AcasăNewsProducătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în Sistemul de...

Producătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în Sistemul de Garanție-Returnare/Ce amenzi riscă cei care nu respectă obligația

sursa foto: Ministerul Mediului - România/Facebook

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, anunță că toți producătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). Precizările oficialului din Guvernul Ciucă au venit marți, 31 ianuarie. Înscrierea este obligatorie și trebuie făcută până pe 28 februarie, adică până la finele lunii viitoare. Cei care nu se conformează riscă să fie amendați.

„De la magazinele mici la supermarketuri, de la producătorii de apă minerală la sectorul HoReCa, toți producătorii și comercianții de băuturi trebuie să se înregistreze în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare”, a transmis marți ministrul Tanczos Barna, pe Facebook.

Amenzile pentru cei care nu se înregistrează, între 20.000 și 40.000 de lei

sursa foto: Facebook/Tánczos Barna

Potrivit ministrului Mediului, înscrierea este obligatorie și se face pe platforma RetuRO, pe site-ul www.returosgr.ro . „Astfel, comercianții, producătorii sau importatorii de băuturi în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, și cei din domeniul HoReCa au obligativitatea legală de a se înregistra până la pe 28 februarie. Nerespectarea acestei obligații va fi sancționată de Garda Națională de Mediu cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.

Prin SGR putem asigura ca PET-urile, sticlele și dozele de bere să nu ajungă în râuri sau să polueze terenurile agricole, afectând sănătatea noastră, ci să fie reciclate și reutilizate”, a mai anunțat Tanczos Barna.

Ce a mai anunțat ministrul

Conform precizărilor ministrului, cetățenii vor avea de urmat următorii trei pași:

– vor plăti o garanție de 50 de BANI atunci când cumpără o băutură de la un comerciant;

– după golirea ambalajului, va trebui să îl returneze în orice magazin din România

– în schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial.

author avatar
Andrei Coman
229 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger