AcasăNewsRomania a dat Legea impotriva lenei!

Romania a dat Legea impotriva lenei!

De neconceput in alte tari, perfect normal pentru Romania. Vizati sunt asistatii social

Doamne, ca mare Ti-e gradina si multe putori stau la umbra ei! Cam asa-i in Romania, careia ne mandrim ca i se mai zice si Gradina Maicii Domnului. Asa o fi, dar e si Gradina Trantorilor, nu multi, cam juma’ de milion de tineri, ce prefera sa intinda mana la pomana Statului, ca-i mai dulce statul degeaba decat statul de plata pe la vreo fabrica. Nuuu, acolo-i urat rau de tot, e bau-baul ala de-i zice Pontaj! Pai, nea Pontaj asta a bagat frica-n tac’su si-n masa, acum sa-l apuce si pe-al mic?! Si, totusi, cred c-o sa-l cam inhate, ca la orizont mijesc masurile coercitive stipulate in Legea impotriva lenei, recent adoptata de Parlament.

De neconceput in alte tari perfect normal pentru Romania Vizati sunt asistatii social

Dincolo de absurdul situatiei – unde s-a mai pomenit sa votezi prin lege impotriva trandaviei?! -, masura adoptata de alesi e binevenita. Privita din perspectiva bugetului cocosat al primariilor de la sate, aceasta lege salveaza institutiile de la faliment, nu putine fiind situatiile in care ajutorul social cauza intrarea in incapacitate de plata. Totusi, ramane de vazut cum vor aplica primarii noile masuri, caci este stiut faptul ca orice edil cauta sa se puna bine cu alegatorii, nu sa-i intoarca impotriva sa. Si cum romanul s-a cam invatat sa taie frunze la caini, ba chiar ii si place!, cam greu sa-l goneasca o simpla lege spre munca.

Cine refuza munca nu primeste ajutor social

Esenta legii impotriva lenei e urmatoarea: cine refuza un loc de munca nu mai  primeste ajutor social de la stat! Pac-pac, cum ar zice Becali! In prezent, Romania dispune de 440.000 de tineri cu varsta pana in 35 de ani care nu au un job, dar nici nu-s interesati de asa ceva! Mai mult, de mai bine de 10 ani, in jur de 25.000 de oameni incaseaza ajutorul social, semn ca in tot acest timp nu s-au sinchisit sa-si gaseasca vreun loc de munca.

Si, totusi, realitatea ne face KO!

Sa nu ne imbatam cu apa rece, zic, ca realitatea ne face KO orice speranta de insanatosire. Nu credeti? Luati de va cruciti! ANOFM Bucuresti a orgnizat vineri, 19 octombrie, o noua editie a „Bursei locurile de munca pentru absolventi”. Spectacol, presa cu ale ei jurnalizde era acolo, manageri de multinationale, ceva firme romanesti scapate te-miri-cum de gheara DNA si… Si acum trebuia sa scriu de bucurestenii aia interesati de munca, nu? Canci, de unde atata interes?! 51 de rataciti au trecut pragul targului! 51!!! Sa mai scriem ca angajatorii au luat-o la sanatoasa dupa numai cateva ceasuri? Pe niciunul nu l-a apucat orele pranzului pe acolo, targul a fost un fiasco total! Concluzia? Pe langa Legea impotriva lenei, Parlamentul ar trebui sa reinvie si o prevedere stipulata in Constitutia Romaniei pe vremea lui Ceausescu. Era vorba despre „dreptul la munca si obligativitatea de a munci”, un drept care si azi mai provoaca frisoane anumitor cetateni.

author avatar
Nicholas Cezar Redactor
968 afisari

3 COMENTARII

  1. POLITICA SALARIALA A BUGETARILOR din Romania postdecembrista a degenerat, capatind tot mai mult rolul unui mijloc de satisfacere a clintelismului si de jecmanire irationala a bugetului national, prin emiterea abuziva, de catre (anteriorii) guvernanti, a unor reglementari (ordine ministeriale, Hotariri de Guvern, etc) fara justificare, ignorind in acelasi timp investitiile pe care in paralel statul le-a facut pentru cibernetizarea si optimizarea procesului muncii.
    Aceasta s-a manifestat haotic fara nici un control din partea vreunei institutii a statului, desi este vorba despre folosirea discretionara a banului public.
    Astfel, unor persoane din domeniul administratiei si justitiei, le-au fost atribuite tot felul de sporuri pe linga cele existente inainte de 1989, (de stres, de antena, de calculator, de rusine, de control, de consiliere, de risc in combaterea coruptiei, de gestionare a fondurilor europene etc., iar sporurile pentru indemnizatii de conducere au fost ridicate in cazul unor functii cu coeficientii de ierarhizare mari la un cuantumul care sa creeze posibilitatea dublarii salariului de baza, ceea ce infatiseaza o nerusinare fara margini). Pentru calcularea acestora sunt folosite baze de referinta (de raportare) care ignora principiile si legile matematicii, astfel s-a dezvoltat cu mare succes spiritul clientelar contributor substantial la oficializarea actului de coruptie.
    In functionarea institutiilor statului au aparut transformari uluitoare, datorita /umflarii artificiale/ (pentru ca nici o institutie a statului nu a avut obligativitatea de a da avize pe baza de argumente realiste) a organigrameleor din ministere sau structurile centrale (inclusiv din Administratia Parlamentului), care au fost elaborate dupa poftele si lacomia diferitilor /farisei postdecembristi/. Tot fara justificari temeinice toate functiile de directori au fost transformate in directori generali (bineinteles cu cresterea considerabila nejustificata a indecilui de ierarhizare a salarizarii) pentru a avea in subordine multi directori simpli si alti sefuleti. La unele entitati, structurarea organigramelor este conceputa pe DIVIZIOANE , DIVIZII si SECTOARE, iar sefii acestora si-au prevazut venituri salariale superioare celor de ministri.
    Astfel au fost infiintate si institutii de stat tip AGENTII care sunt conduse de, si functioneaza cu, functionari publici cu statut special care se ocupa de consilierea victimemelor crimei organizate, ceea ce reprezinta cazuri unice in UE., unde veniturile salariale si structurile organizatorice intrec orice inchipuire realista.
    In structura unor ministere sunt, infiintate prin H. G. Societati Comerciale care functioneaza illegal si sunt finantate de la bugetul de stat.
    Pentru integrarea europeana a Romaniei in toate ministerele si departamentele componente ale acestora au fost infiintate structuri cu aceasta destinatie, numai ca dupa adearare (01.01.2007) Ministerul Integrarii a fost desfiintat, insa structurile in cauza sunt mentinute si astazi, in unele cazuri numarul angajatilor a crescut fara nici o justificare (majoritatea personalului din aceste organizatii primesc nejustificat printre altele si spor de gestionare a fondurilor europene de 75% raportat la o baza de calcul care ignora rationamentul mathematic).
    Aceste libertati discretionare a condus la infiintarea nelimitata a functiilor de, subsecretari de stat, subsecretari generali, directori generali, directori, sefi de servicii, sefi de birouri, ceea ce inseamna risipa de buget si un mare obstacol in calea descentralizarii deciziei din domeniul politicilor publice.
    Insa cel mai daunator lucru pentru societatea romaneasca (ceea ce nu se intimpla nici pe timpul regimului communist) este faptul ca in actualele conditiile organizatorice (cu cheltuieli salariale, majore, total nejustificate) orice act (administrativ sau juridic) intocmit de catre un functionar public sau justitiar este supus sistematic unei cenzuri totale conform intereselor (sau opacitatii) sefilor de birouri, de servicii, directorilor, directorilor generali etc. aceste realitati nu au nimic comun cu vreo /armonizare/ europeana sau cu flexibilitate necesara in exercitarea actului de administratie publica.
    Toate actiunile postdecembriste, de fraudare oficiala a banului public, in stilul aratat mai sus continua sa conduca la blocarea progresului general al Romaniei si la construirea unui sistem social generator (perpetuum mobile) de coruptie (imoralitate nemarginita si din ce in ce mai sofisticata).
    DACA SITUATIILE ARATATE MAI SUS AR FI, BINE PUSE INTR-UN SISTEM DE ECUATII SI GESTIONATE CORECT, IMAGINEA CELOR CARE POT DEMONSTRA CAPACITATEA DE A INDREPTA ASEMENEA ABERATII DIN SISTEMUL SOCIAL ROMANESC NU POATE FI DECAT UNA POZITIVA SI DOVEDITOARE PENTRU REDAREA SAU RECISTIGAREA DEMNITATII NEAMULUI ROMANESC, (cei mai multi dintre presupusii nemultumiti sunt de fapt supermultumiti pentru ca acestia niciodata nu si-ar fi inchipuit, ca in loc sa fie ejectati de societate, le-a fost permis sa profite fara scrupule de truda sau sudoarea poporului roman si sa ocupe functii publice de pe pozitia carora au putut sa asigure si spatele multor afaceri ilegale sau mirsave).
    Pentru corectarea /nelegiuirilor/ mentionate mai sus (ceea ce ar insemna inclusiv o economisire insemnata de fonduri financiare la bugetul de stat si cistigare de capitaluri diferite) pot fi invocate urmatoarele urgente impuse de nevoile socio-economice si istorice obiective ale Romaniei si anume:
    1. REALIZAREA UNEI DESCENTRALIZARI REALE IN VEDEREA CRESTERII RESPONSABLITATII IN EXERCITAREA ACTULUI ADMINISTRATIV SI DE JUSTITIE – ceea ce impune [desfiintarea unor entitati organizationale sau functii publice care au obiect de activitate formal (constituind forme fara fond) si redistribuirea personalului din vrful piramidei catre baza] comasarea structurilor cu competente paralele si reducerea conducerilor acestora la un director simplu si adjunct al acestuia, iar structurarea interna trebuie sa fie organizata pe grupe profesionale sau de specialisti (nu se pot obtine rezultate firesti crespunzatoare nici in administratie sau servicii publice si nici in justitie cu organizare /stahanovista, bolsevica/ in care nu exista responsabilitate si angajament personal, ci doar cenzura sefutilor, siefilor si sefoilor) asa cum, o cere o buna functionare a societatii moderne sau cum a dovedit-o practica Europeana si nu numai.
    EXTERNALIZAREA UNOR ACTIVITATI AUXILIARE (pentru care exista angajamente ale autoritatilor romane fata de cele europene) din ministere si unitatile centrale este de asemenea o necesitate obiectiva care ar reduce mult cheltuieli bugetare si ar contribuie la eficientizarea actului administrativ.
    Obiectivele mentionate se pot realiza pe baza unei analize efectuate, prin prisma deficientelor relatate, de catre experti, consilieri guvernamentali si membrii ai comsiilor de specialitate din Parlament, fiecarei entitati din structura administratie, unitatilor centrale bugetare de servicii publice si justitie.
    Astfel trebuie reevaluate, in spirit critic, reglementarile cu referire la infiintare, organizare, functionare si acordarea de drepturi salariale, emise cu usurinta anterior (ordine ministeriale, H.G, etc.), iar dupa identificarea inadvertentelor (cele mai multe asemenea acte normative au fost semnate “pentru” si nu de factorii responsabili ai structurilor in cauza ceea ce confirma caracterul abuziv al acestora) se completeaza, modifica sau abroga textele considerate cu continut ostil interesului public general.
    Revenirea la normalitate in domeniul SALARIZARII BUGETARILOR, se poate realiza si in baza emiterii unui act normativ, dupa modelul folosit in majoritatea statelor UE, unde retribuirea bugetarilor este prevazuta pe 5 nivele (A,B,C,D,E) cu urmatoarea semnificatie, A-studii superioare de lunga durata, B-superioare de scurta durata, C-liceale, D-profesionale si E-elementare. In cadrul fiecarui nivel diferentierea veniturilor salariale se face pe baza coeficientilor de ierarhizare stabiliti in functie de importanta sociala a muncii si ingradirile pe care le are profesia pentru exercitarea altor activitati colaterale profitabile.
    2. ORGANIZAREA UNOR STRUCTURI CU IERARHII INTERNE CAT MAI REDUSE SI SIMPLISTE ESTE NECESARA PENTRU A INTARI INDEPENDENTA, INEGRITATEA SI COMPETENTA PROFESIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI cu atributii de control (politisti, comisari ai garzii financiare, personalul Curtii de Conturi sau din alte institutii etc.) si a justitiarilor (procurori si judcatori), pecum si pentru diminuarea riscurilor de mare si mica coruptie. Identitatea sau datele de stare civila ale acestora nu trebuie cunoscuta public, relationarea pentru exercitarea atributiilor de serviciu trebuie facuta in baza unor coduri cifrate (purtate la vedere), schimbate periodic in functie de unele necesitati obiective. Intocmirea documentelor procedurale de catre aceste categorii de personal trebuie facuta de asemenea in baza codurilor cifrate (pentru a se realiza atat protectia personalului in cauza cat si o diminuare a riscului coruptiei).
    3. INTARIREA RESPONSABILITATII CURTII DE CONTURI in ceea ce priveste controlul asupra legalitatii infiintarii unor structuri sau posturi din administratie sau sistemul judiciar precum si a sumelor alocate pentru acoperirea cheltuielilor necesare in aceste stuatii.
    4. INSTITUIREA UNEI PROCEDURII prin care schemele de organizare si functionare a oricarei organizatii centrale din administratia publica, sistemul judiciar sau alte sisteme de servicii publice (sanatate, invatamant) trebuie sa fie avizate de catre reprezentanti ai Cancelariei Primului Ministru si Ministerului Economiei si Finantelor pentru a se cuatifica justetea unor cheltuieli suplimentare (aceiasi metodologie trebuie respectata si in plan teritorial – judetean ).
    Realizarea practica a celor patru obiective contribuie la reducerea birocratiei, coruptiei, inflatiei, imbunatatirea mediului de afaceri (mai ales in ceea ce priveste achizitiile publice), etc.

    O alta problema majora, a unei guvernari rationale si lucide, o constituie POLITICA FISCALA care trebuie adoptata stiintific in favoarea progresului general si in conformitate cu potentialul resurselor naturale si economice din Romania, [deoarece actualmente impozitarea salariala constituie o sursa de venit la bugetul de stat mai mare decat cea provenita din impozitul pe profit (firmelor le este permis sa deconteze pe cheltuieli unele investitii de lux efectuate pentru uzul patronilor), stuatie ce permite inducerea pe termen mediu, in societatea romaneasca, a unei caracteristici specifice sclavagismului modern si nu capitalismului].

  2. Obligație, băiete, nu obligativitate. Ce e spîrcîiala asta? Siluirea limbii române e de neoprit.

  3. Mi-e dor de Nutica din Costa Rica. Ea era de dreapta muncea zi lunina saracuta.Ea nu umbla cu prostii si intinsul mainii la stat. Muncea prostavanilor era statul care muncea saracuta cu manutele alea 2 a plinit o era noo voo

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger