AcasăNewsSe intampla in Romania anului 2011: Elev tuns in fata clasei cu...

Se intampla in Romania anului 2011: Elev tuns in fata clasei cu forfecuta de taiat scotch!

foto: avantaje.ro

Un elev in varsta de 12 ani din Targu Ocna a fost trimis de parinti la scoala, dar s-a simtit mai degraba ca la coafor. O profesoara a ales sa ii tunda bretonul chiar in fata colegilor de clasa, pe motiv ca parul ii cadea in ochi si nu putea sa se concentreze la… dictare!

foto: avantaje.ro

Odata ajuns acasa cu noua freza, parintii baiatului au mers la scoala pentru a cere explicatii. „Copilul a venit acasa cu bretonul ciopartit. M-am dus la directoare sa-i cer lamuriri despre acest lucru. Directoarea a inceput sa faca scandal, sa tipe, sa ma dea afara si chiar a pus mana pe telefon sa cheme politia”, a explicat tatal baiatului, potrivit realitatea.net.

Dascalul se apara, spunand ca cel mic a fost de acord sa-i fie taiat bretonul. „Elevul a fost de acord sa-l tund. Aveam la mine doar o forfecuta mica, pe care-o folosesc sa tai scotch-ul”, si-a explicat profesoara gestul.

Cazul va fi supus unei anchete declansate de conducerea scolii din Targu Ocna.

643 afisari

5 COMENTARII

  1. Da, de acord cu profesoara ! daca parintii si mai ales mama copilului nu stie cum trebuie tuns un copil care merge la scoala, ce pretentii sa mai ai de la acestia? am inteles ca si fratele acestui elev are probleme la scoala tot din cauza parului ! Deci… de unde nu-i…nu poti cere mai mult ! ar trebui instituite niste reguli si in aceasta privinta, in scoli.

  2. parerea mea
    (acum 2 ore)
    răspunde
    email 0 email
    E revoltator si absurd ca niste persoane straine si care nu mi-au castigat increderea cu nimic (e vorba de unele cadre didactice) sa hotarasca pentru mine si copilul meu ce e decent si ce e indecent, ce ii sta bine si ce nu ii sta bine, ce ii da incredere si ce nu ii da incredere. Si acest lucru se poate intampla nu pentru un an, ci pentru foarte multi ani, zi de zi, incepand cu gradinita sau clasa I, (ex. purtatul zi de zi al acelorasi costume incomode si sintetice doar pentru ca asa am apucat si credem ca disciplineaza (desi in comunism conditiile generale erau cu totul altele) sau pentru ca impresia generala e buna, chiar daca restul nu conteaza !). Dar, ca in orice sistem care ajunge sa “omoare” individul, e foarte greu sa ii faci fata. Tocmai de aceea ar trebui sa putem avea mai multe optiuni in zilele acestea moderne in care toleranta a devenit o necesitate, mai mult ca oricand. Mi-as dori ca in viitor sa putem avea de ales intre acest sistem de invatamant care te ingradeste, face mai mult rau, nu iti garanteaza cu adevarat o educatie si o pregatire profesionala cu alte forme de invatamant, in care sa nu ne consumam energia pentru lucruri absurde, numai de dragul de a fi contra. Cu siguranta am avea mult mai multi tineri reusiti care nu ar dori sa fie la fel de contra pentru ca nu ar AVEA la CE sa fie contra.

  3. Nu toti care au parul lung ajung drogati, hoti, violatori ….. Se amesteca lucrurile si se gebneralizeaza. Suntem o tara foarte intoleranta, si asta se datoreaza in mare parte si scolii. Problema discriminarii baietilor din cauza parului lung este una din cauze. Chiar daca nu se recunoaste si de multe ori ii pufneste rasul pe unii sau pe altii, tot ceea ce obtine scoala este formarea unor tineri la fel ca profesorii: lipsiti de toleranta, superficiali si plini de ura la adresa oricarui este, gandeste sau indrazneste sa fie diferit de el. Cu cat gandesti cu mintea ta si tii la alegerile personale pe care le faci, cu atat mai mult esti taxat, iar reactia de aparare este vazuta ca rebeliune, tocmai pentru ca nu convine. e mai usor sa conduci o turma de oi.

    Ceilalti copii de fapt au participat acum la o lectie clara de INTOLERANTA. Au invatat ca daca nu le place de cineva cum e tuns, sa ia foarfeca si sa-l tunda. Sau daca nu le place de cineva ce culoare de ochi are sau ce opinie are, maine poimaine va lua …cutitul.

  4. Art. 32
    (1) In fiecare judet si in municipiul Bucuresti functioneaza comisia judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in domeniul egalitatii de sanse intre femei si barbati (COJES)…………………………………………
    Art. 34
    Ministerul Educatiei si Cercetarii, prin inspectoratele scolare teritoriale, asigura includerea in planurile de invatamant si in alte instrumente curriculare, precum si in activitatea curenta a unitatilor de invatamant a masurilor de respectare a principiului egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati.
    Art. 40
    (1) Persoana care prezinta elemente de fapt ce conduc la prezumtia existentei unei discriminari directe sau indirecte bazate pe criteriul de sex, in alte domenii decat cel al muncii, are dreptul sa se adreseze institutiei competente sau sa introduca cerere catre instanta judecatoreasca competenta, potrivit dreptului comun, si sa solicite despagubiri materiale si/sau morale, precum si/sau inlaturarea consecintelor faptelor discriminatorii de la persoana care le-a savarsit.
    (2) Cererile persoanelor care se considera discriminate pe baza criteriului de sex, adresate instantelor judecatoresti competente, sunt scutite de taxa de timbru.
    Art. 41
    Instanta judecatoreasca competenta sesizata cu un litigiu, in vederea aplicarii prevederilor prezentei legi, poate, din oficiu, sa dispuna ca persoanele responsabile sa puna capat situatiei discriminatorii intr-un termen pe care il stabileste.

    Art. 42
    (1) Instanta de judecata competenta potrivit legii va dispune ca persoana vinovata sa plateasca despagubiri persoanei discriminate dupa criteriul de sex, intr-un cuantum ce reflecta in mod corespunzator prejudiciul pe care aceasta l-a suferit.
    (2) Valoarea despagubirilor va fi stabilita de catre instanta potrivit legii.

  5. Art. 2. (1) Legea are ca viziune promovarea unui învățământ orientat pe valori, creativitate, capacități cognitive, capacități volitive și capacități ACTIONALE, cunoștințe fundamentale și cunoștințe, competențe și abilități de utilitate directă, în profesie și în societate……..
    (3) Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea LIBERA, INTEGRALA și armonioasă a INDIVIDUALITATII umane, în formarea PERSONALITATII AUTONOME și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea șI dezvoltarea PERSONALA, pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial, pentru participarea cetățenească activă în societate, pentru incluziune socială și pentru angajare pe piața muncii…………
    Art.3
    „c) principiul relevanței — în baza căruia educația răspunde nevoilor de dezvoltare PERSONALA și social- economice;”……..
    „n) principiul LIBERTATII DE GANDIRE și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice;”………
    „u) PRINCIPIUL RESPECTARII DREPTULUI LA OPINIE AL ELEVULUI/ STUDENTULUI CA BENEFICIAR DIRECT AL SISTEMULUI DE INVATAMANT.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger