După o lungă perioadă de așteptare, călătorii au ocazia să circule, mai nou, pe calea ferată cu un nou tren care ajunge la standarde europene. Trenul ar putea reprezenta o alternativă pentru cei care vor să evite aglomerația de pe DN 1, către stațiunile de pe Valea Prahovei, mai ales că se apropie tot mai mult perioada Sărbătorilor de iarnă.
CFR Călători a introdus în circulaţie, miercuri, 20 noiembrie, primul tren electric nou din România.
A plecat din Gara de Nord din București
Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani circulă începând de miercuri, iar trenul a plecat din Gara de Nord aproape plin, potrivit hotnews.ro.
Trenul electric de la Alstom, aflat la primul drum cu călători, a plecat din Gara de Nord din București miercuri la 9.30, cu destinația Brașov, unde este programat să ajungă la ora 12.00.
Trenul electric RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream introdus în circulație de compania de stat CFR Călători are șase vagoane. Și peste 300 de locuri.

De altfel, încă de marți, 19 noiembrie, CFR Călători anunțase, într-un comunicat de presă, că va introduce în circulație, începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. „Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF”.

Orarul trenului. După ce program va circula în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie
Trenul electric va circula pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, conform CFR Călători
„În data de 20 noiembrie 2024, trenul va avea următorul orar: IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/ IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 / IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12”, se menționează în comunicatul CFR Călători.
Trenul, format din șase vagoane
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. „Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h”, a mai anunțat CFR Călători, cu precizarea că mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.
185 de km facuti de la 9:30 pana la 12:00 . Fantastic domne la ce viteza warp s-a ajuns in Romanistan.
Plus osii si boghiuri fabricate la Bals.
MAREA ACHIZITIE CU ZURGALAI A DAT CHIX IN PRIMA ZI CAND TREBUIA SA PLECE CU CALATORI DIN GARA DE NORD CATRE BRASOV !!!,VEZI STIRILE DE AZI LA PRIMA ORA .MAI C.S ,ESTI ATAT DE INFORMAT INCAT E MAI BINE SA TE LASI DE MESERIE .