AcasăNewsSe spune adio vânzării de mașini noi pe benzină? Decizia majoră așteptată...

Se spune adio vânzării de mașini noi pe benzină? Decizia majoră așteptată joi, 25 august

Se spune adio vânzării de mașini noi pe benzină? Decizia majoră așteptată joi (sursa foto: alba24.ro)

Se anunță schimbări semnificative pe piața auto americană, dar nu numai. O decizie importantă ar urma să fie luată joi într-un mare stat american. Și vizează posibila interzicere a vânzării de automobile noi cu motoare pe benzină.

Se așteaptă ca joi, 25 august, autoritățile de reglementare din California să emită reguli stricte pentru a interzice vânzarea de mașini noi pe benzină până în 2035, potrivit CNN.

California Air Resources Board (CARB) urmează să supună la vot o astfel de măsură în cursul după-amiezii acestei zile. Daniel Sperling, membru al consiliului de administrație CARB, s-a arătat „99,9%” încrezător că măsura va trece, conform aceleiași surse.

Ce urmează dacă măsura trece de vot

Dacă se va întâmpla acest lucru, ar fi una dintre primele astfel de interdicții la nivel mondial. Și ar putea avea implicații majore pentru piața auto din SUA, având în vedere cât de mare este economia Californiei.

„Acesta este cel mai important lucru pe care CARB l-a făcut în ultimii 30 de ani. Este important nu doar pentru California, ci este important pentru țară și lume”, a mai declarat oficialul.

Noile reguli ale consiliului ar stabili, de asemenea, cote intermediare pentru vehiculele cu emisii zero, concentrându-se pe modele noi. Începând cu modelele din 2026, 35% dintre mașinile noi, SUV-urile și pickup-urile mici vândute în California ar trebui să fie vehicule cu emisii zero. Această cotă ar crește în fiecare an, fiind de așteptat să ajungă la 51% din toate vânzările de mașini noi în 2028, 68% în 2030 și 100% în 2035, conform site-ului CNN.

Cum stau lucrurile în România

În urmă cu o săptămână, mai exact pe 17 august, Ministerul mediului anunța o premieră în piața auto- și anume faptul că în România vânzările de mașini noi electrice și hybrid au depășit, în primele șapte luni din 2022, vânzările de mașini diesel

„Vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit anul acesta, pentru prima dată, vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, creștere datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS, derulat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor prin Administrația Fondului pentru Mediu”, conform sursei citate.

Conform Ministerului, analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcție de tipul de motorizare, în primele șapte luni din acest an, arată că:

✅autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in și full hybrid) au o creștere de 106,4%, realizând o cotă de piață de 20,7% ✅înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% față de primele șapte luni din 2021 și dețin o cotă de 14,1% din total.
✅Motorizările pe benzină ⛽înregistrează o creștere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3% ✅ mașinile electrice (Full Electric) au ajuns sa reprezinte 7.9% din piața românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeași perioadă a anului 2021, reprezentau doar 1.9% din piață.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu pași repezi de sfârșitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe mașini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendință atât la nivel european, cât și la nivel național unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor mașinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an. Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluție și mai spectaculoasă, o creștere a cotei de piață cu 300% în primele șapte luni, față de aceeași perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înțeleagă din ce în ce mai bine importanța transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creșterea stimulării pieței de auto verzi în următorii ani”, a susținut ministrul Barna Tánczos.

author avatar
Andrei Coman
4.863 afisari

11 COMENTARII

  1. Idiotzii sunt atat de drogati si speriati ca ii asteapta streangul bine-meritat, incat confunda merele cu perele, iar prostii pun botul.
    Cele mai poluante motoare cu ardere interna ( perimate toate tehnologic de 50 de ani) sunt motoarele diesel nu cele pe benzina.
    Toti romanii intregi la cap stiu ca mUE voia sa interzica masinile cu motoare diesel pe acest motiv.
    Acum Cabala din Republica Comunista America condusa aparent de ctorashul retardat care il joaca pe retardatul mort Bideu, a inventat apa calda, pe motiv ca Guvernul Mondial vrea binele omenirii pe care o executa cu 5G si cu vaccinurile ucigase.
    Mass-media vanduta, o adunatura de idioti semianalfabeti, rostogolesc minciunile fara discernamant pentru ca habar nu au despre motoare si combustibili, fiind in marea lor majoritate licentiati care nu stiu nici tabla inmultirii.
    Ce inseamna ,,emisii zero’’, ZOILOR ? Adica masini numai electrice nu si hibride care au motor electric si motor cu ardere interna.Asadar, care este mesajul acetui articol ?
    Va vrem binele ucigandu-va cu 5G si vaccinuri, si va obligam sa cumparati masini electrice dar va lasam fara curent electric fiindca trebuie sa orbecaiti in intuneric ca sa acceptati ce vrem noi : Moartea.

    • Cel mai eficient motor, diesel, este „perimat tehnologic”?
      Dacă-i vorba de particule, un titlu: Press Release: Pollution From Tyre Wear 1,000 Times Worse Than Exhaust Emissions

      • Ți-e rușine sa scrii în română ?
        Nu suntem toți erudiți ca tine în ale limbii engleze.

    • Eu sunt fost politist si am mintea ordonata. Nu-mi arunc frigiderul care are clasa energetica C ptr ca-mi voi cumpara unul peste….6 ani! Intai produci masini nepoluante si dupa aia incetezi productia celor pe benzina. Intrebare : Cat de poluant este sa produci ”masini” electrice? Dupa 5-6 ani cat costa sa neutralizezi rezidurile (acid sulfuric) si cum? Este sustenabil ca o masina sa functioneze 5-6 ani? Ce faci daca te prinde furtuna de zapada pe sosea si ”conduci” o electrica? Daca incalzesti habitaclul se consuma bateria si acolo ramai. Unde-s prizele de reincarcare?
      Eu am 2 rezervoare :unul ptr combustibil lichid si unul pe gaz. Am autonomie 1200 de km.Aroul asta l-am modificat eu in 1982 sa nu cumva sa raman in pana cand mergeam si umpleam masina cu retinuti din salile de jocuri mecanice . Marea majoritate erau paraziti. Mergea Aroul cu rotile din fata aproape in aer dupa ce bagam in spate 20 de paraziti.

  2. Avem in UE o criza fara precedent de energie electrica chiar si fara sa utilizam masini electrice. Cand un procent semnificativ din parcul auto va reveni masinilor electrice, cu ce se vor incarca aceste masini, de unde energie electrica? Las la o parte inexistenta statiilor de incarcare, sa zicem ca vor exista, dar de unde vor lua energie electrica in conditiile in care netotii care conduc UE nu au miscat un deget pentru infrastructura de energie electrica, dimpotriva au dat ordin sa se inchide multe centrale. Suntem condusi de niste semianalfabeti lacomi dupa bani dar care mai sunt si dezaxati pe deasupra. Iau niste decizii de te crucesti.

  3. Daca curent nu mai e sunt in criza , au dus preturile la stele cum vor astia masini electrice?? Si oricum sa nu cumva samsarii romani sa importe toate rablele astora care le dau astia out!!

  4. UE se află pe un butoi cu pulbere care va exploda..foarte curând SUA va profita la maxim recuperând ineficiența în fața Rusiei.chinei iar războiul di Ucraina..rămâne unul de uzură iar pierderile cele mai mari vor fi ale UE

  5. Numai lepre inculte si anticivilizatie… orci de-ai lu putin satana…au postat inainte aici.

  6. Copiii retardați, hârciogii care au adunat cu ghiotura bani și acum, de frică, nu știu ce să facă cu ei, cumpără râșnițe care bâzâie electric, fără să gândească de unde până unde vor merge cu ele, câtă viață au, dacă rămân în pana prostului, ce vor face, cine le va cumpăra rable folosite 5-6 ani, atât timp cât un set de baterii nu știe nimeni cu adevărat, cât costă, unde și cu câti bani se vor reîncărca bateriile acestor stupide jucării etc.
    Industria, de fapt oligarhia din spate, adună bani pe spatele fraierilor, cu speranța că atunci când „prostimea” va fi exterminată, vor ajunge fericiti pe Marte, sau aiurea.
    Tare tâmpiți sunt si unii și ceilalți.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger