AcasăNewsPoșta Română, amendată cu zeci de mii de lei pentru că nu...

Poșta Română, amendată cu zeci de mii de lei pentru că nu livrează corespondeța la timp

Poșta RomânăRestructurări la Poșta Română: sunt afectați 1.000 de angajați / „E nedrept ca ceilalţi oameni din Poştă care muncesc să le plătească salariile celor care nu reuşesc să producă”

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat Compania Naţională Poşta Română (CNPR) cu suma de 35.000 de lei pentru că nu a livrat la timp trimiterile interne de corespondenţă prioritară.

Poşta Română avea obligaţia să respecte o serie de cerinţe minime de calitate impuse pentru trimiterile de corespondenţă interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, printre care: livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, într-o pondere de minimum 85% şi livrarea trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în pondere de minimum 97%, potrivit unui comunicat ANCOM.

Poșta Română, amendată cu 35.000 de lei

Sursa citată mai precizează că Poșta Română trebuia să respecte aceste cerințe în calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România în perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2019.

Pe parcursul anului 2019, Compania Națională Poța Română nu a respectat cerinţele minime de calitate impuse, s-a constatat în urma acţiunii de control efectuate în luna iulie.

Aproape jumătate din corespondeță nu a fost livrată la timp

În urma controlului s-a mai constatat și fatpul că Poșta Română a a asigurat livrarea la destinatari a doar 51,80% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minimum 85%, aşa cum prevede obligaţia legală impusă de ANCOM), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, faţă de obligaţia legală. Ceea ce înseamnă că aproape jumătate din corespondența respectivă nu a fost livrată la timp.

De precizat este că pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2024, tot CNPR este cea care a fost desemnată drept furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România.

author avatar
Alexandru Tîrcavu
94 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger