asistentei medicale a cadrelor si a medicamentelor necesare atat cadrelor active cat si rezervistilor sau pensionarilor precum si la lipsuri in asigurarea cu mijloace materiale necesare exercitarii misiunilor operative, ceea ce implicit a generat in cele din urma o stare de fapt negativa de nemultumire in randul efectivelor sistemului si de scadere a gradului de siguranta publica a cetateanului.
    Pentru cresterea eficientei bugetare in cadrul MAI si evitarea risipei banului public, pe apa sambetei, cum ar fi spus nenea Iancu la vremea lui, se impune o analiza detaliata a destinatiei resurselor disponibile. Realitatea a dovedit ca, in ultimii 28 de ani in cadrul acestui minister ca de altfel in toate celelalte, s-au infiintat fara just temei diverse structuri, unele parazitare, bugetate abuziv pentru satisfacerea unor orgolii sau fantezii faraonice.
    In vederea reducerii cheltuielilor bugetare nejustificate si imbunatatirea activitatii operative in cadrul Sistemului National de Ordine si Siguranta Publica, pentru folosirea eficienta a banului public, este necesara modificarea unor acte normative specifice MAI:
    1. – Abrogarea, Hotaririi Guvernului nr. 898 din 29.07.2003, privind infiintarea Societatii Comerciale „Comicex” – S.A.
    S.C. Comicex S.A. din cadrul M.A.I. de la infiintare a dat nastere la interpretari si tot felul de subpozitii juridice deoarece functioneaza in baza H.G. nr. 898 din 29.07.2003, desi in Romania exista doar o singura reglementare pentru infiintarea de societati comerciale si anume, Legea nr.31/1990 a societatilor comerciale care statueaza modalitatea de infiintare a firmelor.
    Conform prevederilor actului constitutiv societatea in cauza are ca obiect principal de activitate importul sistemelor, produselor, echipamentelor, instalaţiilor, pieselor de schimb, laboratoarelor, programelor, tehnicii şi tehnologiilor, asistenţei tehnice şi serviciilor, în domeniile apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, care să îi asigura susţinerea şi dezvoltarea activităţii de bază, în condiţiile OBŢINERII DE PROFIT, cine a mai pomenit asa ceva din bani publici?!? Asta da inventie romaneasca postcomunista valabila numai pentru lumea capitalista fraudista si a capatuielii cu orice pret.
    Firma mentionata are ca scop principal negocierea, încheierea şi derularea în mod legal a contractelor de import şi export al bunurilor şi serviciilor aferente, destinate apărării ordinii publice şi siguranţei naţionale(?), toate sunt doar fantezii.
    Atat scopul acestei societati cat si obiectul de activitate pot fi preluate (daca acestea au fost vreodata operabile in cadrul firmei FANTOMA) in urma unei analize efectuate de catre Guvern sau/si C.S.A.T. la una din structurile competente ale M.Ap.N sau S.R.I. pentru tehnica ce presupune un specific secret sau srtict secret, iar in celalte cazuri se pot folosii serviciile de achizitie a unor firme specilizate in diverse domenii.
    2.- Abrogarea, Hotaririi Guvernului nr.1305 din 05.12.2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Corpului Național al Polițiștilor si articolelor 49, 50, 51 si 52 din Sectiunea a 4-a, CAP.3 a Legii nr. 360/06.06.2002 privind satutul politistului
    Corpul National al Politistilor este un consumator de resurse umane si bugetare, a fost infiintat printr-un mod atipic, impotriva firi, pentu a functiona ca o Organizatie Profesionala cu personalitate juridica ce activeaza pentru satisfacerea unor interese care nu ajuta la innobilarea profesiei de politist. Organizatia este supusa din punct de vedere al scopului si rolului normelor emise de conducerea politica a ministerului si nu a celor izvorate din nevoile si capacitatile sale organizationale.
    Drept urmare se impune, abrogarea articolelor 49, 50, 51 si 52 din Sectiunea a 4-a, CAP.3 a Legii nr. 360/06.06.2002 privind satutul politistului precum si a Hotaririi Guvernului nr.1305/05.12.2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Corpului Național al Polițiștilor.
    Politia trebuie sa fie una din cele mai emblematice institutii pentru natiunea sa, tocmai de aceea este necesar ca Organizatia Profesionala a Politistilor din Romania sa se constituie in baza unui statut validat printr-o hotarare judecatoreasca, conceput de profesionistii recomandati de valoarea lor intriseca, experinta profesionala si conduita morala ireprosabila.
    Corpul National al Politistilor a fost infiintat sub justificarea mascata ca in politie nu exista sindicat. Acum politia are si activitate sindicala.
    3. – Abrogarea, Hotărârii de Guvern nr. 1239 din 01.10.2008 privind infiintarea Colegiul Naţional de Afaceri Interne
    Este necesara abrogarea Hotărârii de Guvern nr. 1239 din 01.10.2008 privind infiintarea Colegiul Naţional de Afaceri Interne pentru a elimina risipa de resursue si a diminua unele vulnerbilitati existente la adresa institutiei M.A.I.
    In sistemul propriu de invatamant, din motive ce sunt reesite doar dintr-o rivalitate traditionala sterila (ce s-a manifestat virulent mai ales la Sibiu cu ocazia evenimentelor petrecute in decembrie 1989) existenta intre unii „caposi” ai fostului staf, de la acea vreme, din M.A.I si altii ai M.Ap.N. s-a infiintat incepind cu anul universitar 2008-2009, în cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza”, Colegiul Naţional de Afaceri Interne în baza Hotărârii de Guvern nr. 1239 din 01.10.2008 (semnata in loc de ministri abilitati cu „P” (pentru) de catre secretarii de stat), fara avizul C.S.A.T., ca riposta la existenta „Colegiului National de Aparare” din MapN institutie care fiinteaza tot fara justificari ori temeiuri juridico-strategice bine motivate. Aceasta organizatie de tip „struto-camila”, zis colegiu, conform art. 5 din H.G. mentionata este finantata de la bugetul de stat alocat pentru invatamantul intern al MAI.
    Analiza exhaustiva a structurii in cauza reliefeaza ca aceasta nu aduce nici un aport ori plus valoare Sistemului de Ordine si Siguranta Publica, ba din contra creeaza anumite prejudicii, riscuri si vulnerabilitati.

    4. – Abrogarea, ORDINULUI (deciziei, reglementarii) de infiintare a Institutului de Cercetarea şi Prevenire a Criminalităţii) care a fost infiintat din exces de zel la data de 01 iunie 1998 (din ratiuni dictate de interesele unor persoane care au avut mai putina onoare si demnitate, intr-o conjuctura politica, pentru a i se oferi in mod nejustificat o functie de conducere unui fariseu al vremurilor) în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române. Organizatia nu are corespondent in randul tarilor din cadrul U.E. si nici nu-si justifica rolul, prevenirea si analiza nivelului criminalitatii prin valorificarea datelor statistice operative sunt activitati prevazute in fisa postului celor care activeaza in munca operativa. Nu desfasoara activitati specifice muncii de politie are structuri corespondente si în teritoriu, la nivelul inspectoratelor judeţene de poliţie unde amplifica fenomenul birocratic.
    Daca aceasta organizatie fantoma s-ar fi specializat in ceea ce pretinde ca are ca obiect de activitate, atunci trebuie externalizata, pentru a capata statut de O.N.G. cu utilitate publica, conditie in care se poate autofinantata, e posibil sa existe multi interesati de serviciile de specialitate furnizate de acest institut ori ba.
    5. – Abrogarea, Reglementarii de infiintare a Agentiei Nationale Antidrog emisa in anul 2003 (care o fi ea ca de e secreta?!?)
    Acesta Agentie nu poate face parte din structura MAI deoarece nu este normal si firesc a fi condusa si nici a avea ca angajati personal cu statut special (politisti), obiectul sau de activitate fiind monitorizarea victimelor consumului de droguri ce tine de domeniul Ministerului Sanatatii. In lumea civilizata, europeana nu exista structuri politienesti care sa se ocupe de recuperarea victimilor consumului de droguri. Asemenea organizatii functioneaza in mod obligatoriu in structurile administratiei civile.
    Negasirea, in ultimii ani, a locului stabil, intr-o organigrama a acestei agentii (ba la minister ba la I.G.P.R.) a nascut mari semne de intrebare atat cu privire la rolul si eficienta obtinuta intr-un domeniu foarte important la nivel national si european cat si referitor la risipirea resurselor.
    Mutarea, fie si temporara, in structurile birocratice sau operative ale Politiei Romane a personalului ce a apartinut A.N.A. care a fost incadrat cu personal selectat pe alte criterii si principii total neperformante mai ales pentru structurile operative a adus grave prejudicii atat muncii specifice din domeniul judiciar cat si statutului politistului cu atat mai mult celor din aparatul central.
    6. – ABROGAREA Legii 155/2010 a Politiei locale si activarea “Legii politiei comunitare” in vederea, eliminarii deficientelor privind conflictele de competenta mentionate si risipirea fara noima de fonduri financiare si materiale (prin efectuarea de activitati parazitare ca; piata, aranjamente, dus-adus copii unor sefi si sefuleti la scoala, etc) precum si al evitarii compromiterii actului politienesc si al bulversarii linistii si ordinii publice.
    In acelasi timp trebuie impusa prin reglementari, primariilor si sefilor de institutii si firme de stat, masura de a renunta la serviciile firmelor de paza prin intermediul carora sunt sifonate, fara noima, fonduri publice catre diverse grupuri de interese nelegitime.
    Politia comunitara si in unele cazuri Jandarmeria, cand entitatile statului nu-si pot asigura din propriile forte servicii de paza, trebuie sa preia ca atributii paza la firmele de stat si institutiile publice (scoli unde a crescut violenta, gradinite, spitale, muzee, etc) care se gasesc pe raza teritorial-administrativa a fiecarei primarii, pentru a stopa risipa de resurse financiare, a putea controla utilitatea fondurilor alocate si cunoaste gradul de asigurare a pazei prin forte proprii ale administratiei locale sau teritoriale.
    7. – Abrogarea, ORDINELOR si DECIZIILOR emise de ministru MAI si de catre alti sefi din cadrul sistemului prin care anumite persoane sunt imputernicite sa ocupe functii de conducere. Aceasta procedura de improvizare, trebuie eliminata din uz deoarece permite realizarea a tot felul de jocuri de interese meschine si duce la scaderea gradului de responsabilitate in exercitarea actului managerial public, in unele situatii provizoratul nu are limita in timp si competenta. Drept urmare se impune obligativitatea ocuparii functiilor manageriale in minister numai prin concurs organizat de catre comisii examinatorii impartiale din care sa faca parte obligatoriu si un judecator specializat in dreptul muncii si contencios administrativ din cadrul instantei judecatoresti ce are competenta teritoriala necesara. Aceaste masuri sunt necesare a fi dispuse pentru a se respecta printre altele principiile eticii profesionale in exercitarea functiie publice si anume INDEPENDENTA, INTEGRITATEA si COMPETENTA PROFESIONALA.
    Desfiintarea sau abrogarea actelor normative mentionate se poate face pe cale administrativ Guvernamentala sau a Justitiei in contencios administrativ .
    Pe langa modificarile reglementarilor mentionate mai este necesara, elaborarea in regim de urgenta a unui PROGRAM de MASURI aplicabil la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale in vederea punerii in opera a prev. art.17-21 din Legea 218/2002 privind organizarea si functionare Politiei Romane si ale H.G nr. 787/2002 privind R.O.F. a ATOP pentru valorificarea in cadrul structurilor teritoriale (locale) ale Politiei Romane si a resurselor disponibile din patrea autoritatilor locale cu scopul satisfacerii necesarului, la un nivel optim, de siguranta publica destinat cetatenilor.
    Acest demers trebuia intreprins inaintea emanarii, din ambitii exhibitioniste, a unor fantezii politicianiste referitoare la ACTUL POLITIENESC cuprinse in legea Politiei locale. Astfel se prevenea risipa bugetara si degringolada sociala generata de disponibilizarile din politie si jandarmerie si se evita LEGIFERAREA unor conflicte de competenta materiala si teritoriala in exercitarea ACTULUI POLITIENESC care se regaseste intr-un proces de transformari monitorizate de autoritati ale U.E.
    Pentru eficientizarea Sistemului National de Ordine si Siguranta Publica (S.N.O.P) se impune o analiza detaliata a utilizarii cu randament si eficienta maxima a resurselor disponibile sau alocate. Realitatea a dovedit ca, in cei 28 de ani de tranzitie catre o directie aleatorie sau de democratie originala, damboviteana, nu s-a putut elabora, ca de altfel in nici un sector sau domeniu al vietii sociale, o“STRATEGIE NATIONALA INTEGRATA a Ordinii si Sigurantei Publice” fundamentata stiintific si in mod obiectiv. Drept urmare amatorismul, nechibzuinta si nepriceperea au generat la nivel national risipa de resurse precum si ineficienta operativa datorate si conflictelor de competenta materiala si teritoriala creeate intre structurile S.N.O.P prin infiintarea diverselor entitati, unele faraonice, cu consistenta de “excrescente sau tumori” ori “cioturi tulpinare”, bugetate abuziv neavand nici un fel de legatura cu nevoia sociala.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger