Cheltuielile globale cu publicitatea pe televizor au scăzut cu aproape 4% în 2019, cel mai mare declin înregistrat după criza economică din 2009.
O industrie care se îndreaptă, alături de privitori, spre internet. În pofida scăderii cheltuielilor cu publicitatea la TV, sectorul digital a contribuit cu 306 miliarde dolari din cele 595 miliarde dolari cheltuite la nivel mondial. O evoluţie firească, spune Bloomberg, televiziunea tradiţională a pierdut privitori în ultimii ani, pe măsură ce consumatorii au renunţat la serviciile de televiziune prin cablu şi satelit în favoarea serviciilor online precum Netflix şi YouTube. Acest fenomen a fost unul evident în SUA, cea mai mare piaţă de media din lume, şi ar urma să continue să se accelereze pe măsură ce o serie de giganţi din industria de media precum Walt Disney Co. şi AT&T Inc. îşi vor lansa propriile lor servicii de streaming. În prezent, scăderea numărului de telespectatori depăşeşte creşterea preţurilor pentru publicitatea la TV. Aşa-numita televiziune liniară a înregistrat o scădere de audienţă de 10% în SUA, Australia şi China, potrivit lui Vincent Letang, autorul raportului. În ceea ce priveşte canalele europene de televiziune au suferit scăderi de 7% până la 8% în rândul telespectatorilor cu vârsta între 18 şi 49 de ani, o situaţie mai gravă comparativ cu declinul de 5% înregistrat anul trecut. În schimb, cheltuielile cu publicitatea la radio s-au stabilizat în 2019 în timp ce panourile publicitare au reprezentat singura formă de media tradiţională care a înregistrat o creştere a cheltuielilor cu publicitatea. Giganţii din sectorul tehnologiei – precum Facebook, Apple, Amazon, Netflix şi Google – folosesc panouri publicitare pentru a-şi promova serviciile. (R. Jacotă)
Pentru ca uite eu stau numa pe net daia. Atunci cine vede. Eu nici nu mai stiu macar o reclama sau macar o bautura.
Apoi daca ma uit numai tampenii. Muzica proasta platita documentare mana 7 stiri numa romane si stupide divertisment imbecil. Atunci intru pe Tub sau strim si nu ma doare capu.
Principala reclama o iau de la marchet. Au reviste si vad ciapa cutare fasole aha aha cutare cartofii a cutare. Iau de unde e mai ieftin.