AcasăNewsRector nou la Academia de Politie "Alexandru Ioan Cuza"

Rector nou la Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza”

La 10 zile de cand Daniel Torje isi anunta decizia de a pleca de la conducerea Academiei de Politie, institutia are deja un nou rector.

Ministrul de Interne a decis sa il imputerniceasca in aceasta functie – pentru o durata de 6 luni – pe comisarul-sef de Politie profesor universitar doctor Adrian Iacob, se anunta intr-un comunicat.

Comisarul -sef Iacob are 41 de ani, lucreaza in Ministerul de Interne de 20 de ani, si este fost decan al Academiei de Politie.

Cat despre obiectivele pe care le va avea in aceasta noua postura, aflam din directia MAI ca printre prioritati vor fi „organizarea in cele mai bune conditii a examenelor de absolvire si a celor de admitere in Academia de Politie si mentinerea unui climat organizational riguros, specific unei institutii de invatamant superior care pregateste ofiterii de cariera ai Ministerului Afacerilor Interne”.

Predecesorul sau in functia de rector al Academiei a ales sa demisioneze urmare a acuzatiei de hartuire sexuala aparuta in dreptul numelui sau. Acuzatie pe care Torje a negat-o.

sursa foto: academiadepolitie.eu

author avatar
Cristina Stefan
5.143 afisari

5 COMENTARII

  1. Referitor la procesul de formare este de mentionat ca ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica” de facut doctori, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda rulanta, in institutie de pregatire profesionala pentru politisti doxati unde sa se predea stiintele necesare, corespunzatoare nevoii sociale de catre cei mai experimentati profesionisti din domeniile care au ocupat functii importante in structura sistemului de ordine publica.
    – Politia, Jandarmeria si cei care actioneaza in situatii de urgenta, trebuie sa fie emblematici si sa contribuie substantial la innobilarea valentelor poporului roman, dar faptul ca in prezent procesul de formare si invatamant este neadecvat, iar formatorii acestei institutii sunt preponderent proveniti din cadre nepotrivite, agenti sau subofiteri de instructie sau din domeniul administrativ al trupelor, ori din alte categorii de personal care au discernamintul afectat din diverse motive nu-i de vina natiunea.
    – Unii formatorii existenti, cu titluri universitare, castigate prin metode originale obscure, care predau discipline de stricta specialitate trebuie inlocuiti cu profesionisti pasionati (tip diamant) care sa indeplineasca o serie de criterii, ce ofera garantii intelectuale si de specialitate, in domeniile specifice si anume:
    – sa aiba o vechime in munca operativa de minim 10 ani; – sa fi ocupat cel putin functia de sef de unitate;
    – sa aiba un minim de instruire pedagogica;
    – sa se bucure de o buna reputatie si moralitate in sistem, etc.;
    – sa aiba contributie stiintifica sau rezultate foarte bune pe timpul exercitarii profesiei; Acestora trebuie sa li se acorde pentru motivare un spor la salarizare fata de nivelul veniturilor avute in munca operativa.
    – Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa care respectivul „profesor” sa se intoarca in domeniul operativ pe functia celui care-l inlocuieste ca dascal.
    – Liftarea formatorilor intre operativ si invatamint si invers va compune un angrenaj benefic sistemului de ordine si siguranta publica, pentru completarea continua cu cele necesare (teorie si practica) a celor doua domenii.
    – In contextul conditiilor aratate, candidatii Academiei de Politie, vor trebui sa provina din randul absolventilor cu studii superioare ai diferitelor institutii civile, care au implinit si virsta necesara cind pot sa discearna pentru a decide de ce vor sa imbratiseze cariera de politist, de jandarm sau de lucrator in cadrul unitilor pentru situatii de urgenta.
    – Scolarizarea poate echivala cu un ciclu de masterat de 1,6 ani, iar stagiatura pentru ofiteri sa aiba durata de 6 luni. Un asemenea sistem de formare ofera mai ales ofiterilor atat siguranta in exercitarea profesiei cat si incredere in abordarea realitatilor deoarece mai au o calificare in plus pentru orice eventualitate, dar in celasi timp, cel mai important lucru este ca scuteste bugetul statului de foarte multe cheltuieli care se fac in prezent cu scolarizarea de lunga durata si fara a se obtine nivelul de instruire specifica scontat. – Pentru dezvoltarea gandirii logice si a rationalitatii, a abilitatilor de comunicare si de gestionare a situatiilor de criza, precum si in vederea implementarii unei tactici politienesti moderne adaptate la cerintele impuse de apararea valorilor societatii romaneasti, trebuie perfectionat continutul programei scolare privind materiile si cunostintele predate si marit numarul orelor de pregatire la disciplinele mentionate.
    – Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofiterii cat si subofiterii ori agentii.

  2. Se pot explica/detalia urmatoarele: 41 ani, profesor universitar doctor, comisar sef de politie, 20 ani deactivitate in MAI?

  3. Nu vreau sa intru cu nimeni in polemica! Dar sigur nota 3 reprezinta bac ul persoanei iar tif este complet pe langa subiect! In 20 de ani ajungi la termen comisar sef, prof vad ca are tot atat intr o institutie de invatamant superior…oricum este un progres real fata de predecesorul lui!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger