Suma reprezintă compensaţiile şi prestaţiile de pensie ale lui Dennis Muilenburg. În plus, directorul demis luna trecută va beneficia şi de acţiuni în care a investit în 2013, în valoare de 18,5 milioane de dolari. O plecare care nu scoate Boeing din criza 737 Max şi nu rezolvă relaţiile tensionate cu agenţia americană de aviaţie (FAA)
În noiembrie, Boeing anunţa că Muilenburg a renunţat în mod voluntar la bonusul său pe 2019 şi la acţiunile cu care ar fi trebui să fie recompensat. În 2018, el a beneficiat de bonusuri şi acţiuni în valoare de aproximativ 20 de milioane de dolari. Din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj. Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale anului trecut. La începutul lunii decembrie, FAA a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 Max înainte de 2020, o problemă pentru preşedintele Boeing, David Calhoun, care va ocupa şi funcţia de director general şi începând din data de 13 ianuarie. Recent, compania din Seattle a făcut publice sute de mesaje interne care dovedesc încercările de a ocoli supervizarea conform reglementărilor la dezvoltarea avioanelor Max, precum şi comentarii nefavorabile ale angajaţilor faţă de aceste aeronave, de companie şi de autoritatea de reglementare în domeniul aviaţiei.