Electroputere VFU Pașcani a reușit performanța de a pune pe șine primul tren de concepție și fabricație românească după cele mai noi standard europene.
„Atenție, se testează trenul automotor DMU-01, la Pojorâta (altitudine 720 m). În conformitate cu noile reglementări și tendințe europene unde se pune accent deosebit pe decarbonizare (după englezescul <>), unde un tren cu peste 200 de locuri poate înlocui 10 microbuze sau 5-6 autocare”. Aceste este masajul de pe pagina de facebook Romania Feroviară, atribuit inginetului Mihai Tudosa, de la Electroputere VFU Pascani.
„Nu există om din Electroputere VFU Pașcani, în trecut Remar Pașcani, care să nu fi pus umărul la treabă pentru realizarea automotorului DMU, amprenta și dăruirea fiecăruia regăsindu-se în imaginea acestuia când străbate munții, dealurile sau câmpiile României. Ar fi păcat ca experiența dobândită să se rezume la fabricarea unei singure unități, având în vedere resursa umană și dotările care se regăsesc la Pașcani. Sper ca primii 150 de ani de tradiție care au trecut peste umerii celor care au lucrat, lucrează sau vor lucra la Pașcani în acest domeniu, materialul rulant, apreciat din toate punctele de vedere în întreaga lume – ecologie, economie, rapiditate, siguranță, confort – să sădească pasiunea și perseverența pentru fabricarea perechilor automotorului DMU-01!”, spune inginerul.
Când a început proiectarea autotrenului
Electroputere VFU este parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri român Gruia Stoica.
„Automotorul DMU reprezintă debutul Electroputere VFU Pașcani pe segmentul construcțiilor noi de vehicule feroviare”, spunea la sfârșitul lui iunie, Gruia Stoica, președintele Grupului Grampet, ”și ne-am propus, prin această opțiune de identitate vizuală, să sărbătorim atât tradițiile populare românești, dar și tradițiile industriei feroviare naționale per ansamblu. După omologare, acest model va fi disponibil pentru achiziție în mai multe țări din Europa și nu numai, devenind astfel un instrument de promovare a spiritului și școlii de inginerie din România”.
Proiectarea automotorului DMU a început în anul 2014 putând fi adaptat la cerințele din piețe non UE. Prototipul este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști din cadrul Electroputere VFU Pașcani.
Trenul poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142). Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante, potrivit romaniatv.net
ȘI locomotivele de la ELECTROPUTERE CRAIOVA ,puteau atinge 140-160km/h încă din anii 80-90 ! Și cele diesel și cele electrice! Dacă le copiau pe alea ieșeau mai performante!
Alo, DNA! Vezi că un om de afaceri român, o companie ROMÂNEASCĂ a îndrăznit să facă ceva bun pentru ROMÂNIA. Pe ei, tataie, omorâții, mama lor, cum își permit niște români să producă și ei ceva, când ar trebui să fie numai străinezi?
Să-ți fie rușine,nemernicule; așa ceva nici în glumă nu se spune .
Nu cumva esti de la multinationale ,te supara adevarul pai da chiar asa este nici un roman sau o companie romaneasca nu are voie sa creeze ceva care sa faca concurenta multinationalelor ?? nu stiai ?
creeaza concurenta la multinationale 🙂 hai ca este buna ..sigur motorizarea este facuta de o companie din vest ( asta in cazul cel mai bun ) iar boghiurile probabil de nemti …..nu imi amintesc ca Romania sa fi construit ceva in domeniul feroviar fara licente …. pt locomotivele Suedeze de la Electroputere am platit de ne-am uscat !
Da ai dreptate mai bine importam nu ??? Mama lor de hoți si trădători de tzara. Ne om scula noi odata ….
Dar calea ferata? O mai reabiliteaza cineva? Ne bucuram de aceasta realizare. La cat mai multe!
Pacat ca l-au vopsit tiganeste.Calea ferata o va reabilita Rares Bogdan impreuna cu pretinul lui Calin Mitica,varul lui Gruia Stoica,doi tigani potcovari analfabeti din comuna Toflea -Galati,.Care au ajuns „oameni de afaceri”bagati in fata de „cooperativa Victor Ponta si Nasul”.Astia in principal,impreuna cu cozile de topor dela Ministerul Transporturilor,coordonati de cozile de topor ale „cooperativei”,au pus umarul la jefuirea CFRomane,dupa cum foarte documentat a dezvaluit articolul „Calin Mitica si dezastrul dela CFR”,publicat cu cateva luni in urma in Cotidianul.Cititi sa va lamuriti.Iar „marele om de afaceri” Gruia Stoica,are deja o condamnare de 4 ani cu executare,pt.”munca cinstita „,in timp ce varu-su are mai multe Dosare mosmondite tot pt. munca cinstita.Dar are grije Rares Bogdan sa le „rezolvel”.Uzina „Astra Arad” produce de ani de zile material rulant mult mai performant si mai ieftin impreuna cu firme germane,dar pt. caile ferate straine.Statul Roman prefera insa sa aiba afaceri doar cu firme tiganesti.
Asta nu este vopseaua trenului. Este o colantare cu ocazia zilei IEI.
Seamana cu Mitropa Indiana cea cu 5 clase. Clasa 1a, bismitarii, clasa2
a omul de noroc,clasa 3 in picioare, clasa 4 pe scari care cum, clasa5a sus pe tren dar atentie la tunel stati pe burta. Daca prinde si 120 km h eu unu sunt multumit ca oricum viteza maxima e decat 20 kmh. Adica un sprint mai de vale.
160km/h
Nu este vopsit țigănește!…..este vopsit cu motive tradiționale românești:(((
Și la RELOC SI SOFTRONIC – CRAIOVA SE FABRICA LOCOMOTIVE, LA ARAD VAGOANE.. O SA NE PUNEM PE PICIOARE CA TARA!
FELICITĂRI CELOR CARE AU AVUT CURAJUL SA ÎL REALIZEZE, ÎNTR O PERIOADA CIND ÎN ROMÂNIA NIMENI NU AJUTA PE NIMENI. CINSTE CELOR CARE AU VOPSIT TRENUL ÎN TRICOLIRULNATIONAL,. FELICITĂRI.
Succes mai DEPARTE .
Hai să lăsăm ironiile,Condamnaților etc.Daca vrei îi aresteze pe toți că Băsescu cu Kiovesi.Sa vedem ,,,Portocală i da pe Toarnă și pe Jigodie de Kiovesi.In rest să ne vedem de necazuri.Ca belele avem destule.Poate ne revenim încet încet.Iar Iohanis și cei ce distrug România să și PRIMEASCĂ cele cuvenite cat si ,,,PETROV,,,,
E CEVA decât NIMIC.
Foarte bine! Tot la mai multe. Cine conteaza cine l-a facut. Macar s-a facut in Romania. Daca asa ceva continua vor fi si locuri de munca mai multe pentru oameni
Important e ca s-a facut . Ca Romania mai si produce, nu numai consuma….
Folosiți
Designeri,
Altfel
Compromit eți
Ideea