Metropolitan Palace, Burj Al Arab, Atlantis The Palm, Radisson Blu Residence, Habtoor, Le Royal Meridien, Hyatt Regency, Taj, Jumeirah Towers – iata doar cateva dintre renumitele hoteluri din Dubai care ii fac pe turistii din intreaga lume sa viseze la un sejur de neuitat in aceasta metropola gandita devenita locul de pelerinaj al milionarilor.
Criza, austeritate, reducere a investitiilor? Asiaticilor nu le sunt tocmai familiare aceste experiente recente. Adica nu le-au resimtit dramatic, ci mai degraba le-au speculat cand altii si-au scos atuurile la vanzare. In vreme ce chinezii cumpara Europa bucata cu bucata, seicii din Emirate continua amplul proiect de transformare a Dubaiului si a capitalei Abu-Dhabi in centre ale turismului mondial, chiar daca ritmul dezvoltarii a fost cumva incetinit in ultimii doi ani. In Emirate sunt, cum bine stie toata lumea, cele mai fastuoase hoteluri si proprietati imobiliare, secondate de centre de shopping fara rival pe mapamond.
E Versace? Atunci nu conteaza cat costa
De altfel, multe dintre hotelurile de cinci stele au in denumirea lor si indiciul “palat”, iar cel mai recent inscris pe aceasta lista este hotelul Versace, mai precis Palazzo Versace, un adevarat colos destinat serviciilor de lux, care va fi inaugurat la inceputul anului viitor, zona sa rezidentiala fiind deja deschisa din iunie.
Aflat in asa-numita zona Cultural Village, care va include un port, galerii de arta, centre expozitionale si nelipsitele zone pentru cumparaturi de lux, hotelul ce poarta marca uneia dintre cele mai cunoscute case italiene de moda este al doilea de acest fel deschis in lume, dupa cel din Australia. Totalul investitiei se cifreza in jurul exorbitantei sume de 626 milioane de dolari, iar administratorii proiectului anuntau triumfalist inca de la inceputul acestui an ca 80% dintre apartamentele private fusesera deja vandute – preturile unei astfel de proprietati variind intre trei si 20 de milioane de dolari!
Cum anume sunt justificate aceste tarife astronomice? Mobilier opulent si marmura de cea mai buna calitate, o piscina-laguna, alte bazine de apa ornamentale, multe dintre ele private, dar si prezenta unui port destinat iahturilor apartinand celor care si-au cumparat un apartament aici sau vor sa-si petreaca un sejur in camerele hotelului. Evident, toate decoratiunile afiseaza pana la refuz stilul si marca Versace. Dar cu atatia milionari ahtiati dupa moda si care isi petrec vacantele in Dubai nimic nu este prea mult.