AcasăNewsSe modifică schimbarea! Mașinile pe benzină şi motorină mai primesc o şansă. Ce se întâmplă după 2035, dată de la care ar fi urmat să fie interzise

Se modifică schimbarea! Mașinile pe benzină şi motorină mai primesc o şansă. Ce se întâmplă după 2035, dată de la care ar fi urmat să fie interzise

Se modifică schimbarea! Mașinile pe benzină şi motorină mai primesc o şansă. Ce se întâmplă după 2035, dată de la care ar fi urmat să fie interzise - Ziarul NationalSe modifică schimbarea! Mașinile pe benzină şi motorină mai primesc o şansă. Ce se întâmplă după 2035, dată de la care ar fi urmat să fie interzise

Veşti bune pentru şoferii care nu sunt mari fani ai mașinilor electrice. Comisia Europeană va renunța la planurile de interzicere efectivă a autoturismelor noi cu motor cu ardere internă începând cu 2035.

Asta ar fi o victorie majoră pentru Germania, care a făcut presiuni pentru a-și proteja producătorii auto. Comisia Europeană, care urmează să facă un anunț cu privire la schema planificată pe 16 decembrie, a declarat că nu va comenta nicio propunere în prealabil.

Intervine obligaţia de reducere cu 90% a emisiilor de CO2

În conformitate cu noile planuri, o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 va fi totuşi obligatorie pentru producătorii auto privind flotele pentru noile înmatriculări începând cu 2035. Cancelarul german Friedrich Merz a declarat că vehiculele electrice rămân principala cale către neutralitatea carbonului, dar există și alte tehnologii, cum ar fi combustibilii sintetici.

Germania a făcut lobby intens pentru a obține anularea interdicției planificate, îngrijorată că producătorii săi auto vor fi supuși unei presiuni și mai mari, pe măsură ce mașinile chinezilor câştigă teren în Europa. Întrebat dacă UE va permite nu doar mașinile hibride, ci și motoarele convenționale cu ardere internă, comisarul pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a declarat pentru Handelsblatt: „Suntem deschiși la toate tehnologiile”.

Principalele tehnologii la care face referire ar putea fi în primul rând combustibilii regenerabili, așa numiții e-fuels, carburanți sintetici care pot fi folosiți în actualele motoare cu combustie, dar sunt produși prin utilizarea de CO2 din atmosferă, conform Adevarul.

Mașinile electrice nu au viitor. Pericol de explozie a prețurilor la baterii

Aprovizionarea cu materii prime critice pentru tranziția verde devine din ce în ce mai vulnerabilă. Agenția Internațională pentru Energie (IEA) atrage atenția că prețul global al bateriilor ar putea crește cu 50%, fapt care ar aduce prețuri mai mari pentru consumatori și ar distruge și bruma de competitivitate industrială, cel puțin din Europa. Mașinile electrice, dar și stocarea energiei regenerabile sunt cele mai expuse, ceea ce arată un viitor cât se poate de incert al acestora.

Un raport al Agenției Internaționale pentru Energie (IEA) privind materiile prime critice indică un viitor sumbru al Green Deal. Agenția arată că impactul unui șoc critic în aprovizionarea cu minerale poate fi de amploare, aducând prețuri mai mari pentru consumatori și reducând competitivitatea industrială. Astfel, un șoc susținut în aprovizionarea cu metale pentru baterii ar putea crește prețurile medii globale ale pachetelor de baterii cu până la 40-50%.

author avatar
Andreea Vlad
135 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

spot_img