Operațiunile de dezafectare a chioșcurilor de la metroul bucureștean, începute săptămânile trecute, au continuat cu cele de la stația Gara de Nord.
”Am demolat construcțiile ilegale de la stația de metrou Gara de Nord. Sper să fie un semn pentru toți cei care cred că noi ezităm să punem legea în aplicare”, a anunțat, marți dimineață, edilul sectorului 1.
Clotilde Armand a ținut să sublinieze un lucru, când vine vorba despre oamenii care lucrau în aceste spații comerciale. ”Reamintesc că Primăria Sectorului 1 sprijină comercianții de bună credință urmând ca aceștia să fie ajutați să-și desfășoare activitatea într-un alt spațiu”, a punctat primarul sectorului 1, pe pagina sa de Facebook.
În urmă cu două săptămâni, mai exact pe 13 aprilie, edilul Armand dădea de veste că ”au fost date jos primele construcții ilegale de la stația de metrou Basarab” și că astfel de acțiuni vor fi derulate și la celelalte stații de metrou de pe raza sectorului 1.
S-a început la Ștefan cel Mare
Operațiunea de dezasamblare a acestor spații comerciale de la metrou a început, cu cântec, pe 7 aprilie, în sectorul 2, la stația Ștefan cel Mare.
”Primul chioșc ilegal de la metrou a fost dat jos la stația Ștefan cel Mare”, scria la acea dată primarul Radu Mihaiu, pe pagina sa de Facebook. De altfel, edilul fusese prezent la fața locului, ba chiar a fost luat la întrebări de mai multe persoane vădit nemulțumite de acțiunea derulată la metrou. Au urmat dezafectări ale spațiilor comerciale și la stația de la Pipera.
Anunț dinspre Metrorex
Pe 2 aprilie, într-un comunicat semnat de către directorul general al companiei, Ștefan Paraschiv, Metrorex transmitea, între altele, următoarele aspecte: ”Contractul de asociere în participațiune dintre Metrorex și firma sindicatului USLM a expirat din anul 2018, ocuparea domeniului public făcându-se fără drept, în prezent.
De asemenea, pentru spațiile comerciale nu au fost identificate autorizații de construire emise.
Pericolul pe care acestea îl reprezintă pentru siguranța călătorilor și a infrastructurii de metrou este unul iminent pentru că:
● spațiile reprezintă obstacole în calea de evacuare în caz de urgență;
● îngreuneaza accesul la hidranții interiori;
● nicio construcție dupa 2010 nu are aviz ISU.
Pentru corecta informare a publicului, reiterăm faptul că s
tațiile de metrou reprezintă proprietate publică a statului, dată în concesiune companiei Metrorex.
Ocuparea fără drept a domeniului public al statului este o încălcare flagrantă a legii. Lipsa autorizației de construire și nerespectarea normativelor de siguranță reprezintă o adevărată urgență de siguranță și ordine publică.