Cauta

Record de reclamații împotriva firmelor de asigurări. Ce face ASF?

 

Numărul plângerile împotriva firmelor de asigurare, care refuză, efectiv, să plătească despăgubirile pe polițele RCA, va doborî toate recordurile în luna ianuarie, ne spun reprezentanții service-urilor auto. Aceștia atrag atenția că Autoritatea de Supraveghere Financiară nu ia măsurile legale împotriva acestor firme, creând mari prejudicii românilor.

Protejate de ASF, firmele de asigurări refuză să plătească despăgubirile pentru RCA

Reprezentanții service-urilor auto din România se plâng de faptul că firmele de asigurări au ajuns să plătească doar o mică parte din despăgubirile polițelor RCA și că Autoritatea de Supraveghere Financiară refuză să aplice legea în cazul acestora. Mai mult, asigurătorii sunt acuzați că fac lobby pentru legiferarea plății parțiale a despăgubirilor, în detrimentul celor păgubiți, care vor fi nevoiți să-și plătească reparațiile mașinilor din propriile buzunare. ”Asiguratorii încearcă să influențeze ASF-ul și Parlamentul pentru a schimba Legea RCA din 2017, care este o lege foarte bună, foarte clară, este una europeană, copiată după legile din Franța, din Germania, dar nu se aplică. Firmele de asigurări fac presiuni să se schimbe legea și să se plafoneze tarifele la niște prețuri pe care le va stabili Autoritatea de Supraveghere Financiară. ASF ar trebui să stabilească tarifele la 12.000 de service-uri, ca și cum ne-am întoarce pe timpul lui Ceaușescu la mercuriale, în contextul în care anul acesta se liberalizează și prețul la gaze. Este o piață liberă, suntem în UE, ar fi singurul sector în care se plafonează tarifele. În piață, asiguratorii încalcă cu bună știință legea, din simplul motiv că Autoritatea de Supraveghere Financiară nu vrea să aplice legea în cazul lor, în sensul de a-i sancționa atunci când greșesc. Firmele de asigurări nu plătesc daunele, iar, mai nou, plătesc doar un leu din 10 lei, adică doar o mică parte din despăgubiri, refuzând să achite integral facturile de reparații. De ce fac acest lucru? Pentru că autoritatea nu sancționează și foarte puțini dintre păgubiți își permit să meargă în instanță, să stea doi-trei ani de zile să se judece cu asiguratorul. Peste 90% din procesele intentate de păgubiți și de service-uri asiguratorilor sunt câștigate, deci e clar că legea este bună, din moment ce judecătorul dă câștig de cauză păgubiților. Doar că în instanță ajunge doar cine are bani de taxă de timbru și de avocați, și atunci, profitând că nu sunt sancționați de ASF, nu plătesc sau plătesc parțial, știind că dintr-o sută merg în instanță doar 10. Evident că și-au făcut niște calcule și au văzut că lucrurile funcționează așa”, ne-a declarat Florin Pandele, director general al AutoCar Service.

Angajații ASF, plătiți de firmele de asigurări

Absența măsurilor luate împotriva firmelor de asigurări care nu plătesc despăgubirile conform legii este cauzată, în principal, de faptul că banii pentru salariile angajaților ASF vin direct de la firmele de asigurări, avertizează reprezentanții service-urilor auto. ”Companiile City și Euroins au în acest moment 80% din piața RCA, ceea ce este îngrijorător, iar Consiliul Concurenței nu spune nimic. Cineva ar trebui să se autosesizeze față de ceea ce se întâmplă, pentru că sunt zeci de mii de dosare în instanță, sunt zeci de mii de reclamații, iar luna asta va fi un record de reclamații din ultimii 30 de ani, când se preconizează un număr de peste 5.000 de plângeri. Ce trebuie să se mai întâmple pentru ca Autoritatea de Supraveghere Financiară să ia măsuri împotriva acestor societăți? Legea spune, în articolul 37, că, dacă asigurătorul nu achită despăgubirile la timp și integral, asiguratorul este sancționat și cea mai mică amendă începe de la 20.000 de lei. Vă dați seama că la mii de astfel de reclamații, dacă ar fi aplicat legea, asiguratorul ar fi plătit daunele. Și asta se întâmplă din cauza faptului că cei 600 de angajați ai Autorității de Supraveghere Financiară sunt plătiți direct de către firmele de asigurări, iar aceasta este o mare anomalie a legii. E ca și cum eu aș plăti direct un judecător sau un procuror. Legea trebuie schimbată și să se revină la forma în care angajații ASF erau plătiți din bugetul Ministerului de Finanțe”, ne-a mai precizat directorul general al AutoCar Service, Florin Pandele.

 

Întrebările ”Național” pentru Autoritatea de Supraveghere Financiară

Ziarul ”Național” a trimis, oficial, o serie de întrebări conducerii Autorității de Supraveghere Financiară,  referitoare la neregurile semnalate în instituție.

 

  1. Este adevărat ca dna Ioana Cazacu a fost numită ilegal de Ovidiu Wlasopol și ocupă de peste 2 ani de zile funcția de director al Direcției Relații Publice, Petiții și Educație Financiară prin delegare, fără a da concurs pentru ocuparea acestei poziții?
  2. De ce ASF nu a organizat niciun concurs timp de peste 2 ani pentru ocuparea acestei poziții importante?
  3. Este adevărat ca dna IC beneficiază de mașina de serviciu în condițiile în care dânsa nu are permis de conducere? I se plătește și șofer?
  4. Ce activități de teren desfășoară dna IC astfel încât să se justifice punerea la dispoziție a unui autovehicul de serviciu plătit din banii instituției?
  5. Este adevărat că IC trimite angajați din subordine să îi rezolve problemele personale (ex: dus-adus copii de la școala), folosind autovehiculul ASF-ului în condițiile în care subordonații săi nu aveau dreptul să conducă autovehiculul respectiv?
  6. Vă rugăm să ne transmiteți lista cu toate țările vizitate de către doamna IC pe banii ASF-ului de la preluarea funcției de director fără concurs și până astăzi?
  7. Vă rugăm să ne transmiteți valoarea totală a cheltuielilor decontate de către ASF cu ocazia deplasărilor efectuate de către dna IC în toate țările vizitate.
  8. Care au fost beneficiile ASF-ului rezultate în urma deplasărilor dnei IC în țările vizitate pe banii ASF-ului?
  9. Este adevărat că dna IC a fost înlocuită din grupurile de lucru cu BNR în care dna IC reprezenta ASF? Este adevărat că reprezentanți ai BNR au solicitat înlocuirea dânsei?
  10. Este adevărat că dna IC a fost înlocuită din grupurile de lucru cu Ministerul de Finanțe în care dna IC reprezenta ASF? Este adevărat că reprezentanți ai Ministerului de Finanțe au solicitat înlocuirea dânsei?
  11. Este adevărat ca în condițiile în care numărul de petiții a crescut cu peste 200% în ultimul an la ASF, dna Cazacu a obținut calificativul FOARTE BINE la ultima evaluare, în condițiile in care nemulțumirile consumatorilor sunt în creștere?
  12. Este adevărat că dna IC, deși nu a dat concurs pentru ocuparea funcției de director, este retribuită cu un salariu de aproximativ 40.000 de lei, aferent poziției de director în cadrul ASF?
  13. Este adevărat că ASF a pierdut o finanțare UE pe educație financiară în valoare de 500000 de euro pentru că dna IC nu a transmis la timp documentația necesară?
  14. Este adevărat că ASF înregistrează o medie de 2.000 de petitii / lună față de 100 cât înregistrează piața Germaniei la 80.000.000 de polițe? Ce a făcut departamentul de petiții în acest sens, precum și celelalte departamente de control?
Ultimele stiri

  • Premiul Nobel pentru Literatură a fost câștigat de Cartea Mileniului OMUL VĂLURIT
  • Alege ce citești
  • Vizita lui Iohannis în SUA: România dă tot și nu primește nimic!
  • S-a rupt lanțul de iubire. Moldovenii, respinși pe bandă rulantă la intrarea în România
  • Rapid Premier League
  • Dovezi zdrobitoare. Camioanele supraîncărcate ale ucrainenilor ne-au făcut praf infrastructura
  • Sabotaj împotriva statului. Contractele cu operatorii străini din Portul Constanța, în defavoarea țării
  • Femeia cu cele mai mari buze din lume și-a injectat și nasul, pentru a echilibra trăsăturile feței – FOTO
  • Unde se vând lingourile de aur “ca pâinea caldă”
  • „Supa vulcanică”, umătoarea sursă de minerale esențiale?
  • Exit mobile version