Cauta

RADET si CFR, amendate de Protectia Consumatorului, in urma unor controale generate de reclamatii

Atat Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice (RADET) – principalul furnizor de apa calda si caldura, in sistem centralizat, din Bucuresti, cat si compania Caile Ferate Romane au intrat in vizorul comisarilor de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), ambele fiind controlate in cursul acestei saptamani, ca urmare a unor reclamatii.

Ambele institutii au fost verificate in cursul zilei de marti, din cate anunta ANPC, prin intermediul unor comunicate date publicitatii in cursul zilei de vineri. In cazul RADET, amenda a fost in valoare de 20.000 de lei si vizeaza aspecte precum lipsa furnizarii totale a caldurii ori distribuirea acesteia catre consumatori la parametri mai mici decat cei corespunzatori. Nemultumiti de situatie, unii oameni au sesizat protectia Consumatorilor, reclamandu-se, totodata, si faptul ca apa calda a ajuns in casele unor bucuresteni la temperaturi scazute, mai clar fie spus ca a fost mai mult calie, decat calda. Iar comisarii ANPC au facut verificari, in urma carora plangerile consumatorilor s-au dovedit reale. „In timpul controlului, reclamatiile s-au confirmat, situatie recunoscuta si de RADET”, confirma reprezentantii ANPC.

Doar ca, intre timp, mai exact in cursul zilei de vineri, purtatorul de cuvant al primariei capitalei a anuntat o noua situatia problematica pentru Regie, mai exact aparitia unei avarii, care a afectat alimentarea cu apa calda si caldura a unui numar de peste 100 de blocuri, din cartierul Militari.

Conditiile improprii de calatorie cu trenul, sanctionate

foto satmareanulnet0

Cat priveste situatia intalnita la CFR, comisarii de la Protectia Consumatorilor din Capitala au dispus, in urma unui control facut tot pe 5 ianuarie, in Gara de Nord din Bucuresti, de aceasta data in urma unor reclamatii facute de calatori, sanctionarea atat a CFR Calatori, cat si a CFR Infrastructura cu suma de 50.000 lei, pentru „conditii improprii de calatorie”.

 

Iar neregulile constatate nu au fost putine, printre ele in comunicatul ANPC amintindu-se cateva dintre ele -respectiv acelea ca au fost cazuri in care apa s-a scurs din plafon, in unele vagoane de dormit, la foarte scurta vreme de la plecarea trenului in calatorie, ca au fost instalatii defecte la toalete, dar si ca au fost constatate intarzieri de pana la o ora si jumatate, precum si „neinformarea consumatorilor cu privire la intarzieri si lipsa explicatiilor in legatura cu aceste intarzieri”. Ar mai fi de spus ca reprezentantii de la Protectia Consumatorului au cerut ca aceste probleme constatate sa fie remediate cat mai urgent, dar si ca „in urma desfasurarii controlului din data de 5 ianuarie, CFR si-a insusit deficientele semnalate”.

Ultimele stiri

  • „Steaua în Liga 1” – KO! Lovitură de „Palat” în Parlament
  • Ministrul Finanțelor trimite „de urgență” Corpul de Control la Vama Constanța
  • Fiasco mondial! Luis Enrique desființează Mondialul Cluburilor și dă de pământ cu FIFA
  • Spionul si agentul de influență
  • „Conștient, nu dependent” – campanie națională antidrog, lansată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • „40 de întrebări” – o făcătură cu pretenții de jurnalism dur
  • Summitul NATO de la Haga. Nicușor Dan s-a întâlnit cu premierul britanic Keir Starmer. Ce au discutat
  • Avertizări de la ANM. Cod GALBEN și PORTOCALIU de caniculă. Temperaturile vor urca până la 40 de grade/Zonele afectate – HARTĂ
  • „Manevră de amatori”. China acuză CIA că încearcă să facă recrutări pe reţelele de socializare
  • Accident grav în București. Bărbat spulberat pe trecerea de pietoni de o mașină condusă de un tânăr
  • Exit mobile version