Cauta

Probleme pentru avionul poreclit „Ritz-ul aerului”: consuma prea mult, nene!

Cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380 – poreclit si „SuperJumbo” sau „Ritz-ul aerului”, datorita dimensiunilor gigantice si a dotarilor de lux de la interior – a inceput sa-i cam sufoce pe cei de la fabrica din Toulouse.

Emirates este cel mai mare operator de A380 avand 57 de asemenea avioane

Intrat in serviciu comercial in octombrie 2007, gratie unui contract semnat cu Singapore Airlines, aeronava cu un pret de achizitie, in prezent, de 370 de milioane de euro, intampina oaresce dificultati la capitolul vanzari. In 2014, datele privind modelul de varf al companiei franceze n-au fost deloc imbucuratoare: din cele 45 de unitati planificate sa fie comercializate, s-au dat doar 30. Nu e nici rau, dar nici bine. Sefii de la Airbus au identificat si posibila cauza, alta decat criza: avionul consuma prea mult. Cel putin asta le-au transmis partenerii traditionali, Emirates, Singapore Airlines, Qantas sau Lufthansa. Clientii doresc un succesor imbunatatit, care sa inghita mai putin combustibil, desi, la gabaritul sau, Airbus A380 tocmai cu asta se lauda: consumul redus. Singapore Airlines detine 19 Airbus A380, Emirates are 57 de bucati (14 cumparate doar in 2014), iar Qantas si Lufthansa cate 12. Astia ultimii fac cel mai mare scandal.

Ultimele stiri

  • Pariurile riscante ale lui Trump
  • Piața internă auto s-a prăbușit. Scăderi fără precedent ale vânzărilor
  • Consecințele tarifelor americane. Europa, pivotul comerțului global?
  • Intervenţie a jandarmilor după ce doi bărbaţi şi o femeie s-au luat la bătaie, pe o stradă din Ploieşti
  • Orientul Mijlociu: noua eră de instabilitate
  • „Steaua în Liga 1” – KO! Lovitură de „Palat” în Parlament
  • Ministrul Finanțelor trimite „de urgență” Corpul de Control la Vama Constanța
  • Fiasco mondial! Luis Enrique desființează Mondialul Cluburilor și dă de pământ cu FIFA
  • Spionul si agentul de influență
  • „Conștient, nu dependent” – campanie națională antidrog, lansată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României
  • Exit mobile version