Spagi grase, interventii la nivel inalt, chirii uriase si chioscuri cumparate la preturi de zece ori mai mari, de la firmele prietene sindicalistului Ion Radoi – cu asta se confrunta comerciantii care vor sa inchirieze spatii de la Sindomet Servcom SRL, firma care detine monopolul pe fiecare centimetru patrat din subteranele Capitalei.
600.000 de oameni folosesc zilnic metroul. Asta inseamna pentru micii comercianti o adevarata mana cereasca: mii de potentiali clienti care trec prin fata magazinelor, in diferitele statii ale Metrorex.
Mai ceva ca in marile centre comerciale si in mall-uri! Acest lucru il stie si fostul deputat PSD Ion Radoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), care detine Sindomet Servcom SRL, firma devenita stapana peste toate spatiile publicitare si comerciale de la metrou.
Reporterii „National” au aflat detalii halucinante despre combinatiile de sute de mii de euro ale firmei controlate de Radoi, jupanul din subteranele Bucurestiului.
Intregul material a fost filmat cu o camera ascunsa, insa, pentru a nu le crea probleme afaceristilor care sunt la mana lui Radoi, „National” a decis sa nu faca publice inregistrarile video si sa pastreze anonimatul celor intervievati de reporterii incognito.
Chiosc la pret de garsoniera
Incercand sa afle cum poate un muritor de rand sa puna mana pe un chiosc intr-o statie de metrou, jurnalistii nostri au discutat ieri cu aproape 20 de proprietari de magazine si vanzatori. Acestia au spus la unison ca, fara spagi si pile, nimeni nu are acces acolo. Dandu-se drept reprezentant al unui patron care vrea sa deschida o mica afacere la metrou, reporterul incognito a fost avertizat din start ca nu oricine face bani pe domeniul lui Ion Radoi. Trei dintre declaratii sunt insa incredibile. „Fara interventie si spaga nu va baga nimeni in seama. Mai mult, trebuie sa aveti bani si pentru chiosc. Va vor obliga sa-l cumparati. Faceti proiectul la firma lor, iar asta costa 1.000 de euro. Apoi alti bani: 10.000 de euro, ca sa construiti chioscul, tot cu firma lor”, a declarat una dintre vanzatoare. Intrebata daca nu este posibil sa realizeze chiar el chioscul, cu materiale proprii, ca sa nu dea pe el 10.000 de euro, cat pe o garsoniera in Ferentari, aceasta a fost mai mult decat explicita: „Nu va lasa, trebuie doar prin firma celor de la sindicat”.
„Trebuie sa mergeti pregatit”
O alta angajata i-a marturisit reporterului ca Ion Radoi le pregateste o surpriza: demoleaza toate chioscurile vechi si ii obliga pe absolut toti comerciantii sa cumpere gherete din PVC de 10.000 de euro. Demn de mentionat este faptul ca un chiosc asemanator cu cele de la metrou costa maxim 1.000 de euro, deci de zece ori mai putin. „N-avem ce face…Trebuie sa traim si noi, asa ca acceptam. Chiriile ne omoara, dar aici reusim sa facem un profit pe care nu l-am face in alta parte. Nu ai cu cine sa te certi. Cei de la sindicat fac ce vor, ca este inchiriat de ei de la Metrorex si il subinchiriaza in conditiile lor!”, a mai adaugat aceasta. Cireasa de pe tort a venit din partea unui politist care, intrebat cum se poate obtine un spatiu comercial la metrou, a ras cu subinteles. „E greu…Trebuie sa mergeti pregatit, daca intelegeti ce vreau sa zic. Apoi dati cateva telefoane, ca sa va recomande cineva, va imbracati frumos si mergeti la cei de la sindicat, ca sa discutati intre patru ochi. Altfel nu puteti obtine un spatiu aici”, i-a explicat politistul jurnalistului incognito.
Poai cu ce credeti ca si-a tras restaurant vis-a-vis de „pasapoarte”,colt cu Prelungirea Dacia? Restaurantul se numeste Buon Cibo…sunteti curiosi?
@gore:
Astept un semn din partea dvs pe adresa de e-mail narcis.voica@yahoo.com.
Mentionati in e-mail un nr de tel, ca sa va sun.
O zi buna!