AcasăNewsReparații pe polița RCA, doar cu piese de la dezmembrări

Reparații pe polița RCA, doar cu piese de la dezmembrări

Fixarea prețurilor pentru reparații încalcă legile economiei de piață

Reprezentanții service-urilor autorizate atrag atenția că votarea proiectului de lege care plafonează tarifele pentru reparații la despăgubirile RCA va conduce la folosirea pieselor provenite din dezmebrări. Totodată, industria auto din acest domeniu va fi băgată în faliment.

Fixarea prețurilor pentru reparații încalcă legile economiei de piață

Proiectul de lege depus în Parlament care prevede implementarea unui sistem informatic ca metodă de stabilire a costurilor de reparaţie a vehiculelor şi bunurilor avariate, în stabilirea despăguibirilor RCA, a provocat un întreg scandal pe piața de profil. Firmele de asigurări fac presiuni pentru votarea acestei legi, în vederea maximizării profiturilor, în timp ce service-urile auto trag semnale de alarmă asupra impactului devastator pe care îl vor avea noile reglementări. ”ASF-ul, așa cum era normal și, conform legii, a anunțat că nu poate stabili tarife unor unități reparatoare, care sunt SRL-uri și care nu intră în sfera lor de supraveghere și de activitate. M-am întâlnit cu parlamentarii care au semnat această inițiativă legislativă și am încercat să le explic că încalcă o grămadă de legi. Pentru firmele de asigurări, având în vedere ultimele luări de poziție, legea este ca și trecută și nu știu de unde au siguranța asta. Pe mine, dacă mă întrebați, nu are nicio șansă să treacă legea, însă dacă acest proiect legislativ ar trece ar însemna, practic, distrugerea industriei auto din România, care este singura care a mai rămas în picioare, cu câteva sute de mii de angajați și care aduce câteva miliarde de euro la bugetul de stat. Pentru că în această industrie nu intră numai service-urile auto, ci și furnizorii de piese de schimb, de materiale de vopsitorie, de echipamente, de utilaje. Mai mult decât atât, eu nu-mi dau seama acum cine și cum ar mai putea repara autovehicule avariate, întrucât la tarifele plafonate este foarte clar că cei care ar trebui să se încadreze în aceste tarife nu ar fi decât niște unități care nu ar putea repara în condiții de garanție și siguranță pe stradă. Mai bine zis, ar trebui ca mașinile să fie reparate doar cu piese din Taiwan, din China sau cu piese de la dezmembrări, ori în momentul în care o mașină iese pe stradă, service-ul este răspunzător de viața conducătorului auto și de ceea ce se întâmplă cu acea mașină pe care a reparat-o. Din păcate, în actuala Lege 132/2017, există regelementare că păgubitul poate să își ia banii anticipat de la asigurator fără să mai facă vreo dovadă dacă și-a reparat mașina într-un service autorizat, ceea ce este foarte grav, pentru că se pune în pericol siguranța în trafic”, ne-a declarat Florin Pandele, director general al AutoCar Service.

Transportatorii cer retragerea proiectului

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Asociația Service-urilor Independente și Confederația Națională a Federațiilor și Asociațiilor de Consumatori (CONROM) au cerut Senatului României, printr-un memoriu, să retragă proiectul care prevede modificarea legislaţiei RCA, care încalcă dispoziţiile constituţionale și ale legislaţiei naţionale în domeniul concurenţei şi protecţiei consumatorilor.  ”Proiectul de lege încalcă flagrant dreptul de proprietate al persoanelor prejudiciate în accidente de vehicule produse pe teritoriul României; astfel, prin limitarea nejustificată a valorii despăgubirilor acordate de societățile de asigurare, persoanele prejudiciate se vor putea afla în imposibilitatea reparării autovehiculelor pe baza asigurării RCA a terților vinovați de producerea accidentelor. Totodată, se restrânge nejustificat libertatea economică a societăților care operează unitățile reparatoare auto; astfel, schimbările propuse afectează arbitrar și injust libertatea comerțului și desfășurarea raporturilor comerciale în regim de concurență loială dintre societățile care repară autovehiculele implicate în accidente de vehicule pe teritoriul României; aceste schimbări vor afecta în mod implicit drepturile și interesele consumatorilor români, atât pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu și lung, întrucât opțiunile acestora de reparare a autovehiculelor vor deveni din ce în ce mai limitate. Ne opunem acestei modificări, deoarece aceasta afectează în mod direct persoanele păgubite care vor fi obligate sa plătească diferențele de cost între cuantumul despăgubirilor acordate de societățile de asigurări și cuantumul reparațiilor efectuate. Prejudiciul trebuie reparat integral, conform principiilor indemnizării și readucerii vehiculului la starea anterioară producerii accidentului. Persoana păgubită nu trebuie să suporte niciun cost suplimentar, deoarece nu este vinovată de producerea accidentului”, se arată în memoriul adresat Senatului.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.424 afisari

7 COMENTARII

  1. Asiguratorii vor sa își umfle profiturile și sa le scoată din țara. Service-urile vor fi marii perdanți.
    Apropo, ASSAI mai trăiește sau si-a dat duhul?

  2. Nicaieri in lume nu exista plafonare de preturi . Pai daca statul ma obliga sa platesc rca at tot statul sa i oblige pe asiguratori sa mi aduca masina la starea initiala , nu cu piese sh nu cu piese chinezesti . Unde s a mai pomenit asa ceva . Acesti asiguratori fara exceptie sunt niste sarlatani prin definitie care doar incearca sa si majoreze profitul in defavoarea celor care sunt practic implicati in aducerea masinii la starea intiala , si aici vb de vanzatorii de piese de vopseluri , scule , si reparatia masinii… ca bine zice domnul asta Pandele … eu vrea masina asa cum a fost cu piese noi si originale

  3. Dragilor,

    Daca te uiti pe sit ul RAR vezi mii de serv autorizate, mai mult , parca erau si 2 asociatii de serv , ASSAR SI ASSAI care au sute de serv , mai exitati tati ? sau astia il baga pe Pandele inaintare?
    Pandele ai ramas in urma? au trecut alegerile, Firea e pa… ASSAR SI ASSAI , cautati sa vedeti super asociatie a gainarilor din Romania. Au luat sute de mii de euro fonduri de la UE, au om la UE 7 zile din 7…. Cine sunt gainari? ei sau voi? ati castigat sute de milioane din euro din reparatii si stati ascunsi ca niste rame. Va e frica si se Gainari.

  4. Domnule vicepresedinte Cristian Rosu, varul lui Dragnea, nu ati inteles nimic de cand sunteti la ASF si incasati 10.000 euro, luna de luna. Nu ati inteles ca pentru acesti nenorociti de bani nu puteti distruge sute de mii de familii ptr ca Dumnezeu a lasat compensatia in natura. Faceti bine si rugati-va ca Dumnezeu sa va pedepseasca in viata asta si nu cea vesnica. Poate reflectati URGENT SI LUATI O DECIZIE. Aparati cei 8 milioane de consumatori si platitori de polite RCA obligatorii sau cele 2 societati de asigurari city si zeroins care au 70% din piata RCA? Nici Ceausescu nu a fost nemuritor. Apropo, nu uitati cum au sfarsit ultimii presedinti din CSA/ASF. Vedeti si varul dvs… Sigur, toti au fost nevinovati. Justitia asta …

  5. Din pacate dragilor, cei din service sau consumatori, va anunt ca nu stiti nimic privind legea penala si anume ca: DIRECTIA NATIONALA ATICORUPTIE nu mai are voie sa se autosesizeze, nici macar la o sesizare/plangere anonima. Ati inteles acum de ce varul lui Dragnea, domnul vicepresedinte Rosu, incalca legea cu buna stiinta si inca are mustata? Pentru ca ASF e stat in stat. Asa ca daca vreti sa il vedeti fara mustata si reparand masini alaturi de varului lui, Dragnea, faceti mai smecherilor din ASSAI SI ASSAR plangeri penale ca legiuitorul sa verfice de ce la 5000 de reclamatii pe luna, ASF nu face nimic. Iese fum fara foc? Sigur, daca vreti. Daca nu, la munca si ciocul mic.

  6. Despre faptul ca se asteapta banii din despagubiri cu lunile nu se pomeneste nimic. In afara de faptul ca solutiile ar fi petitiile la asf sau instanta, pagubitii nu sunt protejati in nici un fel! Bataie de joc , stau cu masina botita din decembrie si „dosarul a fost inaintat catre plata” atat se poate spune. Niste mizerii , o conducere defectuasa a tarii intr-un final va duce la linsare. Se rabda mult in tara asta si paharul parca s-a umplut, nu trebuie mult pana la o izbucnire in masa a prostimii!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger