AcasăNewsRomânii, condamnați încă trei ani să călătorească cu rablele CFR

Românii, condamnați încă trei ani să călătorească cu rablele CFR

Românii vor fi nevoiți să îndure condițiile inumane din trenuri

Supraaglomerarea din trenuri, numărul mic de vagoane de la CFR Călători și degradarea accentuată a acestora vor mai persista încă cel puțin trei ani. Și asta deoarece licitația pentru cumpărarea celor 40 de automotoare noi a fost pasată Autorității Feroviare Române, o instituție nou înființată, fără experiență și fără oameni de specialitate.

Românii vor fi nevoiți să îndure condițiile inumane din trenuri

Marea achiziție a primelor trenuri noi pentru CFR Călători din ultimii opt ani mai întârzie trei ani. Instituția desemnată să se ocupe de acest contract important, Autoritatea Feroviară Română (ARF), este încă în organizare, întâmpinând probleme la toate capitolele. ”Contrar spuselor sindicaliștilor, la autoritate se lucrează. Dar operaționalizarea autorității a fost foarte greoaie. Avem probleme de la logistică, până la organizare și lipsă de personal. Am programat atâtea examene și nu au venit oameni, pentru că nu sunt oameni de specialitate. Autoritatea a funcționat cu un singur om, președintele, până în aprilie 2017 și atunci, când s-a schimbat președintele, au mai venit trei salariați. Apoi, în iunie 2017, autoritatea a mai angajat 26 de oameni în urma organizării unui concurs. Din păcate, este un orizont de așteptare foarte mare de la această autoritate. Noi avem ca principală activitate gestionarea și administrarea contractelor de servicii publice în transportul feroviar. Operatorii de transport feroviar de călători încheie un contract de servicii publice cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară în numele statului român, în care se obligă să presteze servicii de transport călători, în schimbul unei compensații financiare de tip subvenție”, ne-a declarat Laurențiu Ninu, șef Birou Transparență și Relații Externe, Autoritatea Feroviară Română.

Viteza maximă, 160 km/h 

Primul automotor cumpărat după finalizarea licitației ar putea veni în țară abia în decembrie 2020. Dacă acesta se va dovedi compatibil și funcțional, următoarele 39 de automotoare vor începe să fie livrate CFR Călători din decembrie 2021, într-un termen de doi-trei ani. ”Acum, în septembrie, vom vedea dacă licitațiile vor fi contestate și, dacă se semnează în decembrie sau ianuarie 2020, până în decembrie 2020 ar putea veni primul automotor, prototipul. Nu se poate livra imediat, pentru că trebuie să-l producă potrivit specificațiilor tehnice din caietul de sarcini. Din anul 2000, de când s-a făcut contractul pentru săgețile albastre, nu s-a mai făcut nicio licitație pentru achiziția unor automotoare. Dacă totul decurge bine, vrem să extindem licitația și pentru automotoare de lung parcurs”, ne-a mai precizat Laurențiu Ninu, de la ARF. Cele 40 de automotoare de tip ”săgeata albastră” vor avea trei vagoane și vor putea parcurge doar distanțe scurte, de 200-300 de km, atingând o viteză maximă de 160 km/h.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
189 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger