Un mare lanț de hipermarketuri din România a anunțat în luna februarie că a început să renunțe la casele de marcat și să implimenteze sisteme self-pay.
Este revoltă în mediul online după ce un un lanț de hipermarketuri din România a renunțat la casierii de la casele de marcat.
Clienții, revoltați de dispariția casierilor
Oamenii fac apel la boicot pe paginile de socializare. O fotografie care arată transformarea magazinului a ajuns virală pe internet, iar pe facebook s-au răspândit mai multe mesaje care îndeamnă cumpărătorii la revoltă.
În mediul online a fost lansat și un boicot, oamenii fiind sfătuiți să renunțe la a-și mai face cumpărăturile din Auchan și să se reorienteze către alte magazine.
„Nu intrați, depinde doar de noi, libertatea noastră înseamnă că tu, oricare ai fi, să întorci spatele. Doar unitatea ne salvează!
Astazi, oricine a trecut prin Auchan Coresi (Brasov) a putut vedea ca nu mai sunt casieri, doar cativa angajati pe ici colo, care sunt pusi sa te invete sa iti scanezi singur produsele.
TOTI CASIERII AU FOST ELIMINATI DE LA CASE, INLOCUITI DE NOI APARATE DE CASE DE MARCAT, DOAR LA JUMATATE DIN ELE POTI PLATI SI NUMERAR, RESTUL DOAR CU CARDUL”, se precizează în mesaj.
Clienții îndeamnă la boicot
Și pe pagina de Facebook a Auchan clienții și-au manifestat nemulțumirea și îndeamnă la boicot:
– Nu mai calc pe la voi! Ideal ar fi să nu mai vină niciun client la voi!!!
– Flotări nu ne puneți să facem? Rușine să vă fie!
– O idee proastă, ca să nu zic direct tâmpită! Nu înțeleg scopul unui asemenea demers! Mai rău încurcă. O idee care mi s-a părut foarte bună au fost casele rapide unde angajații scanau repede produsele și apoi mergeai cu bonul la aparatele de plată.
– Lăsați casierii, nu-i niciun folos pentru clienți eliminarea casierilor! Lăsați clientul să aleagă modul de achitare, sunteți la dispoziția clientului!
La nemulțumirile clienților legate de desființarea casierilor, Auchan a precizat că „toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților“.
Noua politică a fost deja implementată în câteva magazine, altele fiind în prezent în proces de schimbare. Astfel că, oamenii care ajung la casele de marcat trebuie să-și scaneze singuri produsele.