AcasăNewsPromisiune pentru generațiile viitoare! Metrou între Gara de Nord și Gara Progresul

Promisiune pentru generațiile viitoare! Metrou între Gara de Nord și Gara Progresul

metrouPromisiune pentru generațiile viitoare! Metrou între Gara de Nord și Gara Progresul / foto: Metrorex

Un studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, va fi discutat, joi, într-o şedinţă la Ministerul Lucrărilor Publice.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 staţii + 1 existentă (Gara de Nord) şi un depou (Progresul); tot în cadrul proiectului, vor fi achiziţionate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră şi sens.

13 stații noi de metrou

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2, iar geometria în plan a traseului este:

  • după staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, apoi pe Berzei şi Vasile Pârvan (legătură cu Magistrala 5 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul subtraversează râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, străzile Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;
  • traseul intră pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi până în zona Pieţei Chirigiu (legătură cu Magistrala 7 de metrou propusă);
  • ulterior, vine strada Odoarei şi şoseaua Viilor, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv şoseaua Olteniţei (se poate face legătura cu Magistrala 2);
  • mai departe, pe şoseaua Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (legătură cu Magistrala Inelară de metrou propusă), continuă cu şoseaua Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie.

Metrou de 8,5 miliarde de lei

Conform comunicatului, valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MLPDA precizează că tot în şedinţa de joi vor fi prezentate şi studiile de fezabilitate pentru amenajarea râului Gilort, în zona localităţii Novaci (judeţul Gorj), precum şi a râului Crişul Repede (judeţul Bihor).

author avatar
Andreea Vlad