AcasăNewsPrimăria Comarnic bagă viniete pentru bucureșteni

Primăria Comarnic bagă viniete pentru bucureșteni

Primarul orașului Comarnic, cea mai afectată localitate de pe Valea Prahovei în ce privește traficul de mașini din weekend, a decis să introducă viniete pentru autoturismele înmatriculate în București și Ilfov. Acesta susține că, din cauza blocajelor în circulație, locuitorii de aici au ajuns să respire doar gaze de eșapament.

Sorin Popa, primarul orașului Comarnic, susține că va urma și el exemplul primarului Capitalei și va introduce viniete pentru autoturismele cu numere de București și Ilfov care intră în localitate. Blocajul rutier și coada uriașă de mașini care staționează pe teritoriul orașului Comarnic la sfârșit de săptămână au ajuns, de ani de zile, o normalitate. Comărnicenii se plâng, de foarte multă vreme, că nu mai pot respira din cauza poluării cauzate de autoturismele care tranzitează orașul, cele mai multe fiind din București și Ilfov. ”Pe noi ne poluează la fel de mult ca și în București, pentru că stau mașinile cu orele pe raza orașului Comarnic. Vom face și noi o hotărâre de consiliu, că este ușor de făcut, prin care să impunem viniete pentru cei din București și Ilfov. Așa aducem și noi niște bani la buget”, ne-a declarat Sorin Popa, primarul orașului Comarnic. Pe lângă poluarea masivă cauzată de gazele de eșapament ale mașinilor blocate în trafic, locuitorii din Comarnic se confruntă și cu dificultatea de a traversa strada principală, pericolul de a fi călcat de mașini fiind iminent.

Provincialii plătesc

Proiectul de hotărâre privind introducerea de viniete în Capitală a intrat deja în linie dreaptă, urmând ca, după perioada de 30 de zile pentru dezbatere publică, acesta să fie votat de consilieri.  Potrivit actului normativ, vinieta se va putea cumpăra prin SMS sau de la benzinării, iar sistemul va fi monitorizat video. Zonele unde cei din afara Bucureștiului nu mai pot intra fără vinietă, între orele 7 și 22, sunt Piaţa Victoriei – Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti şi P-ţa Victoriei, inclusiv limitele acestuia. Totodată, autoturismele care sunt sub Euro 3 nu vor avea acces în această zonă, indiferent unde sunt înmatriculate. Reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat că la fiecare intrare, la fiecare penetraţie din Municipiul Bucureşti, vor fi montate camere, conectate la un sistem electronic. Sistemul va monitoriza întreg traficul din oraş şi va indentifica numere de autoturisme care vor fi transmise către Poliţia Locală, amenzile fiind expediate prin poștă proprietarilor de autoturisme. Autovehiculele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă pe Bucureşti, Oxigen B, care va costa pentru o zi 10 lei și pentru un an 1.900 lei.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
9.487 afisari

18 COMENTARII

  1. Incep sa apara urmarile gargarei lui firea ,primarul televizor. Sa vedem ce orase copiaza exemplul celui din Comarnic. Este circ ,cati vin din Comarnic in Bucuresti ( 0 sau 1 pe zi
    pe saptamana sau pe luna si an ),deci plata catre primaria capitalei ,doar pt.seminte de floare ,ca poate ii plac primarului. In schimb prin Comarnic trec gramezi din Bucuresti si alte orase ale RO ,deci tot bucurestenii sunt fripti la buzunare. In Bucuresti strazile apartin primariei, in Comarnic DN1 trece prin marginea orasului si nu cred ca DN1 apartine primariei din Comarnic ,deci cum se va introduce taxa ca treci pe ceva care nu le apartine.

  2. Înainte sa bage vigneta trebuie să facă ruta ocolitoare , altfel degeaba încearcă sa se dea cocos .

  3. „Vom face și noi o hotărâre de consiliu, că este ușor de făcut. Am putea face o autostrada… dar e greu de facut, e nevoie de timp si bani. In felul asta nu trebuie sa facem nimic, ba chiar luam bani moca”

    Sau „Am putea construii statii de incarcare pentru masini electrice si sa incurajam cumpararea unor astfel de masini… dar e greu de facut. Bani moca”

    Sau „Am putea face ceva util… dar e greu. Vrem bani moca.”

  4. NU prea pot pune. Ca e taxa cat timp nu exista ruta ocolitoare a localitatii. Referitor la noxe, primarul lu’ peste poate ar fi trebuit sa faca ceva de fluidizare, ca la cati trec pe acolo, dara ar avea viteza (70 cat e pe DN), cu motoarele calde (nu ca in bucuresti, porniri cu motoare reci si mers sub 10 km cu motor rece), la viteza curentilor de aer, etc, impactul poluarii este neglijabil. Dar daca se gaseste unu sa treaca strada, tot DN-ul devine parcare cu motoare pornite. Si atunci cred si eu ca e poluare. Sa dea domnul primar varianta de centura ca nu mai trece nimeni pe acolo.

    • Ce rute ocolitoare am ca sa ajung in centrul Bucurestiului fara sa platesc, pt ca acolo am treaba? Tu ai Cheia!

  5. O măsură cât se poate de ciudată a Găbiței, care va genera mari neplăceri bucureștenilor, dar și ei la viitoarele alegeri. Ce te faci Găbițo cu aceia care locuiesc în zonele respective? Vor lua mașinile la subsuoară sau la sacoșă? Iar, dacă stai în Rahova și vrei să mergi la Otopeni sau la Pantelimon, or vreau să plec din București în provincie alegi varianta ocolitoare pe centură? Nu credeam că minte ta poate naște astfel de idei trăsnite.

  6. Ne conduc niște retardați care nu știu cum sa adune bani la un buget pe care îl fura ulterior. Ultimele glume proaste ne afectează pe toți din păcate, iar scuza cu orașe din Germania cu același model nu tine, acolo au fost 30 de ani de pregătiri și decizii luate cerebral. Știți ce mai face doamna pe banii noștri, expropriaza forțat bucăți din străzi întregi în ideea de a le largi dar sunt doar străduțe secundare.

  7. Nu e firesc să existe asemenea comentarii. Pana la urma cu toții suntem din aceași țară. Totusi, daca acest primar si-a asumat ce apare scris, el le-a declarat, de ce nu declara de ce nu pune macar 5 m de asfalt in Comarnic, macar atunci când opresti sa nu o iei din groapa in groapa pana la un chioșc.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger