AcasăNewsPrimaria Sectorului 3 va avea o administratie „user friendly” pentru cetateni

Primaria Sectorului 3 va avea o administratie „user friendly” pentru cetateni

Bernd Pfeiffer, expert al Primariei Hamburg, pune umarul la modernizarea activitatii Primariei Sectorului 3

De cativa ani, Primaria Sectorului 3 trece printr-o reforma administrativa care urmareste scurtarea distantei dintre institutie si cetatean, restabilirea dialogului intre autoritati si beneficiari, precum si coerentizarea activitatii birocratice.

Bernd Pfeiffer, expert al Primariei Hamburg, pune umarul la modernizarea activitatii Primariei Sectorului 3

Ca parte a acestui demers, primarul Robern Negoita a hotarat sa demareze un program de colaborare cu experti ai primariei din Hamburg, care pot oferi propria lor perspectiva profesionala asupra acelor masuri necesare pentru regandirea arhitecturii birocratice din sector. Unul dintre acesti experti este Bernd Pfeiffer, care va sosi din nou la Bucuresti pe 18 februarie, pentru a continua consultarile cu primarul Sectorului 3. I-am adresat cateva intrebari domnului Pfeiffer pentru a afla care este strategia pe care o are in vedere la Sectorul 3.

Domnule Pfeiffer, care sunt liniile directoare ale reformei pe care o sprijiniti la Sectorul 3?

Telul nostru este acela de a aduce administratia mai aproape de cetateni si de a o face sa fie mai „user friendly”. Interactiunea cu institutiile administratiilor locale pot fi, pana la un punct, derutante pentru cetatean, pentru ca rigorile birocratice pot fi foarte complexe. Asadar, actionam pe doua fronturi. In primul rand, simplificam procedura birocratica, prin eficientizarea fluxului de documente. In al doilea rand, incercam sa fundamentam aceasta retea birocratica pe o serie de valori indispensabile, precum transparenta si eficienta, pentru a apropia cetatenii de institutia primariei si pentru a transforma primaria intr-o institutie care rezolva, cu acuratete si intr-un timp foarte bun, solicitarile lor.

Ce va presupune vizita dumneavoastra in acest an?

In vizitele anterioare ne-am preocupat, alaturi de partenerii nostri, de intelegerea inadvertentelor sau a punctelor de inflexiune care ingreunau procedurile din primarie. Este un prim pas foarte important, pentru ca ne spune care sunt segmentele la care avem de lucrat. Acum vom cauta sa implementam o viziune strategica mai ampla care sa vizeze corectarea acestor tendinte si implementarea unor standarde europene in administratie.

Ati intampinat reticenta din partea functionarilor Primariei Sectorului 3? Va intreb pentru ca in Romania exista o „legenda” nu tocmai favorabila asociata cu functionarii publici in general.

Am aflat asta la prima vizita pe care am facut-o la Bucuresti. Cetatenii, care se lovesc de tot felul de proceduri birocratice si vad ca lucrurile intarzie sau ca nu isi rezolva problemele asa de simplu cum si-ar imagina, au tendinta de a proiecta o anumita frustrare asupra functionarilor, care dobandesc astfel o imagine proasta. Acest lucru face rau intregii comunitati, pentru ca in loc sa ii apropie pe cetateni de institutiile care ii deservesc, ii indeparteaza si ii face pe functionari sa asume o pozitie defensiva. Prin eficientizarea fluxului de documente urmeaza ca termenele de rezolvare a cererilor sa fie mai mici, iar procedurile intrevazute vor fi mai simple. Asta va facilita si o modificare a perceptiei pe care oamenii o au asupra functionarilor. Ceea ce pot sa va spun cu certitudine este ca functionarii Primariei Sectorului 3 au inteles de ce este reforma necesara si au primit-o foarte bine. Am colaborat cu ei mai bine decat ma asteptam si au fost foarte deschisi la a accepta viziunea europeana pe care o aducem cu noi.

Care sunt elementele esentiale pentru o reforma administrativa de succes?

O reforma nu este nici mai mult nici mai putin decat o abordare strategica si pe termen lung a unei probleme. Asta presupune existenta unui manager cu o viziune, care este dedicat incercarii de ameliorare a unor blocaje institutionale sau birocratice. Viziunea trebuie sa fie bine intemeiata pe o serie de valori care sa ghideze procesul de reforma. Apoi intervin problemele tehnice de regandire a proceselor pentru eficientizare. Noi, in calitate de consilieri, ne implicam mai ales in problemele tehnice. Greul reformei este dus de manager, primarul Sectorului 3, domnul Robert Negoita, care a ramas consecvent viziunii strategice pe care o are in vedere. Deci, cel mai important element ramane totusi leadership-ul. Ca militar in rezerva pot sa va spun ca puterea exemplului personal mobilizeaza cel mai bine. Spre norocul functionarilor publici din Sectorul 3, domnul Negoita promoveaza o etica a muncii foarte buna, iar asta va avea un efect benefic asupra intregului nostru efort.

Primaria Sectorului 3 este in procesul de finalizare al dotarilor necesare pentru un nou sediu. Are acest demers de-a face cu reforma administrativa la care participati si dumneavoastra?

Schimbarea sediului primariei este un pas in acest proiect administrativ din mai multe motive. In primul rand, la nivel simbolic, atat pentru cetateni cat si pentru functionari, marcheaza momentul unui nou inceput. Este un semn fizic al unei schimbari de filosofie institutionala. Apoi, noul sediu, din cate inteleg in urma comunicarii cu domnul Robert Negoita, este impartit mult mai bine spatial, ceea ce va facilita efortul de fluidizare al fluxului de documente precum si cel de rezolvare a cererilor. Este un pas important pe care domnul Negoita l-a facut si ma bucur ca a tinut cont si de sfaturile noastre in organizarea noului spatiu.

Sectorul 3 trece prin modificari foarte ample. Ca sa va dau un singur exemplu, Sectorul 3 reabiliteaza termic foarte multe blocuri, cele mai multe blocuri din Romania. Cat din acest efort este datorat activitatilor dumneavoastra in Romania si cat este datorat Primariei Sectorului 3?

Noi in calitate de colaboratori nu ne putem substitui si nici nu vrem sa ne substituim managementului primariei. Rolul nostru este altul. Insa imi place sa cred ca am adus cu noi o parte din filosofia germana si europeana in administratie. Este meritul primarului insa ca a si decis sa aplice aceste filosofii generale de actiune si sa faca lucruri in spirit occidental. Din cate am vazut in Bucuresti, pe perioada scurtelor mele vizite, exista in continuare o identitate foarte confuza a orasului, care evident se zbate intre trecut si viitor. Prin eforturile noastre si prin strategiile pe care domnul Robert Negoita le implementeaza, Sectorul 3 face pasi spre viitor si suntem cu totii mandri sa facem parte din acest proiect.

author avatar
National
203 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger