AcasăNewsPrețurile carburanților o iau razna. Benzină mai scumpă în Europa

Prețurile carburanților o iau razna. Benzină mai scumpă în Europa

benzinaPenurie în benzinării, după plafonarea prețurilor la carburanți. Motorina și benzina, raționalizate!

Prețul benzinei în Europa a crescut considerabil, deși cererea este mult mai mică din cauza restricțiilor și a măsurilor de carantină impuse de pandemia de coronavirus. Motivul este dat de rafinăriile de pe continent care şi-au redus producţia, dar şi-au majorat exporturile de combustibili.

La începutul acestei luni, diferenţa între preţul la care se tranzacţionează benzina comparativ cu ţiţeiul brut a atins cel mai ridicat nivel de după 2017. Aceasta a dus preţurile de vânzare cu amănuntul la cel mai ridicat nivel din ultimii ani în mai multe state mari consumatoare de pe continent, inclusiv în Germania, Franţa şi Italia, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.

Rafinăriile, scoase din funcțiune

Cel puţin un sfert dintre facilităţile care produc benzină la rafinăriile din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanţă sau întreruperi neprogramate.

Aceasta a redus şi mai mult producţia de benzină într-o perioadă în care şi aşa rafinăriile procesau mai puţin ţiţei din cauza pandemiei. Dacă la aceasta se adaugă şi exporturile solide, în special spre SUA, creşterea preţurilor sugerează că piaţa a contrabalansat cu mult pierderea cererii.

Potrivit datelor furnizate de firma de analiză Kpler, exporturile europene de benzină spre SUA au crescut cu peste 60% în luna martie şi au rămas la un nivel susţinut în luna aprilie. De asemenea, livrările spre Vestul Africii sunt şi ele consistente, ajungând la o medie de aproape 500.000 de barili pe zi în primul trimestru. În paralel, producţia de benzină în Europa este diminuată.

author avatar
Andreea Vlad
350 afisari

2 COMENTARII

  1. Deci primu pas eliminarea motoarelor diesel care consumă putin! Apoi motoare pe benzina vz dacia logan de 1 L care consuma 8,5 L/100KM!!! Cele diesel la 1,5 L motoarele Renault aveau consum de 3,3 L/100Km! Nu e poluarea mai mare la consum de 8,5L benzina vs 3,3L/100Km motorina? De cind au aparut motoarele DIESEL au fost ca un țăruș in inima cartelului petroliștilor ,de asta RUDOLF DIESEL A PLATIT CU VIAȚA cutezanța de a inventa/fabrica motorul diesel cu consum mic și putere mai mare (la aceeași cap.cilindrica ca cel pe benzina).L-au aruncat in Marea Nordului de pe un vapor ce mergea in SUA.Fiind gasit mort/înecat in canalul Mînecii, peste citeva zile.Care o fi șmecheria sa faci motoare mici și apoi sa le supraalimentezi? ETTORE BUGATTI IN 1930 a fabricat Bugatti Royale cu motor capacitate de 12,9Litri care consuma 5L BENZINA/100Km la viteza de 200KM/H !!!! Cum dreacu mă acu 100 se putea așa ceva iar azi nu se mai poate? Am devenit noi omenirea mai proști? Sau ni se interzic lucruri/inventii?de catre stapînii care ne-au pus botnițe?Azi avem motor de 1L capacitate cu consum de 8,5L benzina/100km..Bravo bă!

    • The diesel engine has the highest thermal efficiency (engine efficiency) of any practical internal or external combustion engine due to its very high expansion ratio and inherent lean burn which enables heat dissipation by the excess air. A small efficiency loss is also avoided compared with non-direct-injection gasoline engines since unburned fuel is not present during valve overlap and therefore no fuel goes directly from the intake/injection to the exhaust. Low-speed diesel engines (as used in ships and other applications where overall engine weight is relatively unimportant) can reach effective efficiencies of up to 55%

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger