AcasăNewsRomânii, obligați să-și repare mașinile doar în service-uri autorizate

Românii, obligați să-și repare mașinile doar în service-uri autorizate

Cozi mai mari la service-uri și reparații mai scumpe

Decontarea directă prin RCA va fi condiționată de dovada efectuării reparațiilor la un service autorizat. Parlamentarii vor să le interzică românilor care iau bani de la firmele de asigurări pentru despăgubirea în caz de accidente să-și repare mașinile în unități nespecializate.

Cozi mai mari la service uri și reparații mai scumpe

Legiferată abia în 2017, decontarea directă între asigurătorii RCA, care funcționează de ani buni în toate statele europene, va suferi modificări importante. Deputații vor să-i oblige pe românii care obțin bani de la societățile de asigurări pentru repararea mașinilor avariate să apeleze doar la service-urile autorizate. Deși în statele Uniunii Europene nu se aplică o astfel de condiție restrictivă, potrivit unui proiect de lege, șoferii care încasează bani de la firmele de asigurări RCA vor fi nevoiți să prezinte într-un termen de 45 de zile de la data reparației un decont de la service-ul autorizat. Cei care nu se vor conforma acestei reglementări vor fi obligați să returneze banii luați de la societatea de asigurări.

Cine pierde

Beneficiind de suma acceptată la plată de către firma de asigurări, șoferii implicați în accidente aveau posibilitatea să-și repare mai ieftin mașina, apelând, de multe ori, la cunoștințe sau prieteni cu specializări în domeniu. În plus, din cauza lipsei acută de forță de muncă calificată, service-urile sunt supraaglomerate, iar timpul de așteptare pentru repararea unui autoturism este extrem de mare. Deputații motivează introducerea acestei reglementări printr-un plus de siguranță a reparațiilor, insinuând că românii iau banii de la firmele de asigurări și circulă apoi pe drumuri cu defecțiuni la frâne și direcție. ”În mod concret, reparația vehiculului avariat se realizează în foarte multe cazuri în unități neautorizate, de către persoane nespecializate și în condiții improprii. Beneficiarul despăgubirii directe primește suma alocată de către societatea de asigurare și, din acel moment, nu mai există un control asupra modului în care acesta utilizează în mod real suma primită. Or, pe de altă parte, domeniul căruia poate să îi aparțină avaria poate fi foarte variat, iar pe de altă parte avariile apărute pot fi de natură să afecteze în mod grav siguranța rutieră. O avarie la sistemul de frânare, la sistemul de direcție sau un alt tip de avarie la componente sau sisteme esențiale trebuie realizată de către o persoană autorizată, care astfel prezintă garanții atât cu privire la competența sa, cât și cu privire la posibilitatea angajării răspunderii sale”, motivează inițiatorii demersului legislativ.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
437 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger