Nici bine nu a fost instalată în noua funcție, la Palatul Victoria, că purtătorul de cuvânt al Executivului Bolojan a ajuns în atenția reprezentanților din cadrul Sindicatului Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului. Motivul – unul neașteptat, cel puțin la prima vedere.
Cei de la Sindicatul Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului (SAALG) au transmis duminică seară un comunicat în care susțin că Ioana Dogioiu, purtătorul de cuvânt al Guvernului condus de Ilie Bolojan, ar evita să folosească autoturismul care i-a fost alocat după ce a fost numită în noua funcţie. Dogoiu ar apela la maşinile alocate altor departamente, pentru deplasări, de teamă că „ar putea fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate”.
„România are nevoie de un șofer, dar nu unul care plimbă demnitarii, rudele sau amantele acestora, ci un șofer care cunoaște direcția, care știe unde vrea să ajungă acest stat, și care are curajul să calce accelerația spre reformă reală, nu să tragă frâna de mână de teamă că îl va certa sistemul”, transmit sindicaliștii într-un comunicat citat de stiripesurse.ro.
Șeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Jurca, a anunțat, vineri, într-o conferință de presă, că demnitarii care nu au permis de conducere vor trebui să facă „ce se face în orice companie privată”, adică să folosească transportul în comun.
„Atât prim-ministrul, cât și șeful Cancelariei au uitat că s-a terminat campania electorală”
„Ce vedem acum este, din păcate, exact opusul transparenței și reformei reale. Ce fel de reorganizare e aceea în care șoferii și ospătarii devin mizele centrale ale conducerii executive a statului, lucrători care nu au salarii mai mari de 4.700 lei net?
Ce fel de strategie e aceea în care ne prefacem că tăiem costuri, dar, de fapt, menținem un sistem paralel și opac în care sunt protejați cei cu pensii speciale și cei care cumulează pensia uriașă cu salariu la stat?
Este limpede că atât prim-ministrul României, cât și șeful Cancelariei Prim-ministrului au uitat că s-a terminat campania electorală”, se menționează în comunicatul de presă al Sindicatului Angajaților din Aparatul de Lucru al Guvernului.
Ce spun sindicaliștii despre Dogioiu
Sindicaliștii aduc în discuție, în acest comunicat, numele purtătoarei de cuvânt a Executivului Bolojan, Ioana Dogioiu. Despre care susțin că s-ar teme să folosească mașina alocată purtătorului de cuvânt „pentru că există riscul de a fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate”, drept urmare ar prefera „să folosească și mașinile alocate altor departamente”.
„Singurele instituții care subînchiriază mașini de la firme private sunt Cancelaria Prim-ministrului și Secretariatul General al Guvernului. Nu pentru că nu ar avea mașini, ci pentru că mecanismul birocratic și frica de răspundere au dus la soluții absurde, costisitoare, ineficiente.
Doamna Ioana Dogioiu, de exemplu, se teme să folosească mașina alocată purtătorului de cuvânt pentru că există riscul de a fi trasă la răspundere pentru cheltuieli asociate. Astfel, preferă să folosească și mașinile alocate altor departamente” – susțin sindicaliștii, conform sursei citate.
Angajaţii de la Guvern susțin că e o teamă care spune totul despre starea actuală a administrației, care va fi privatizată în scurt timp. „Fiecare încearcă să fie cât mai discret, nu din profesionalism, ci din teroare, nu din integritate, ci din panică instituționalizată. Unde am ajuns?
Într-o democrație a terorii, în care demnitarii se tem să mai urce într-o mașină de serviciu, în care sefii nu vor să semneze, în care funcționarii sunt transformați în țapi ispășitori ai propriilor conducători, în care liderul sindical din Aparatul de lucru al Guvernului este scos din joc, alături de toți colegii săi de structură.
Ceea ce se anunță drept reorganizare este, în realitate, o operațiune de frică și cosmetizare, un aparat care se închide în sine, care devine tot mai opac, tot mai rigid, și în care eficiența e o mască sub care se ascunde paralizia decizională. Și atunci ne întrebăm: Cine răspunde pentru această atmosferă?
Cine răspunde pentru o democrație în care oamenii sunt reduși la tăcere, în care sindicatele sunt tratate ca obstacole, nu ca parteneri?” – arată aceeași sursă.
„România are nevoie de un șofer, dar nu unul care plimbă demnitarii, rudele sau amantele acestora, ci un șofer care cunoaște direcția, care știe unde vrea să ajungă acest stat, și care are curajul să calce accelerația spre reformă reală, nu să tragă frâna de mână de teamă că îl va certa sistemul. NOI NU suntem EI. NOI suntem administrația publică ONESTĂ, NEPRIVATIZATĂ”, se mai arată în comunicatul citat.
Șeful Cancelariei premierului: Noi am redus numărul de mașini, dar am redus și mașinile care consumau mai mult decât ar trebui
Săptămâna trecută, șeful Cancelariei premierului a anunțat că demnitarii care nu au permis de conducere vor trebui să facă „ce se întâmplă și într-o companie privată”, adică să folosească transportul în comun. „Am cerut o situație să văd care e lista de prețuri pe care o avem. Voi avea o discuție, pentru că atât contractul cu autovehicule, cât și cel de protocol, vor expira la finalul lunii august; cu siguranță le vom renegocia. Mai mult decât atât, am redus imediat, am și semnat un act adițional cu RA-APPS pentru reducerea numărului de mașini de la 30 la 15, reducând astfel cheltuiala lunară cu 50%. E un prim pas, urmând ca, de săptămâna viitoare, să căutăm căile legale prin care putem să reducem șoferii. Noi am redus numărul de mașini, dar am redus și mașinile care consumau mai mult decât ar trebui.
Fiecare demnitar va avea acces la o Dacia Duster, dar nu va mai avea șofer, își va conduce propria mașină, la fel ca și în orice altă companie privată unde un director de bancă, sigur, are beneficiul acestui mijloc de transport, dar nu și al șoferului. Vom reduce schema de personal pentru a reduce bugetul – ați văzut, mai mult de jumătate din cheltuielile Cancelariei sunt pentru personal – am redus numărul de mașini la jumătate, vom elimina cheltuiala cu șoferi și, în același timp, vom renegocia contractul pentru autovehicule.
Gândiți-vă că noi am fi putut să cumpărăm aproape în fiecare lună zece mașini la cheltuielile pe care le-am avut”, a transmis vineri, 18 iulie, șeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Jurca, într-o conferință de presă la Palatul Victoria.
Citiți și: Bolojan, contabilul dezastrului
” s-ar teme să folosească mașina alocată purtătorului de cuvânt „pentru că există riscul de a fi trasă la răspundere pentru cheltuieli „…sau pentru abuz in serviciu, daca foloseste fara foaie de parcurs, legal intocmita, si masina altora…cu benzina si sofer..