Polonia va introduce un nou impozit asupra marilor magazine de retail, care nu taxează cifra de afaceri ci mai degrabă dezavantajele pe care aceste magazine le generează oraşelor, a anunţat ministrul Tehnologiei şi Antreprenoriatului, Jadwiga Emilewicz. Impozitul va ţine cont de sporirea traficului generată de marile magazine şi de necesarele investiţii rutiere. La fel ca în România, micile magazine din Polonia au început să fie supuse la presiuni din partea marilor lanţuri care beneficiază de pe urma economiilor de scară care le permit să ofere preţuri mai mici. Conform unei legi care a intrat în vigoare la 1 septembrie 2016, retailerii cu venituri lunare de peste 170 de milioane de zloţi (44 milioane de dolari) urmau să fie taxaţi mai mult decât cei care realizau venituri mai mici. Însă, în 2017, Comisia Europeană a decis că această măsură constituie ajutor de stat, o practică ilegală în legislaţia UE. Piaţa de retail din Polonia este dominată de lanţul de magazine Biedronka, companie controlată de grupul portughez Jeronimo Martins, care concurează cu grupul german Lidl, grupul britanic Tesco şi grupurile franceze Carrefour şi Auchan.
Scris de Andrei Coman
Polonia taxează retailerii
Ultimele știri
Ciolacu, în Pădurea Balotești: „Poluarea nu-i de stânga sau de dreapta”
Premierul Marcel Ciolacu a mers luni în Pădurea Balotești. Poluarea nu este de stânga sau de dreapta, poluarea ne priveşte pe toți, a declarat...
Fermierii spanioli și francezi au blocat granița înaintea alegerilor europene
Fermierii spanioli și francezi au blocat luni drumurile de la granița comună din Munții Pirinei. Ei protestează față de ceea ce numesc concurența neloială...