AcasăNewsRomania, garajul de vechituri al Renault

Romania, garajul de vechituri al Renault

Cu toate ca in nici o saptamana, compania a rechemat la service patru modele  comercializate in Romania – Lodgy, Dokker, Megane si Talisman, pentru diferite defectiuni tehnice, oficialii Renault se lauda ca vor sa angajeze 150 de ingineri pentru centrul de cercetare Renault Technologie Roumanie, aflat in localitatea Titu, in apropiere de Bucuresti, unde munceste “o echipa tanara, formata in prezent din 2400 de colegi”, dupa cum spune directorul RTR, Pascal Candau.

Sa intelem ca, dupa cautari, fara rost, pe tot mapamondul, Renault si-a gasit in Romania un veritabil “Silicon Valley” pentru automobilele sale, asa zise “low-cost”? Sau, o “plantatie” ieftina!

Cum e sa faci masini mediocre, dar scumpe si sa ai si profit maxim? In acest an veniturile grupului Renault au crescut cu 13% in primul trimestru, la 10,54 miliarde de euro. Renault Romania are peste 16.000 de angajati in tara, in uzine si centre din Mioveni, Pitesti, Titu si Bucuresti. Anul trecut, Automobile Dacia a inregistrat un profit net de aproape 100 de milioane de euro, in crestere cu peste 20% fata de 2014. Desi este considerata o masina low-cost, Dacia nu se vinde bine in Romania, peste 90% din productia sa ia drumul exportului. Din cele patru oferte de motoare, doar doua sunt decent spre performante, insa preturile modelelor respective, cu dotari mimime, depasesc 10.000 de euro. Un model Logan, in echiparea Prestige, costa 12.250 de euro – care low-cost? O companie de succes, dar nu pentru clientii din Romania, se fac a nu pricepe oficialii Renault.

author avatar
Bogdan Borcea
1.163 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger