AcasăNewsRomanii au castigat peste 1 milion de euro din negocierile cu bancile

Romanii au castigat peste 1 milion de euro din negocierile cu bancile

Se spune ca vorba buna mult aduce. Zicala a fost pusa in practica in cazul negocierilor dintre consumatori si banci si ambele parti au avut de castigat. Toate cazurile rezolvate prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar au adus un beneficiu de 1,015 milioane de euro, deopotriva consumatorilor, cat si intregului sistem bancar din Romania. Fata de valoarea inregistrata in anul 2017, suma din 2018 este de peste trei ori mai mare.

“Daca ne gandim ca in anul 2017 consumatorii romani au obtinut o diminuare a efortului de plata de 303 mii de euro in urma negocierilor cu bancile, cresterea inregistrata anul trecut este remarcabila. Depasirea pragului de 1 milion de euro arata, pe de o parte, faptul ca tot mai multi consumatori au ales calea dialogului prin intermediul CSALB, in schimbul rezolvarii litigiilor in instanta si, pe de alta parte, disponibilitatea bancilor de a negocia“, a spus Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB. Cel mai important caz, din punct de vedere valoric, solutionat de conciliatorii CSALB anul trecut, a fost cel al unui consumator din Bucuresti care a obtinut o reducere a efortului de plata de aprope 39.000 euro. In acest caz, banca a acceptat eliminarea pe viitor a comisionului de administrare si restituirea comisionului de acordare a creditului. Acelasi consumator a obtinut, tot prin intermediul CSALB, stergerea soldului de 18.000 euro pentru un credit incheiat cu o alta banca. Anul trecut, cererile venite din partea consumatorilor au depasit inca din luna octombrie pragul de 1.000 si au incheiat anul la nivelul de 1.293. In 2017 au fost inregistrate doar 505 cereri. Numarul dosarelor constituite in anul 2018 a crescut cu 255% in raport cu numarul dosarelor formate in anul precedent: de la 214 dosare formate in 2017, la 550 dosare in 2018. Dintre aceste dosare, 90% au fost solutionate favorabil, prin intelegerea partilor. Activitatea Centrului a fost eficientizata anul trecut si prin introducerea aplicatiei online, prin care consumatorii pot depune cererile de conciliere. De la introducerea aplicatiei, la sfarsitul lunii iulie, si pana la finele anului, 365 de cereri au venit direct de pe site, cu ajutorul aplicatiei (reprezentand aproximativ 30% din numarul total al cererilor conforme inregistrate in anul 2018).

author avatar
Andrei Coman
169 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger