Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a anunţat că utilizatorii Revolut au fost vizaţi de mai multe tentative de spoofing, în ultimele zile. Adică oamenii au fost sunaţi de infractori care s-au dat drept reprezentanţi ai Revolut şi li s-au cerut date bancare.
Așadar, numărul tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing), prin care sunt vizaţi utilizatorii Revolut a înregistrat o creştere semnificativă.
Cum acţionează hoţii
DNSC a explicat mijloacele de „atac” ale hackerilor:
„În contextul intensificării activităţilor de shopping online, inclusiv a campaniilor de Black Friday, Revolut semnalează o creştere semnificativă a tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing), în care atacatorii pretind că reprezintă platforma financiară, o bancă sau o instituţie publică.
Scopul acestor apeluri este de a convinge victimele să confirme tranzacţii fictive, să trimită bani într-un ‘cont sigur’ sau să divulge date sensibile precum PIN-uri, coduri de autentificare sau informaţii personale. Fraudatorii folosesc numere de telefon care par legitime, uneori cu prefix românesc, şi adoptă un ton urgent sau autoritar pentru a presa utilizatorii să acţioneze rapid. Unii apelanţi se prezintă chiar drept agenţi ai serviciului de suport Revolut.
Orice apel primit ‘din senin’ – indiferent de numărul afişat sau de explicaţie – trebuie considerat o tentativă de fraudă”, subliniază compania Revolut.
Cum identifici o tentativă de fraudă:
- apelul vine direct pe telefon, nu prin aplicaţia Revolut;
- este nesolicitat şi apare neaşteptat;
- apelantul nu vorbeşte fluent limba română sau adoptă un ton presant;
- este invocată o tranzacţie de care nu ştii;
- eşti îndemnat să trimiţi bani, să oferi date sau să instalezi aplicaţii suspecte.
Cum ar trebui să reacţioneze utilizatorii Revolut
Potrivit Revolut, autentificarea utilizatorului chiar înainte de iniţierea unui apel din aplicaţie elimină posibilitatea intervenţiei fraudatorilor.
În acelaşi timp, utilizatorii serviciilor procesatorului de plăţi recomandă ca, în cazul primirii unui apel suspect, destinatarii să închidă imediat apelul, să verifice în aplicaţie (în chat) dacă Revolut a încercat să îi contacteze, să raporteze incidentul în aplicaţie şi la autorităţi (ANCOM, DNSC, Poliţia Română), precum şi să nu trimită bani şi să nu divulge nicio informaţie personală.
Revolut şi-a avertizat clienţii că hackerii au găsit o nouă metodă de furt a banilor din conturi. Cum te poţi apăra de înşelătorii
