AcasăNewsRamane Adidas fara dungile paralele?

Ramane Adidas fara dungile paralele?

Faimoasa sigla, motiv de disputa

Cele trei dungi paralele – celebrul logo al companiei germane – nu reprezinta o marca inregistrata Adidas, a decis Tribunalul Uniunii Europene.

Faimoasa sigla motiv de disputa

In anul 2014, Adidas a inregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala (EUIPO) o marca inregistrata constand in trei linii negre paralele pe un fundal alb. In cererea de inregistrare, marca a fost descrisa ca fiind alcatuita din „trei benzi paralele echidistante cu aceeasi latime, aplicate pe produs in indiferent ce directie”. Insa aceasta marca inregistrata a fost anulata in 2016 dupa ce un competitor belgian, Shoe Branding Europe, a sustinut ca acest logo nu este suficient de distinct. Adidas a facut contestatie la decizia din 2016, insa TUE a respins actiunea pe motiv  ca marca in cauza nu este una  dinamica ce ar fi alcatuita dintr-o serie de elemente care s-ar repeta cu regularitate, ci o marca figurativa obisnuita. Mai mult, formele de utilizare care se indeparteaza de la caracteristicile esentiale ale marcii, cum ar fi sistemul sau de culori (benzi negre pe fond alb), nu pot fi luate in considerare. De asemenea, argumentul ca acest logo a dobandit caracter distinctiv prin utilizarea sa pe intreg teritoriul UE, subliniind ca probele prezentate de Adidas erau referitoare doar la cinci state membre si nu puteau fi extinse la ansamblul teritoriului Uniunii. Adidas poate face recurs la aceasta decizie a Tribunalului la Curtea Europeana de Justitie.

author avatar
Andrei Coman
254 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger