Cauta

Sindicaliștii CFR: dacă nu reparați vagoanele, oprim trenurile!

Conducerea Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România amenință cu oprirea tuturor trenurilor dacă Guvernul nu alocă bani luna aceasta pentru repararea vagoanelor. Șeful federației acuză conducerea  CFR Călători că ia măsuri distructive, cum a fost și cea de anulare a zeci de trenuri în plin sezon estival.

30 de trenuri au fost anulate total sau parțial de pe rutele din Iași

Dacă Guvernul nu va aloca 400 de milioane de lei pentru reparațiile vagoanelor și a locomotivelor, sindicaliștii CFR sunt deciși să oprească trenurile. ”Nu este admisibil să anulezi trenuri în plin sezon . Așa ceva nu s-a mai întîmplat niciodată. Mai mult de atât, conducerea CFR a ajuns să facă economii la bani, lăsând în weekend doar jumătate de casiere, fapt care produce cozi interminabile la bilete și, evident, nemulțumirea călătorilor. Au ajuns să lase pe trenuri doar șeful de tren, fără conductor, iar la trenurile supraaglomerate, cum sunt marea majoritate, nici nu poți face control. Trebuie suplimentat numărul de vagoane la trenuri, nu este posibil să mergi pe rute foarte solicitate cu doar două sau trei vagoane. În plus, anul acesta nu s-a mai dat niciun fel de facilitate de călătorii, pentru că se făceau reduceri la anumite trenuri de sezon, care erau foarte atractive. Având în vedere toate acestea, noi ne punem întrebarea dacă nu cumva cineva are interesul să nemulțumească cetățenii care vor să călătorească cu trenul și oamenii să renunțe la acest tip de transport. Noi spunem că CFR Călători nu se eficientizează în acest mod”, ne-a declarat Maxim Rodrigo, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România

Sute de vagoane  CFR, trase pe dreapta

Șeful sindicatelor CFR ne spune că numărul trenurilor scade tot mai mult în fiecare an, din cauza crizei de vagoane. Astfel, anul trecut au fost 1.180 de trenuri până în luna martie, când au rămas 1.080 de trenuri, restul fiind anulate, iar anul acesta sunt în circulație doar 1.050 de trenuri. ”Acum sunt în circulație 900 de vagoane, dar în realitate au fost doar 700, dar pentru 200 de vagoane, care ar fi trebuit să intre în reparații, s-a prelungit perioada de folosință cu trei luni, prin ordin al ministrului Transporturilor. Sunt 300 de vagoane care stau pe dreapta de 8-10 ani, aproape vagoane noi. De ce nu se alocă bani pentru reparații? La ora actuală CFR are aproape 1.000 de locomotive și automotoare, din care 590 sunt defecte.  Din 120 automotoare tip săgeata albastră, circulă doar 70, iar noi renunțăm în continuare la contractele de reparații. Noi trebuie să cumpărăm și un amărât de bec sau un geam prin licitație, cu aprobare de buget de venituri și cheltuieli, ceea ce lasă nereparate vagoanele, în condițiile în care și așa nu avem. Noi așteptăm să vedem ce se întâmplă luna aceasta, dacă se schimbă directorul general, căruia îi expiră mandatul de 4 luni. În condițiile în care se decide să se meargă cu același director general și nu se dă compensația de la Guvern, mecanicii de locomotivă și ceilalți salariați ai CFR  vor opri trenurile. Vom opri trenurile pentru că nu avem cu ce să lucrăm. Nu avem vagoane și locomotive suficiente”, ne-a declarat Maxim Rodrigo, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

Ultimele stiri

  • Poza Zilei
  • Horoscop 20 mai 2024 – Veți obține ceea ce doriți dacă vă folosiți seducția
  • Alege ce citești
  • USR – și falimentul este garantat!
  • SUA și China, pe cale să înceapă „decuplarea”?
  • Revoluția engleză anti-VAR se propagă în Europa?!
  • Ce înseamnă să te pui cu Rusia. Băncile occidentale trag ponoasele
  • „Bogăția discretă”: strategia menită să evite ochii curioși
  • Sancțiunile sunt doar pentru fraieri. Companiile din UE se îmbogățesc din afacerile cu Rusia
  • Nimic nu se pierde, totul se transformă. Apa din haznale trebuie folosită în agricultură
  • Exit mobile version