AcasăNewsRablele polițiștilor, pericol public. Cum trec ITP-ul?

Rablele polițiștilor, pericol public. Cum trec ITP-ul?

Peste 10.000 de autovehicule ale Poliției ar fi trebuit casate de trei ani

Aproape 10.000 de autovehicule din dotarea Poliției ar fi trebuit trimise la fier vechi de ani de zile, acestea reprezentând un pericol atât pentru cei care le conduc, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Problema și mai gravă în acest caz este că rablele care ar fi trebuit casate trec cu brio inspecția tehnică periodică.

Peste 10000 de autovehicule ale Poliției ar fi trebuit casate de trei ani

Parcul auto învechit și uzat al Poliției Române aruncă o pată nu numai asupra instituției, dar și asupra stațiile ITP, care dau undă verde acestor autoturisme care nu ar avea ce căuta în trafic. ”Mii de mijloace auto, care ar fi trebuit demult casate, radiate din tabelele de înzestrare și trimise la fier vechi, se află încă în dotarea Poliției și sunt utilizate în misiuni operative, atât în mediul urban, cât mai ales în cel rural. Invocând prevalența necesității de a îndeplini misiunile de zi cu zi, în sprijinul cetățeanului și al statului, sunt ignorate, din păcate, normele generale de siguranță rutieră, precum și cele specifice polițiștilor, de sănătate și securitate în muncă, atât de către cei care administrează bugetele, cât și de către cei care dispun, planifică, aprobă sau avizează utilizarea unor asemenea autovehicule de serviciu, invocând temeiuri la limita legii sau escamotând-o pur și simplu. Consecințele pot fi grave, atât pentru colegii noștri, aflați la volanul <<sicriului pe patru roți>>, cât și pentru ceilalți participanți la trafic, a căror siguranță rutieră este pusă în pericol chiar de către noi, cei desemnați să trebuie să aducem un plus de <<Siguranță și încredere>> cetățeanului. Am tras, permanent, în acest sens, nenumărate semnale de alarmă, am trimis zeci de notificări către miniștrii afacerilor interne, inspectorii generali și factorii decidenți, dar, din păcate, deciziile radicale și justificate de realitate sunt tergiversate, iar responsabilii – aflați, de regulă, pe bancheta din spate a unor limuzine de ultimă generație, cu multiple sisteme de siguranță și geamuri fumurii – se complac solidar în situația dată, pe care o ignoră în mod iresponsabil! Chiar trebuie să se întâmple o tragedie, pentru a-i aduce cu picioarele pe pământ pe decidenții sorții noastre, lipiți zi de zi de scaunele ergonomice ale mașinilor negre de serviciu??”, se arată într-un comunicat al Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual.

”Le reparăm din banii noștri”

Pentru a nu-și îngreuna și mai mult activitatea, polițiștii sunt nevoiți, de cele mai multe ori, să-și repare mașinile din banii lor. ”Ca să nu ne punem viața în pericol, ne ducem pe la mecanici și ne mai reparăm autovehiculele de serviciu, mai ales când este vorba despre frâne și direcție, că nu ne apucăm acum să le și vopsim sau să le schimbăm tabla”, ne spune Alexandru Găitan, lider al Sindicatului Polițiștilor ProLex, Secția 24 București. După semnalele trase de ziarul Național în urmă cu câteva luni, referitoare la mașinile de poliție cu defecțiuni grave care sunt puse de circulație, șefii din minister au început să mai înlocuiască hârburile din Capitală, însă nu același lucru s-a întâmplat în teritoriu. ”Cel puțin 10.000 de autovehicule din dotarea Poliției ar fi trebuit casate din 2016, pentru că sunt uzate fizic și moral și sunt un pericol pentru siguranța publică. În ce privește ITP-urile, fiecare răspunde de cum s-au făcut inspecțiile tehnice, iar asta este problema Ministerului de Interne. Sunt foarte mulți polițiști care își plătesc singuri contravaloarea ITP-ului, pentru că nu primesc bani. În mod normal și logic, ar trebui să nu ne mai urcăm în aceste mașini care ar fi trebuit casate. Și mai este și faptul că polițiștii merg să controleze și să dea contravenții pentru că mașinile din trafic nu corespund din punct de vedere tehnic și propriile lor mașini de serviciu sunt praf”, ne-a declarat Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Național al Polițiștilor și Personalului Contractual.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
1.290 afisari

1 COMENTARIU

  1. Vezi ca a zis razboinicul PNL-ist Velea Pielea ca va da role electrice si carute cu coviltir cu soba cu lemne in ele ca banii i-au dat la multinationale si bancile acolite partidului .

Comments are closed.