AcasăNewsScandal la ISCTR: șefi puși în funcție de interese

Scandal la ISCTR: șefi puși în funcție de interese

Un grup de angajați ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) a lansat o petiție online pentru a atrage atenția asupra situației în care se află singurul organism specializat în controlul transporturilor rutiere. La ISCTR, se pare, se schimbă șefii mai des ca anvelopele, în funcție de interesele politice și nu numai ale mai marilor zilei. În ultimele 6 luni, la conducerea acestei instituții s-au perindat trei inspectori șefi.

Angajații ISCTR susțin, în petiție, că oamenii buni și eficienți sunt înlăturați de Ministerul Transporturilor dacă nu răspund la comenzi, cum este și cazul penultimului inspector șef Nistor Duval. „După un mandat de 2 ani al doamnei Catan Luminița, mandat ilegal în care conducerea ministerului a neglijat prevederile HG 1088/2011 și a numit această persoană, în care instituția noastră a suferit un declin major, vizibil și aproape fatal, a venit la conducere domnul Duval Nistor, un domn venit din privat, care a adus un suflu nou instituției și un management total diferit de al predecesorilor dansului. În cele 2 luni pe care le-a avut la dispoziție au fost deblocate și demarate multe situații în care instituția noastră a fost pusă de fostul Inspector de stat șef:

– Neimplicare politică în actele de control (chiar dacă au fost făcute presiuni din partea operatorilor grei și a unor politicieni) și demararea de planuri de acțiune la nivel național în vederea asigurării unui climat concurențial al operatorilor de transport și încercarea de destructurare de grupări de interese formate de-a lungul timpului.

– Primele negocieri de contracte cu toată echipa centrală, fără interese ascunse, făcute în folosul instituției și al oamenilordin cadrul ei.
– După 2 ani de stagnare(fără a avea motive reale), deblocarea și demararea procedurii de achiziție a uniformelor de lucru, uniforme deteriorate și uzate fizic și moral de cel puțîn 3 ani.
– După o perioada de aproape un an în care, datorită lipsei unui contract de service, jumătate din parcul auto a fost imobilizat din probleme tehnice, acesta a fost deblocat și reînnoit, parcul auto în acest moment fiind operativ 100%.
– Deblocarea Sistemului informatic integrat, sistem vital pentru funcționarea instituției, sistem ce a fost dat că măsură de implementat de către Curtea de Conturi a României la ultimele 2 controale, și repunerea lui în funcțiune în vederea finalizării.
– Demararea proiectului legislativ pentru încasarea amenzilor contravenționale aplicate operatorilor străini prin POS, lucru impetuos necesar în activitatea zilnică a inspectorilor ISCTR și facilitarea încasării la bugetul de stat a acestor sume.
– Anularea licitație achiziție cântare portabile pentru verificarea maselor și greutăților în trafic-suspiciuni reale de fraudare a acesteia dovedite cu documente.
– Demararea unui proiect legislativ pentru mărirea salarială a actualei grile la nivelul pragului din 2022, lucru impetuos necesar având în vedere actualele salarii ale angajaților din ISCTR raportat la volumul și importantă activităților de control desfășurate.
– Demararea unui protocol real cu CNAIR pentru reabilitarea și construcția unor noi platforme de control în trafic și cântarire a autovehiculelor, capitol care, la ora actuală este deficitar.
– Scoaterea la concurs și angajarea unui număr de 45 de noi angajați, posturi de care instituția noastră avea nevoie reală, fiind în multe dintre departamente/județe subdimensionați.
– Deblocarea și prelungirea Licențelor Tahoscan, soft de interpretare a timpilor de conducere și odihnă, cea mai importantă unealtă a inspectorului și softul care aduce cele mai multe dintre contravențiile aplicate. La renegiocierea acestui contract ISCTR a obținut un beneficiu direct de 446.000 lei și suplimentar training de specialitate gratuit pentru personalul ISCTR organizat la sediul INELO Polonia”, se arată în petiție.

Numai că, spun semnatarii petiției, toate acestea nu sunt de ajuns pentru conducerea Ministerului Transporturilor, „și din cauza unor orgolii personale datorate refuzului Inspectorului de Stat șef de a comite unele ilegalități sau de a păstra în funcție persoane cu funcții de decizie dar incompetente și chiar corupte, domnul Ministru a decis revocarea acestuia și înlocuirea cu un Inspector șef Teritorial din cadrul ISCTR. Doar că și de această dată conducerea Ministerului Transporturilor a ignorat prevederile legale conform HG 1088/2011 și a numit un Inspector de stat șef fără a îndeplini condițiile de ocupare a postului, respectiv cei 5 ani de zile într-o funcție de conducere în domeniul transporturilor rutiere, așa cum este prevăzut în actul legislativ mai sus menționat.
Tragem un semnal de alarmă la ceea ce se întâmplă în instituția noastră, semnal care în final se va concretiza prin greve de lucru și dezvăluiri în mass media”.

 

 

3.362 afisari

2 COMENTARII

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger