AcasăNewsPutin rade la urma. Si rade mai bine! Hollande, bun de plata...

Putin rade la urma. Si rade mai bine! Hollande, bun de plata in afacerea Mistral

Franta si Rusia au anuntat ca au ajuns la un acord cu privire la anularea contractului in privinta celor doua port-elicoptere Vladivostok si Sevastopol.

Franta a ramas cu cele doua nave in port iar cumparatori nu se intrevad prea curand

Perfectata in 2011, sub presedintia lui Nicolas Sarkozy, vanzarea celor doua nave, Sevastopol si Vladivostok, a fost estimata la 1,2 miliarde de euro, din care doua treimi au fost achitate deja de catre Rusia. Insa Francois Hollande a suspendat, anul trecut, livrarea navelor ca urmare a tensiunilor dintre Occident si Rusia, drept consecinta a anexarii Crimeei de catre Moscova si a conflictului ucrainean. In termenii acordului perfectat miercuri, Paris va rambursa integral Moscovei sumele platite in avans si va restitui echipamentele rusesti instalate pe cele doua nave, a precizat, intr-un comunicat, Palatul Elysee, informeaza Reuters. Kremlinul a informat deja ca sumele respective au fost deja transferate. Ieri, ministrul francez al Apararii, Jean-Yves Le Drian, a indicat ca valoarea exacta a sumei varsate de Franta Rusiei in afacerea Mistral ”va fi comunicata Parlamentului”, dar va fi inferioara pretului de achizitie initial de 1,2 miliarde de euro.

Francois Hollande

Anterior, Rusia reclama 1,163 miliarde de euro pentru ruperea contractului. Miercuri, in urma unei convorbiri intre Francois Hollande si Vladimir Putin, cei doi sefi de stat „au convenit asupra faptului ca, de-acum, acest dosar este inchis”, a anuntat Palatul Elysée. ”Moscova considera rezolvat acest dosar”, a indicat si Kremlinul. O sursa militara ruseasca a indicat pentru agentia Tass ca experti rusi vor sosi in Franta luna viitoare pentru demontarea si recupererea echipamentelor de comunicatii rusesti de la bordul celor doua nave. DCNS, constructorul Mistral, estima, in iulie, ca mentenanta celor doua nave costa un milion de euro pe luna.

Cine le vrea si cu ce costuri?

Vladimir Putin

Livrarea primei nave, Vladivostok, era prevazuta pentru octombrie 2014 iar cea de-a doua, Sevastopol, pentru octombrie 2015. Pe de alta parte, adaptarea celor doua nave pentru alti clienti va costa pana la sute de milioane de euro, potrivit PDG-ului DCNS, Herve Guillou, in conditiile in care Marina franceza poseda deja trei nave de acest tip si are alte prioritati bugetare (modernizarea altor nave).”Derusificarea” celor doua Mistral nu ar fi insa problema majora, ci identificarea de clienti. Iar aici, optiunile sunt putine. Cererea pentru acest tip de nave va fi de 26 de unitati in urmatorul deceniu dar numai cinci tari au capacitatea financiara, militara si tehnica pentru achizitie si utilizare deplina. La ora actuala, Franta a ramas cu ele in curte (intretinere, mentenanta etc.)  si vor trebui reechipate din nou, nu se stie cum si cand. Francezii vor fi nevoiti sa reduca din pret pentru a le face atractive pentru eventuali clienti, o pozitie deloc favorabila pentru a putea face negocieri.

MiG va produce un avion de a cincea generatie

Consortiul aeronautic Mikoian-Gurevici va prezenta, la salonul aerospatial MAKS 2015 (Moscova), un prototip al viitorului aparat multirol de a cincea generatie, MiG 1.44, a anuntat pentru agentia Sputnik, PDG-ul consortiului, Serghei Korotkov. Potrivit acestuia, MiG 1.44 MFI va folosi tehnologiile ”stealth” si va raspunde cerintelor necesare pentru avioanele multirol de a cincea generatie: manevrabilitate extrema gratie celor doua motoare cu tractiune vectoriala, slaba aprenta radar si termica si capacitatea de a atinge viteze supersonice fara a creste puterea motoarelor.

author avatar
Tudor Borcea
923 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger