Piata autohtona de fashion a ajuns la aproape 5 miliarde de euro, desi suntem pe la coada Europei privind veniturile, apetitul romanilor pentru hainele de firma creste de la an la an.
Un business controlat de investitori straini – cei mai multi vin din China cu 1.957 firme, Italia (793 ) si Turcia (585), iar cele mai mari afaceri le fac italienii, de peste 2,12 miliarde de lei, arata un studiu KeysFin. Cel important jucator din comertul de profil este H&M Hennes & Mauritz SRL, care a inregistrat in 2016 afaceri de 760,5 milioane de lei, urmeaza Zara Bucuresti SRL (686,8 mil.lei), Roumasport SRL – detinatorul brandului Decathlon (613,2 mil.lei), C&A Moda Retail SRL (375 mil.lei) si Pepco Retail SRL (335,5 mil. lei). In 2016, in industria modei lucrau 18.890 de firme in sectorul de comert si 5.676 in cel de productie, afacerile acestora depasind 23 de miliarde de lei. La nivel global, 5 companii au inregistrat, cumulate, vanzari de 125 de miliarde de euro in anul fiscal 2016, adica aproximativ trei sferturi (74%) din PIB-ul Romaniei: Nike (care detine si brandul Converse), cu 30,4 miliarde de euro in anul fiscal 2016, francezii de la Louis Vuitton Moët Hennessy (Luis Vuitton, Fendi, Dior, Givenchy, Marc Jacobs) cu 42,6 miliarde de euro, spaniolii de la Inditex (Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti), cu 23,3 miliarde de euro, americanii de la TJX si suedezii de la H&M, 29 respectiv 20 de miliarde de euro. Piata mondiala a modei valoreaza peste 3.000 de miliarde de dolari sau 2% din valoarea tuturor bunurilor si serviciilor produse in lume, iar pana in 2020 sectorul online va depasi 1000 de miliarde de dolari.