AcasăNewsRomânia, îngenuncheată de marile puteri

România, îngenuncheată de marile puteri

Vestul distruge unul dintre cele mai dezvoltate sectoare din România

Pachetul Mobilitate 1, care va falimenta firmele de transport din România, este la un pas de a fi votat în Parlamentul European. Europarlamentarii români spun că nu avem nicio șansă să schimbăm regulamentul discriminator impus de țările din Vest, și că deficitul comercial se va prăbuși.

Vestul distruge unul dintre cele mai dezvoltate sectoare din România

Serviciile de transport extern din țara noastră, care, prin veniturile obținute, au împiedicat prăbușirea deficitului comercial, sunt în pericol de dispariție. Un pachet legislativ vădit discriminator, care încalcă principiile economiei de piață, a fost impus de marile puteri ale Europei, deranjate de concurența puternică făcută de firmele românești și cele ale țărilor din Est. ”Negocierile dintre Parlament, Consiliul European și Comisia Europeană s-au blocat săptămâna trecută. Noi vrem ca în acest pachet să intre acele condiții din scrisoarea celor șase țări, România, Polonia, Ungaria și Țările Baltice. Pentru transportatorii noștri, ca să nu fie scoși total din piață, cel mai bine ar fi să nu treacă și să se întoarcă la Parlament. Până la finalizarea trialogului și până la publicare se aplică vechiul regulament și atunci transportatorii noștri nu vor fi obligați să facă ce scrie în nenorocitul ăsta de pachet. De aceea spun că eu aș opta pentru întoarcerea Pachetului mobilitate 1 la Parlament. Există însă riscul ca acesta să treacă, deoarece poziția Consiliului European este susținută de raportorii din Parlament, care merg la negociere. Raportorii sunt, din păcate, doar din țările din Vest și de aceea ei au o poziție diferită față de a noastră. Raportorul din Germania a venit cu propunerea de a se întoarce camionul gol acasă, de a trimite obligatoriu șoferul acasă, care înseamnă și cost economic și înseamnă și poluare. Noi pe asta am mers, ca să atingem coarda sensibilă, dacă vrem decarbonizare, cum putem atunci să impunem să se întoarcă goale camioanele pentru că mai mult poluăm și poate cu asta am putea să-i convingem. Dar, din păcate, poziția Parlamentului este proastă, pentru că așa a ieșit la vot în mandatul trecut, printr-un artificiu făcut de cel care conducea ședința, adică a pus la grămadă o mie de amendamente, fără să le votăm amendament cu amendament, a forțat regulamentul. Și atunci, la negociere, regula este că negociatorii Parlamentului sunt raportorii, care ar trebui să se lupte cu Consiliul să obțină ceva mai bun. Dar acum raportorii nu se luptă cu Consiliul, ci vor să aibă același punct de vedere. Deci există șansa să treacă în forma actuală”, ne-a declarat europarlamentarul Maria Grapini.

Parlamentul European încalcă drepturile omului

Reprezentanții Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) atrag atenția că, dacă piața nu este reglată doar de considerente economice, unde cea mai bună oportunitate să fie aleasă, nu mai este o piață liberă. ”O să apară noțiunea de -vehicule în așteptare-, care va fi ca o etichetă aplicată pe vehiculele aflate în perioada de -restricție-, și vor fi ofertate la tarife mici, ajungând la două noi opțiuni, care acum nu există: se acceptă curse la tarife reduse sau se refuză și se rămâne în staționare până la apariția unor curse profitabile, ambele opțiuni fiind generatoare de pierderi financiare. Referitor la întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni, această măsură este discriminatorie, încalcă prevederile Tratatului UE cu privire la libera circulație, drepturile omului și orice alte considerații democratice. Limitarea duratei de timp pe care un conducător auto îl poate desfăşura la nivel internaţional nu ia în considerare realitatea operaţiunilor de transport pe distanţe lungi”, se artă într-un comunicat al FORT.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.418 afisari

5 COMENTARII

  1. Stați liniștiti președintele vostru veghează sa nu existe capital românesc ce face concurenta capitalului multinaționalelor. El are ce are cu pe-se-de-uuuu, cu voi, inapoi pe tractor si Raba, ca prea vreți sa faceți concurenta conationalilor domnului președinte. La șaibă cu voi, nu patroni

  2. Claudița, dragă, dacă deficitul comercial se prăbușește, asta n-ar putea decât să ne bucure. Problema intervine când deficitul comercial NE prăbușește, așa cum vă prăbușește pe tine și pe alți colegi ziarici, deficitul la limba româna, la exprimare, deh. Și mai pe înțelesul tău, îngrijorător este atunci când deficitul comercial crește. Capisci?

  3. Se incalca si legislatia internationala privitoare la transport.
    Dar nu au zis statele membre UE ca, interesul e comun, al UE si ca nu vor fi promovate interesele doar al unor state….bla…bla..pachetul legislativ care promoveaza doar interesele unor state, incalcand interesele altora sunt de competenta CJUE…

  4. Nu trebuie decât să tragem mai multe concluzii. Este rodul negocierilor lui Johannis în PE, al politicii defavorabile ROMÂNIEI duse de europarlamentarii PNL, USR și PMP în PE. Vom vedea și rolul de marionetă al lui madam Vălean, comisar pentru transporturi, nu așa?, susținută puternic de Johannis și PNL. Nu am auzit poziția gureșului R. Bogdan cu privire la acest subiect. Mă aștep ca transportatorii, de altfel susținători nevoie mare a PNL, cu gura mare când erau la guvernare PSD, să vină cu TIR-urile în P.ța Victoriei și la Cotroceni. Sau au fost anesteziați de guvernarea de succes a Guvernului PNL, condus de KWJ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger