Cauta

Protectia si drepturile consumatorilor la service-urile auto

Proprietarii auto care vin cu masinile in service-uri pentru reparatii au o serie de drepturi, dar trebuie sa fie atenti daca atelierul respectiv functioneaza legal si daca piesele si serviciile oferite sunt sigure.

Tehnicienii auto trebuie sa ofere garantie pentru lucrari si piese de schimb

Autoritatea Nationala pntru Protectia Consumatorilor (ANPC) a verificat recent conditiile de functionare a peste 640 de service-uri auto. Rezultatul reprezinta un semnal de alarma: la peste 450 de firme (70%) s-au gasit abateri, printre care lipsa autorizatiei de functionare, probleme privind siguranta produselor si serviciilor puse la dispozitie, lipsa garantiilor etc. Cele mai multe abateri s-au inregistrat la service-uri auto din judetele Alba, Bacau, Bihor, Cluj, Constanta, Iasi, Olt, Tulcea si Vrancea.

Sfaturi pentru consumatori

ANPC ofera consumatorilor urmatoarele sfaturi:

–         asigurati-va ca service-ul functioneaza legal si este autorizat de RAR;

–         informati-va in prealabil asupra tarifelor si solicitati un deviz estimativ al interventiei. Service-urile sunt obligate sa afiseze preturile cu TVA intr-o maniera vizibila si lizibila in zona de receptie a clientelei si sa precizeze modul de calcul utilizat (ora fizica sau baremurile de timp/ora tehnologica pentru reparatii furnizate de producator);

–         solicitati factura, care trebuie sa contina: data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp/ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul);

–         solicitati Nota de comanda (reparatie), care trebuie sa cuprinda natura exacta a reparatiilor, costul acestor interventii si durata imobilizarii autovehiculului. Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti ajuta la o eventuala contestare a facturii si va constitui dovada in cazul in care sunt lucrari necorespunzatoare sau neefectuate;

–         daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, puteti soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata, cu confirmarea primirii;

–         pentru piesele de schimb utilizate de service la reparatie, din stocurile proprii, se acorda garantie. Specialistii din service-uri au datoria sa consilieze clientii asupra unor reparatii ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandarilor;

–         service-ul este depozitarul autoturismului care ii este incredintat. Daca automobilul este furat sau deteriorat in plus pe timpul reparatiei fata de receptia efectuata la intrarea in service, costurile sunt suportate de firma;

–         firma are obligatia sa va restituie piesele inlocuite;

–         service-ul este responsabil de accidentele care pot sa survina in interiorul spatiului de lucru, cu conditia ca nicio neglijenta sa nu fie imputabila victimei (clientului).

Ultimele stiri

  • Incendiu puternic în Bucureşti! Au avut loc şi 3 explozii! O hală dezafectată din Sectorul 1 a luat foc (VIDEO)
  • Un submarin sovietic s-a ciocnit de un submarin american din motive politice absconse
  • WhatsApp introduce o nouă funcţie aplicaţiei, prin care doreşte să „dribleze” sistemul Android al telefonului mobil
  • TAROM primeşte 95,3 de milioane de euro. Cum vor fi chelţuiti banii
  • Alege ce citești
  • Alea iacta est, America!
  • Gerard Depardieu a fost chemat la poliție și arestat preventiv!
  • Decizie majoră pentru românii care lucrează într-un mediu periculos pentru sănătate. Ce se întâmplă cu pensia lor
  • Secretele milenare ale longevității: beneficiile postului intermitent și exemplul preoților de pe Muntele Athos
  • Internațional englez, arestat în Spania
  • Exit mobile version